„Cacealmaua” Păvăluță, case closed! Acțiunea „Salvați-o pe șefa DGASPC!” a reușit

5
3475

Cazul Cristinei Păvăluță (foto), șefa Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului (DGASPC) Neamț, care a reușit să rămână în funcție, deși a pierdut definitiv procesul de incompatibilitate la Înalta Curte de Casație și Justiție, reprezintă, în toată splendoarea sa, tabloul perfect al încrengăturii de interese transpartinice dintr-un județ în care, de fapt, respectarea legii intră la capitolul diverse. Interesant este cum au aliniat unii „astrele politice”, astfel încât Cristina Păvăluță să rămână la cârma instituției cu cel mai mare buget, din subordinea Consiliului Județean Neamț. Nimeni, dar absolut nimeni nu a încercat să clarifice ceea ce s-a întâmplat. Acum, când nu se mai poate face nimic pentru ca hotărârea Înaltei Curți de Casație și Justiție să fie pusă în aplicare, se conturează scenariul perfect pregătit de mafia transpartinică a județului. Pentru că, fără o susținere largă, Păvăluță nu ar fi rămas pe scaunul de director al DGASPC Neamț. Iar într-o țară normală, așa cum, din păcate, România nu este, o hotărâre definitivă și irevocabilă ar fi fost pusă în aplicare, nu ar fi devenit bătaia de joc a politrucilor.

Atacul.ro este singura publicație care a acordat o atenție deosebită subiectului „Păvăluță”, constatând cum s-au jucat unii cu legea, cum au fentat-o alții și cum autoritățile s-au prefăcut că nu văd ilegalitățile. Toate aceste complicități au dus la situația pe care o avem acum: o persoană incompatibilă, care trebuia să părăsească funcția, a rămas, în continuare, să conducă instituția cu cel mai mare buget din subordinea Consiliului Județean Neamț.

Prefectul s-a autosesizat. Poliția sau DNA-ul, pe când? 

Instituția Prefectului Neamț s-a autoseziat, dar a și fost sesizată de Asociația Avertizorilor Nemțeni, condusă de Jănel Iosub, să se implice în cazul Păvăluță, în vederea aplicării hotărârii instanței supreme prin care șefa DGASPC-ului a pierdut procesul cu Agenția Națională de Integritate. În momentul sesizării, Păvăluță scăpase, în mod miraculos, de demitere, deși Comisia de Disciplină a Consiliului Județean Neamț considerase că se impune demiterea sa. Ancheta dispusă de prefectul George Lazăr, care, la învestirea sa în funcție a declarat că nu a găsit niciun document în prefectură referitor la cazul Păvăluță, a reconstituit, pe baza actelor solicitate de la Consiliul Județean Neamț și Agenția Națională de Integritate, „traseul” folosit pentru ca șefa de la DGASPC să rămână în funcție. Din cercetarea dispusă de prefect se vede cum jocurile au fost făcute în DGASPC Neamț, dar și în Consiliul Județean, cu scopul de a o scăpa de demitere pe partenera de viață a lui Dan Vasile Constantin (DVC), consilier al lui Ionel Arsene și membru în CA-ul spitalului din Piatra Neamț. Cum există suspiciuni serioase de neglijență în serviciu, dar și de abuz în serviciu, fapte ce ar putea fi puse în sarcina unor angajați de la DGASPC și CJ Neamț, Poliția Neamț s-ar putea autoseziza pentru a face un minimum de verificări. Trebuie văzut de ce solicitarea Agenției Naționale de Integritate, de declanșare a procedurii disciplinare împotriva Cristinei Păvăluță, a avut nevoie de 4 luni pentru a fi finalizată. Documentul de la ANI a stat o perioadă la DGASPC, până când subalternii lui Păvăluță și-au dat seama că nu e de competența lor să-și cerceteze șefa și au trimis adresa ANI la Consiliul Județean Neamț. Aici, rezultatul Comisiei de disciplină, de demitere a Cristinei Păvăluță, a făcut obiectul unui proiect de hotărâre ce a fost băgat pe ordinea de zi a ședinței din 27 august 2019, cu câteva minute înainte de începerea ședinței. Votul a fost secret, însă procesul s-a desfășurat în prezența lui Dan Vasile Constantin (foto).

