Sute de mii de lei de la instituții pentru presa agreată. Primăria Piatra-Neamț și CJ Neamț, cele mai darnice

0
3531

Anul trecut, sute de mii de lei s-au scurs din bugetele locale în conturile agreaților din presă, reprezentanții instituțiilor statului deschizând larg baierele în special în decembrie, de Luna cadourilor.

O comparație cu instituții similare din județele dezvoltate ale țării ne arată adevăratele preocupări ale decidenților locali, în sensul folosirii eficiente a banului public și nu risipei acestuia.

Unele dintre instituțiile județului continuă să cheltuiască sume considerabile pentru a face cunoscute „realizările mărețe” ale bugetărimii locale.

Nu contează că auditorii Curții de Conturi atrag atenția asupra faptului că unitățile administrativ teritoriale au la dispoziție propriile pagini de internet pentru a-și face cunoscută activitatea și, în plus, nu sunt entități comerciale pentru a plăti reclama. 

Liniștea trebuie asigurată cu orice preț, mai ales dacă nu provin din propriile buzunare.

Primăria Piatra-Neamț conduce detașat în topul entităților bugetare care cheltuiesc bani pentru imagine. Instituția, în 2022, a plătit servicii de reclamă și publicitate de 244.992 de lei (20.400 de lei, în medie/lună), potrivit informațiilor publicate de Ministerul Finanțelor. Numai în luna decembrie, primăria pietreană a cheltuit 41.000 de lei pentru a-și etala „succesele”.

În fapt, doar o singură plimbare prin oraș este necesară pentru a da piept cu realitatea.

Consiliul Județean Neamț figurează pe locul al doilea cu o cheltuială pe servicii de reclamă și publicitate, aferentă anului precedent, de 153.900 lei (12.800 lei, în medie/lună), din care 30.700 de lei au fost cheltuiți în decembrie.

Orașului Bicaz îi lipsea publicitatea

În clasamentul realizat după banii cheltuiți pe reclamă și publicitate în 2022, pe baza informațiilor publicate de Ministerul Finanțelor, pe locul al treilea se situează Primăria Roman, cu 114.470 de lei (12.000/lună, în medie), din care 32.872 de lei, în decembrie).

Locul al patrulea este ocupat de Primăria Bicaz, un oraș dezolant tocmai din cauza „realizărilor” înregistrate de autoritatea publică locală în urma „investițiilor de anvergură”. Suma cheltuită de această unitate administrativ teritorială pe reclame și publicități s-a cifrat la 39.344 de lei (6.000 de lei, cheltuiți în decembrie).

Primăria Târgu-Neamț a fost ceva mai strânsă la pungă anul trecut și a plătit servicii de acest fel în valoare de 19.572 de lei, cu 800 de lei cheltuiți în decembrie.

Dintre primăriile de oraș, Primăria Roznov a reușit să cheltuie cei mai puțini cu reclama și publicitate, suma ajungând la 1.801 lei pe tot anul 2022.

O analiză a cheltuielilor cu reclama și publicitatea efectuate de primăriile comunelor, scoate în evidență comuna Borca, unitate administrativ teritorială care, anul trecut, a plătit reclamă și publicitate de 20.867 de lei (5.300 de lei, în decembrie), dar și comuna Tașca, unde cheltuiala s-a cifrat la 14.900 de lei.

Dacă aruncăm o privire la Cluj sau Brașov, constatăm că alții pot fi cumpătați în privința acestor cheltuieli, fără a ne referi la realizările acestora, care sunt de notorietate. Spre exemplu, Consiliul Județean Cluj a cheltuit, anul trecut, cu reclama și publicitatea doar 14.037 de lei, în timp ce Consiliul Județean Brașov – 78.756 de lei. La Iași, această cheltuială nu a depășit 5.500 de lei, iar la Botoșani, Consiliul Județean a cheltuit cu reclama și publicitatea doar 4.130 de lei, arată datele Ministerului Finanțelor Publice.

Sursa foto: danielbotea.ro

N.R.

 

⚠️ ️️Articolele publicate de ATACUL.RO nu pot fi preluate decât în limita a 500 de caractere şi obligatoriu cu citarea sursei (indicarea link-ului este obligatorie). În caz contrar, ne rezervăm dreptul de a ne adresa instanței de judecată.

Leave a reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.