După ce au reclamat la DNA contractul pentru drumul Bicaz-Poiana Largului, liberalii au alimentat conturile firmei lui Ginel cu zeci de milioane de lei

6
1300

Lucrările pentru reabilitarea drumului Bicaz – Poiana Largului trebuie finalizate pentru că localnicii depind de acel tronson, însă modul în care subiectul a fost gestionat de guvernanții liberali nu face decât să încurajeze tot felul de speculații. La puțin timp după ce Lucian Bode, ministrul Transporturilor, a reclamat proiectul la DNA și l-a criticat public pe Ionel Arsene, președintele Consiliului Județean Neamț și cumătrul lui Gheorghe Vlasie, zis Ginel, patronul firmei Aqua Parc SRL, care, în asociere cu Mavgo Holding SRL și Danlin XXL, a executat lucrarea pe DN 15, Direcția Regională de Poduri (DRDP) Iași făcea plăți, deloc mici, în contul firmei Aqua Parc.

În total, peste 50 de milioane de lei au fost plătite (în trei tranșe – 22.942.828 lei, 15.000.000 lei și 12.694.622 lei) de DRDP Iași firmei Aqua Parc SRL, în intervalul ianuarie – iulie 2020. Astfel, în acest moment, beneficiarul a achitat 73,2% din suma pe care trebuie să o plătească pentru întregul contract.

Dacă lucrurile sunt așa de grave, cum au spus oficialii liberali, și dacă există suspiciuni privind lucrarea executată, de ce beneficiarul a mai făcut plăți și a acceptat ca proiectul să fie continuat de același constructor? Cum poate fi caracterizat acest comportament: critici lucrarea, o reclami la DNA, dar, în paralel, o plătești?

În iarna anului trecut, când lucrările au fost oprite din cauza vremii nefavorabile (sic!), reprezentanții CNAIR au afirmat că proiectul a fost realizat în proporție de peste 80%. La data de 20.01.2020, suma decontată constructorului era de 143.693.980 lei, fără TVA, adică 56% din valoarea totală a contractului. Acum, după efectuarea celor trei plăți, DRDP Iași afirmă că s-a achitat constructorului apreoape 186 de milioane de lei din valoarea totală a contractului, care este de 253.892.448 lei, fără TVA. Această sumă este folosită exclusiv pentru consolidarea celor 73 de zone afectate de alunecări de teren, iar pentru asfaltarea celor peste 44 de kilometri de drum CNAIR-ul va aloca alți bani.

Cronologia criticilor și a plăților

În decembrie 2019, ministrul liberal al Transporturilor, Lucian Bode, a lansat un atac virulent la adresa celor care au fost implicați în proiectul de reabilitare a tronsonului de drum din DN 15. Acuzațiile aveau la bază un raport al Corpului de Control al ministrului.

Sunt sigur că situația de la DRDP Iași, unde risipa banilor românilor nu are margini,  nu este una singulară. Vremea firmelor ”de casă” ale baronului de Neamț, Ionel Arsene, a apus și vă spun că  de acum  înainte orice decizie trebuie luată și asumată, conform legii. Stilul ”pompieristic” și ”heirupist” de a evalua ”la ochi”,  o  lucrare ce presupune proiectare și execuție nu se mai regăsește în acest mandat al meu. Nu este posibil ca la o astfel de lucrare procedura de achiziție să nu fie derulată pe baza unei analize serioase și profesioniste. Ar fi trebuit să știe foarte bine că banii nu sunt ai lor, aduși de acasă, ci ai tuturor cetățenilor acestei țări. Să dai apropiaților tăi contracte fără licitație, în valoare de 81 milioane euro, este încă o dovadă de tupeu maxim al politrucilor care au guvernat țara, până în noiembrie. Toate documentele aferente acestei ”prietenii financiare” vor fi transmise către Parchet, iar cei vinovați cu siguranță vor răspunde” a declarat Lucian Bode, ministrul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor”, declara la acea vreme ministrul Bode.

Câteva zile mai târziu, premierul Ludovic Orban comenta și el la o televiziune centrală contractul cu pricina.

„Să vă spun ce-au făcut, de exemplu, la Neamț, știți, e DN 15, în jurul Lacului Bicaz. Pe DN 15, pe baza unei evaluări vizuale, făcute de ISU județean, în urma unor ploi, au semnat un contract prin încredințare directă cu niște firme apropiate de baronul din zonă, adică firma cumătrului președintelui Consiliului Județean, Ionel Arsene, cu domnul Ginel, un contract de 80 de milioane de euro, contract, așa cum spuneam, semnat prin încredințate directă. Nu mai spun cum se derulează contractual ăla. Din bani publici, din taxele și impozitele plătite de cetățean”.

Declarațiile din decembrie ale celor doi demnitari au fost urmate de o decizie surprinzătoare. O lună mai târziu, în conturile Aqua Parc intrau aproape 23 de milioane de lei tocmai pentru lucrările atât de mult criticate de Orban și Bode. Cum de s-au mai făcut plăți, mai ales că un raportul ministrului plecase deja spre DNA, iar procurorii ceruseră de la Prefectura Neamț actele care au stat la baza încadrării lucrării la categoria „situație de urgență”?