Conform prevederilor legale, sancțiunea poate fi aplicată în termen de cel mult 6 luni de la data rămânerii definitive a raportului de evaluare. În cazul Cristinei Păvăluță, raportul de evaluare a rămas defintiv în data de 28 februarie 2019, când instanța Înaltei Curți de Casație și Justiție s-a pronunțat în această cauză. Culmea este că termenul de 6 luni în care se putea aplica sancțiunea, cea de demitere în cazul șefei DGASPC, se împlinea fix în data de 28 august, la o zi după ședința de CJ în care consilierii județeni au fost invitați să voteze dacă sunt de acord sau nu cu demiterea Cristinei Păvăluță. Cum proiectul nu a trecut, din cauza neîntrunirii numărului necesar de voturi, șefa DGASPC a scăpat basma curată, iar după data de 28 august nu i se mai putea aplica nicio sancțiune. Așadar, cei de la DGASPC și Consiliul Județean Neamț au avut „grijă” să tărăgăneze cercetarea disciplinară a Cristinei Păvăluță atât cât a fost „necesar”. Aceste aspecte nu au atras, deși ar fi trebuit, atenția prefectului de la acea vreme, Daniela Soroceanu care ar fi putut promova o acțiune în contencios administrativ în instanță. Chiar dacă prefectura ar fi pierdut, măcar rămânea informația că a încercat să facă ceva pentru ca legea să fie aplicată.

„Salvați-o pe Păvăluță!”. Scenariul și distribuția

Pașii urmați de cei care au pus la cale salvarea șefei DGASPC de demitere se regăsesc în concluziile anchetei dispuse de prefectul George Lazăr.

Actul I

„Având în vedere că instituția noastră nu a deținut nici un înscris referitor la speța în cauză, am solicitat Consiliului Județean Neamț întreaga documentație relevantă, iar Agenției Naționale de Integritate un punct de vedere față de modalitatea de aplicare a prevederilor legale. Din înscrisurile înaintate nouă de către cele două instituții au rezultat următoarele: prin raportul de evaluare întocmit la nivelul Agenției Naționale de Integritate în anul 2015 s-a constatat că d-na Păvăluță Cristina, director general al Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului a încălcat regimul juridic al incompatibilităților deoarece, în perioada 22.04.2013 — 28.01.2015, a  exercitat simultan cu funcția publică de Director general al Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Neamț și funcția de membru în Consiliul de administrație al S.C.PARKING S.A., societate de interes local, ceea ce a dus la încălcarea regimului juridic al incompatibilităților, în sensul dispozițiilor art.94, alin.(2), Iit.c) din Legea nr.161/2003. Raportul de evaluare, contestat de către perosana în cauză, a rămas definitiv prin Decizia nr.1064/28.02.2019 pronunțată de Înalta Curte de Casație și Justiție, care a dispus în favoarea Agenției Naționale de Integritate”, se arată în documentul semnat de prefectul George Lazăr.

Până aici, totul corect: Cristina Păvăluță a pierdut procesul cu ANI, iar în acest sens, ÎCCJ a emis o decizie în data de 28 februarie.

Actul II

„În aceste condiții A.N.I. a solicitat, în luna aprilie 2019, Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Neamț declanșarea procedurii disciplinare față de Păvăluță Cristina, conform dispozițiilor art.22 din Legea nr.176/2010 privind integritatea în exercitarea funcțiilor și demnităților publice, pentru modificarea și completarea Legii nr. 144/2007 privind înființarea, organizarea și funcționarea Agenției Naționale de Integritate, precum și pentru modificarea și completarea altor acte normative, cu aplicarea dispozițiilor art.25 din acelaşi act normativ. Potrivit art.25, alin.(3): fapta persoanei cu privire la care s-a constatat starea de incompatibilitate sau de conflict de interese constituie temei pentru eliberarea din funcție ori, după caz, constituie abatere disciplinară și se sancționează potrivit reglementării aplicabile demnității, funcției sau activității respective. Ocupând o funcție publică, persoanei în cauză îi erau aplicabile dispozițiile art.78, alin.(2) și (3) din Legea nr.188/1999 privind Statutul funcționarilor publică, în vigoare la acea dată, care prevedeau că ” 2) Sancțiunile disciplinare prevăzute la art. 77, alin. (3) lit. b) se aplică de persoana care are competența legală de numire în funcția publică, la propunerea comisiei de disciplină, respectiv că (3) Sancțiunile disciplinare nu pot fi aplicate decât după cercetarea prealabilă a faptei săvârșite și după audierea funcționarului public”, a adăugat prefectul.

 Deci, următorul pas, când ANI a somat DGASPC, la două luni după ce ÎCCJ s-a pronunțat, a fost acela de a stabili cine și cum o pedepsește pe șefa DGASPC.

