Drulă, ministrul Transporturilor, vrea să-l sperie pe Ginel, cumătrul lui Arsene. Au făcut-o și liberalii și au sfârșit prin a-i oferi noi contracte
Cătălin Drulă, ministrul useristo-plusist al Transportului, s-a lăudat astăzi în presa centrală că va trimite Corpul de Control al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pentru a vedea cum de a fost posibil ca firma Aqua Parc SRL Roznov, controlată de Gheorghe Vlasie, zis și „Ginel”, cumătrul lui Ionel Arsene, să câștige contractul de peste 140 de milioane de euro pentru modernizarea DN 71 Bâldana-Târgoviște-Sinaia. Drulă a fost zgârcit în a oferi mai multe informații despre controlul pe care l-a dispus, limitându-se în a spune doar că a dat ordin să fie verificat contractul.
Ceea ce face acum ministrul Drulă a făcut, în decembrie 2019, și Lucian Bode, ministrul liberal al Transporturilor. La acea vreme, Bode a ieșit cu un comunicat de presă în care îi acuza pe foștii șefi ai CNAIR, susținuți de PSD, că au oferit cu dedicație firmei Aqua Parc contractul de zeci de milioane de euro de reabilitare a DN 15, Bicaz-Poiana Largului. Contractul, care, în prezent, ar trebui să fie investigat de DNA, a fost unul finanțat cu bani de la Fondul de urgență al Guvernului, fiind agreată situația de urgență. Asta a permis celor care au manevrat fondurile ca proiectul să ajungă, fără licitație, la cine trebuie, respectiv la firmele lui Ginel, cumătrul lui Arsene. Toate acestea au avut loc într-o perioadă în care ministru al Transporturilor era Răzvan Cuc, prietenul lui Arsene și senator PSD de Neamț.
„Vremea firmelor ”de casă” ale baronului de Neamț, Ionel Arsene, a apus și vă spun că de acum înainte orice decizie trebuie luată și asumată, conform legii. Stilul ”pompieristic” și ”heirupist” de a evalua ”la ochi”, o lucrare ce presupune proiectare și execuție nu se mai regăsește în acest mandat al meu. Nu este posibil ca la o astfel de lucrare procedura de achiziție să nu fie derulată pe baza unei analize serioase și profesioniste. Ar fi trebuit să știe foarte bine că banii nu sunt ai lor, aduși de acasă, ci ai tuturor cetățenilor acestei țări. Să dai apropiaților tăi contracte fără licitație, în valoare de 81 milioane euro, este încă o dovadă de tupeu maxim al politrucilor care au guvernat țara, până în noiembrie. Toate documentele aferente acestei ”prietenii financiare” vor fi transmise către Parchet, iar cei vinovați cu siguranță vor răspunde”, spunea ministrul Bode în decembrie 2019.
Numai că, după ce a criticat Aqua Parc SRL, CNAIR-ul a continuat să alimenteze conturile firmei lui Ginel pentru lucrarea de pe DN 15, Bicaz-Poiana Largului. Asta în condițiile în care existau serioase suspiciuni cu privire la evaluarea lucrării. Cu alte cuvinte, în timp ce liberalii criticau investiția, pe ascuns alimentau conturile firmei lui Ginel.
În luna martie 2020, în timpul unei vizite în județul Neamț, ministrul Lucian Bode a atins și subiectul „DN 15, Bicaz – Poiana Largului”, însă lipsit de vehemența care îl caracteriza în decembrie. Atacul.ro aflat că, la finalul vizitei din martie, ministrul Bode s-a întâlnit cu reprezentantul constructorului, la o pensiune din județ, într-un loc ferit de ochii lumii.
Pe 25 martie, firma Aqua Parc SRL, în calitate de lider într-o asociere de zece firme, câștiga o importantă licitație organizată de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), pentru proiectarea și execuția a peste 70 de kilometri din DN 28B, ce face legătura între orașele Târgu Frumos și Botoșani. Licitația a fost lansată în martie 2019, când ministrul al Transporturilor era Răzvan Cuc, amicul lui Ionel Arsene și cumătru cu Gheorghe Vlasie, zis și „Ginel”, patronul firmei Aqua Parc SRL Roznov și omul care controlează cel puțin alte două firme de construcții – Mavgo Holding SRL și Stef Edil SRL. Bătălia pentru contractul a cărui valoare a fost estimată la 268 de milioane de lei, s-a dat în trei, de afacere fiind interesate alte două asocieri de firme puternice.
Două luni mai târziu, în mai, oficiali din Ministerul Transporturilor confirmau, pentru atacul.ro, problemele mari, inclusiv de ordin tehnic, dar și financiar, descoperite la proiectul de 80 de milioane de euro.
Tot în luna mai, DRDP Iași făcea o nouă plată în contul firmei Aqua Parc SRL, respectiv 15 milioane de lei.