Actul III

„Astfel, Comisia de Disciplină din cadrul Direcției Generale de Asistentă Socială și Protecția Copilului a constatat că nu este competentă legal să desfășoare procedura de cercetare disciplinară și a declinat competența în favoarea Comisiei de Disciplină constituită la nivelul aparatului de specialitate din cadrul Consiliului Județean Neamț, având în vedere că persoana în cauză a fost numită în funcția publică de conducere de către această din urmă autoritate. Prin două adrese distincte, A.N.I. a solicitat Comisiei de disciplină declanșarea procedurii disciplinare față de Păvăluță Cristina, mai ales că, potrivit dispozițiilor art.26, alin.(3) din Legea nr.176/2010: “Prin derogare de la dispozițiile legilor speciale care reglementează răspunderea disciplinară, sancțiunea poate fi aplicată în termen de cel mult 6 luni de la data rămânerii definitive a raportului de evaluare, potrivit prevederilor  legale”, a mai spus George Lazăr.

În răspunsul Instituției Prefectului nu se precizează când și-au dat seama membrii Comisiei de Disciplină din cadrul DGASPC, formată din salariați aflați în subordinea Cristinei Păvăluță, că nu au competența să o cerceteze pe șefa lor. În schimb, ANI a făcut presiuni să se judece mai repede, pentru că sancțiunea putea fi aplicată în cel mult 6 luni de la data rămânerii definitive a raportului de evaluare.

Actul IV

„Deși decizia Comisiei de disciplină din cadrul Consiliului Județean nu ne-a fost înaintată, din actele procedurale premergătoarea adoptării actului administrativ sancționator a reieșit faptul că s-a propus autorității deliberative destituirea d-nei Cristina Păvăluță din funcția publică de conducere de director general al Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Neamț. Această propunere a fost supusă votului secret în cadrul ședinței Consiliului Județean Neamț, însă proiectul de hotărâre nu a fost adoptat, ca urmare a neîntrunirii numărului de voturi, fapt adus la cunoștința A.N.I. în data de 28.08.2019. Conform art.29, aIin.(3) din Legea nr.176/2010: ”Neaplicarea sancțiunii disciplinare sau neconstatarea încetării funcției publice, după caz, atunci când actul de constatare a rămas definitiv, constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 50 lei la 2.000 Iei, dacă fapta nu constituie infracțiune”; iar potrivit art.30: “Constatarea și sancționarea contravențiilor prevăzute de prezenta lege se fac de către persoanele împuternicite din cadrul Agenției (…)”. Apreciind că neaplicarea sancțiunii disciplinare la speța în cauză constituie contravenție, Agenția Națională de Integritate a sancționat contravențional toți consilierii județeni (votul fiind secret nu s-a putut face departajarea între consilierii județeni care au votat pentru sancționare, care au refuzat să voteze sau care au votat împotrivă preşedintele și vicepreședinții, aceştia contestând în instanță sancțiunile primire”, a conchis prefectul.

Concluzie: Cristina Păvăluță, găsită în incompatibilitate, dar și în conflict de interese, trebuia să fie demisă din funcția de director DGASPC Neamț. Așa a stabilit, chiar dacă foarte târziu, Comisia de disciplină din CJ Neamț. Consilierii județeni ar fi trebuit doar să ia act de decizia Comisiei de disciplină și atât. Proiectul a fost introdus pe ordinea de zi înainte cu câteva minute de începerea ședinței, iar consilierii județeni liberali s-au abținut de la vot tocmai din acest motiv. Proiectul nu a trecut, pentru că nu a întrunit numărul de voturi, iar pentru cele întâmplate consilierul Andrei Hopșa, liderul grupului liberalilor din CJ, a depus o plângere prelabilă, dar și s-a adresat instanței de judecată. Însă, este puțin probabil că Cristina Păvăluță va mai putea fi schimbată din funcție acum, după un an și o lună de când a pierdut definitiv procesul de incompatibilitate la ÎCCJ.

Daniel MURARU

Citește și:

Mai poate fi demisă incompatibila Păvăluță, șefa DGASPC Neamț? Mingea pare a fi în terenul prefectului

Cine o ține în funcție pe incompatibila Păvăluță, șefa DGASPC Neamț. Prefectul încă documentează

Ședință extraordinară la CJ Neamț. Poate le reamintește cineva aleșilor de decizia ÎCCJ în cazul incompatibilei Păvăluță, șefa DGASPC Neamț

Prefectul, somat să se implice în cazul incompatibilei Păvăluță, șefa DGASPC Neamț

Combinații în legislativul județean. DVC i-a purtat noroc iubitei Păvăluță, șefa DGASPC Neamț, ce trebuia să fie destituită. PNL face joc de glezne 

Cine o menține în funcție pe incompatibila de la Protecția Copilului

Șefa DGASPC a pierdut definitiv procesul cu ANI. I s-a tras de la termopane

⚠️ ️️Articolele publicate de ATACUL.RO nu pot fi preluate decât în limita a 500 de caractere şi obligatoriu cu citarea sursei (indicarea link-ului este obligatorie). În caz contrar, ne rezervăm dreptul de a ne adresa instanței de judecată.

5 comments

  1. janel iosub 2 aprilie, 2020 at 14:12 Răspunde

    ASOCIATIA PE CARE O CONDUC, A SESIZAT ATAT INSTITUTIA PREFECTULUI DE NEAMT DE PE VREMEA PSD-ISTEI SOROCEANU DANIELA, CAT SI ACUM PE VREMEA PREFECTULUI GEORGE LAZAR. INSA CE NU STIU DOMNIILE LOR SI RAMANE DE VAZUT DACA ACESTE LOTRII POLITICE SUNT MAMA IN MANA CU MAFIA D.N.A, ESTE SI FAPTUL CA NE-AM ADRESAT D.G.A NEAMT CARE A DECLINAT INCA DIN START D.N.A -ULUI PLANGEREA NOASTRA PENTRU ABUZ IN SERVICIU, ABUZ IN SERVICIU IN FORMA CONTINUATA , CAT SI INCALCAREA LEGII 78/2000. TARE CRED CA INTR-O BUNA ZI, PREFECTI, PRESEDINTE C.J, CONSILIERI JUDETENI VOR INFUNDA PUSCARIA PENTRU SIMPLUL MOTIV CA SUNT PROSTII JUDETULUI, APARAND O ‘DIVA’ CE APARTINE ETERNULUI INCOMPATIBIL DAN VASILE CONSTANTIN!! SA NU UITATI ACEST FAPT SLUGILOR CARE V-ATI FACUT ZID PENTRU DOUA LEGATURI DE MARAR!!!!

  2. Beciul Domnesc 2 aprilie, 2020 at 14:45 Răspunde

    Blatul PSD-ALDE va fi „rasplatit” in toamna acestui an. Treziti-va nemteni ! Gruparea aceasta de infractori isi bat joc de noi cum vor ei. In toamna, trebuie sa-i alungam definitiv din preajma noastra. Intre timp, vedem cum ne lasa sa murim cu zile, intr-un sistem pentru care am cotizat o viata de munca, dar de care beneficiaza doar „caimacul”. Valea cu hotii, de pe umerii nostrii si asa incercati de griji. Saptamana trecuta a fost sedinta de consiliu intr-o primarie vestita in judetul Neamt. Sedinta s-a tinut pe holul institutiei si a avut printre altele, pe ordinea de zi, propuneri de majorare a taxelor pentru inregistrarea contractelor de pasunat. In asemenea vremuri, in calitate de primar sa te gandesti la asemenea tampenii, doar pentru a da mai multi bani membrilor CL pentru sedinte, sume rezultate din jecmanirea localnicilor arendasi de pasuni, cum te poti numi? Sa ai tupeul sa propui ajutoare sociale pentru finii si cumatrii tai, tot din banii rezultati in urma majorarilor de taxe, nu inseamna abuz in serviciu si trafic de influienta? Cam astea sint preocuparile de actualitate ale unei primarite vestite de la noi judet, pentru comportament abuziv. Dl Asaftei o fi stiind despre ispravile protejatei sale? Cind a fost interpelata pe fb in legatura cu aceste tembelisme, a blocat interlocutorii. Deh, sa nu ajunga virusul la ea. Cineva, prezent la eveniment, a avut inspirata idee sa „memoreze” propunerile lipsite de rationament ale doamnei cu pricina. Dar, nu-si face griji, partidul o va salva ca si dna Pavaluta.

  3. Ioan 3 aprilie, 2020 at 07:53 Răspunde

    „Sancțiunea poate fi aplicată în termen de cel mult 6 luni de la data rămânerii definitive a raportului de evaluare, potrivit prevederilor legale”! De ce doar 6 luni? Sunt stabilite, in lege, masuri impotriva celor care nu aplica masura sau macar o cercetare? Astea sunt institutiile de forta din Romania! Justitia acopera politicul!

Leave a reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.