În august 2020, fostul premier Orban, venit într-o vizită în Neamț, amenința Aqua Parc SRL că nu va mai primi lucrări dacă nu va finaliza reabilitarea DN 15 până pe 1 noiembrie. O lună mai târziu, Aqua Parc SRL era dată ca și câștigătoare a contractului de peste 140 de milioane de euro, iar lucrările de pe DN 15 le-a finalizat abia pe 30 noiembrie.
Acum, reprezentanții CNAIR fac recepția lucrărilor efectuate de Aqua Parc SRL pe DN 15, Bicaz-Poiana Largului, informațiile atacul.ro arătând că au fost identificate mai multe probleme ce urmează să fie remediate de către constructor.
Contractul de 143 de milioane de euro, câștigat de o asociere de firme cu lider Aqua Parc
Ce nu pare a ști ministrul Drulă este că Aqua Parc SRL nu a câștigat de una singură contractul de 143 milioane de euro pentru modernizarea DN 71 Bâldana-Târgoviște-Sinaia. Aqua Parc SRL este lider al asocierii de firme care a depus singura ofertă ce a fost declarată câștigătoare. Din asociere mai fac parte societățile Ingenieria Especializada Obra Civil e Industrial, Vertatel International SRL, VHD AD Vodstroi 98 AD, Alcro Trade SRL, Total Business Land SRL, Danavi SRL, Loial Impex SRL, Hidrostroy AD, Mavgo Holding SRL (controlată de Ginel prin interpuși), Topotechincs SRL, Via Desing SRL, SC Zublin Romania SRL, BDU Maxi Construct SRL, Util Expres Construct SRL.
De ce o fi omis Drulă să ofere informația completă și de ce a anunțat că a dispus verificarea contractului, amenințând în stilul PNL? Oare să-și dorească și ministrul useristo-plusist o întâlnire cu oamenii lui Ginel, așa cum a făcut ex-ministrul Bode? Nu ar fi exclus, pentru că problemele, indiferent de natura lor, se rezolvă prin dialog.
Lucrări executate de Aqua Parc SRL, în atenția DNA
Procurorii DNA verifică mai multe lucrări executate de firma Aqua Parc și de „surorile” sale – Mavgo Holding SRL, Stef Edil etc. Pe lângă dosarul privind reabilitarea DN 15, Bicaz-Poiana Largului, procurorii mai au în vedere cel puțin două dosare – canalul de la Slobozia, realizat tot cu bani de la calamități, fără licitație, și Insula de Agrement din Bacău.
În ultimii 4 ani, de când Arsene a fost ales președinte al Consiliului Județean Neamț, afacerile cu statul a firmelor lui Ginel au explodat. Firmele controlate de Gheorghe Vlasie au încheiat în contracte finanțate cu bani de la bugetul județului și în perioada lui Vasile Pruteanu, dar și a lui Culiță Tărâță, zeci de milioane de lei alimentându-i conturile. Din 2016, anul în care Arsene a venit la Consiliul Județean Neamț, contractele s-au înmulțit. În plus, societățile lui Ginel au început să prindă multe lucrări finanțate cu bani de la Fondul de urgență al Guvernului și de la Ministerul Transporturilor, acolo unde ministru era Cuc, amicul lui Arsene. În 2015, cu un an înainte ca Arsene să ajungă la CJ Neamț, Aqua Parc SRL a avut o cifră de afaceri de 28,9 milioane de lei, un profit de 4 milioane și 74 de angajați. În 2019, Aqua Parc a avut o cifră de afaceri de 264 de milioane de lei, de aproape zece ori mai mare decât în 2015, un profit de 43,8 milioane de lei și 235 de angajați.
Daniel MURARU
Citește și:
Ginel, cumătrul lui Arsene, dă încă o lovitură: contract de peste 250 de milioane de lei cu CNAIR
⚠️ ️️Articolele publicate de ATACUL.RO nu pot fi preluate decât în limita a 500 de caractere şi obligatoriu cu citarea sursei (indicarea link-ului este obligatorie). În caz contrar, ne rezervăm dreptul de a ne adresa instanței de judecată.
La ora asta, BICAZ-POIANA LARGULUI este sau nu circulabil? Și dacă da în ce condiții? Mă refer la oarece restricții, la anumite zone dacă sunt sau nu asfaltate?
Admin: https://atacul.ro/2020/12/07/drumul-bicaz-poiana-largului-2/
Daca Corpul de Control este compus, ca la Corpul de Control al directorilor de la Administratia Nationala APELE ROMANE, care s-au perindat la conducere, cum ar fi indivizi ca METLER CONSTANTIN si HOFMAN MARIUS prinsi cu spaga si ulterior promovati la A.N. APELE ROMANE este clar ce control pot desfasura acestia! Mai mult METLER CONSTANTIN, pentru buna conduita a fost promovat de PNL, LUDOVIC – ” La Grande”, director tehnic!! la A.N. APELE ROMANE, care se poate lauda ca in istoria recenta si trecuta a acestei institutii de stat , niciodata nu a fost promovat un „SPAGAR ” care habar nu are cu ce se mananca gospodarirea apelor pe functia de director tehnic ! PNL mergeti eficient pe urma defunctului PNTCD !!