În luna martie, în timpul unei vizite în județul Neamț, ministrul Lucian Bode atingea și subiectul „DN 15, Bicaz – Poiana Largului”. De această dată nu a mai fost atât de vehement ca în luna decembrie. Sursele atacul.ro arată că, la finalul vizitei din martie, ministrul s-a întâlnit cu reprezentantul constructorului, undeva în județ, într-un loc ferit de ochii lumii.

În luna mai, oficiali din Ministerul Transporturilor confirmau, pentru atacul.ro, problemele mari, inclusiv de ordin tehnic, dar și financiar, descoperite la proiectul de 80 de milioane de euro.

Tot în luna mai, DRDP Iași făcea o nouă plată în contul firmei Aqua Parc SRL, respectiv 15 milioane de lei.

La începutul lunii iunie, Dănuț Pilă, directorul DRDP Iași, și prefectul George Lazăr au susținut o conferință de presă pe tema DN 15, fără ca vreunul să spună ceva despre cele 28 de milioane de lei care fuseseră plătite celor de la Aqua Parc. A urmat, la scurt timp, anunțul că firma de construcții a reziliat contractul, iar după câteva săptămâni, cele două părți au bătut palma pentru continuare lucrărilor.

În iulie, DRDP Iași a mai făcut o plată în conturile celor de la Aqua Parc SRL, în valoare de 12,7 milioane de lei.

Inițial, i-am întrebat pe cei de la DRDP Iași care a fost rezultatul negocierilor purtate cu reprezentanții asocierii de firme Aqua Parc SRL – Danlin XXL și Mavgo SRL pentru continuarea și decontarea lucrărilor de pe DN 15, Poiana Largului – Bicaz și dacă s-a ajuns la un acord, dacă vor fi făcute decontări și în ce cuantum și dacă au fost identificate probleme de ordin tehnic și financiar.

Răspunsul este cel de mai jos:

Doar după ce am revenit cu o nouă adresă, solicitând valoarea plăților decontate către Aqua Parc SRL, am primit informațiile, respectiv că s-au făcut trei plăți în valoare totală de 50 de milioane de lei.

 

Daniel MURARU

⚠️ ️️Articolele publicate de ATACUL.RO nu pot fi preluate decât în limita a 500 de caractere şi obligatoriu cu citarea sursei (indicarea link-ului este obligatorie). În caz contrar, ne rezervăm dreptul de a ne adresa instanței de judecată.

6 comments

  1. Varga Szandor Andrasz 24 iulie, 2020 at 14:08 Răspunde

    E doamna cu cea mai veche meserie din lume, Politichia pe numele ei .
    Se face zgomot si larmă mare, se rostesc lozinci mobilizatoare, se bat apropouri finute, dar până la urmă se lasă cu pupat Piața Endependentei ca si pe timpul lui nenea Iancu.
    Nu se face ca opoziția, in cazul nost, sa nu zica totuși cate ceva puterii construitoare de drum nou !
    Da la finalul zilei banul se marcă, negresit

  2. Un cititor 24 iulie, 2020 at 14:34 Răspunde

    Ei, ca să vezi! Arsene urla, leprele galbene se conformau! Bravo, bă șosetă! Domnule Muraru, n-ați spus-o, dar pute al dracului de rău

  3. FLORIN 25 iulie, 2020 at 09:18 Răspunde

    Au reclamat ”liberalii”lui Cozmanciuc abonat la contractele cu statul de integru ce e… la fel ca Ginel/Arsene pentru ca erau suparati ca lor nu le iese nimic….pana la urma se vede treaba ca au cazut la intelegere si au dat drumu la bani acum daca le iese si lor.

    PNL=PSD=statul mafioto securist

  4. Liviu 25 iulie, 2020 at 09:40 Răspunde

    Nimeni nu-si doreste ca acel drum sa nu se termine. Dar acest exemplu devoaleaza perfect duplicitatea lui Cozmanciuc in raport cu ciuma rosie. Mereu, absolut mereu, a fost la masa discutiilor cu Arsene. Soseta este un idol pentru el, ascultati ce va spun. Isi doreste influenta si banii lui Arsene. Oricine vede din afara aceasta afacere isi da seama usor ca amenintarile nu erau decat o forma de santaj la adresa comisioanelor constructorului. Stiti ce e mai grav? Ca si-a folosit inclusiv „prietenul” sa-l atace pe Arsene pt DN 15. Lazar a fost buzduganul care l-a tocat saptamanal pe Arsene pentru DN 15. Stiti cine va fi urmatorul sacrificat pe altarul combinatiilor penale dintre Arsene si Cozmanciuc? Corect, Lazar. Veti vede cum usor usor i se va inscena ceva, i se va spune ca a fortat nota si nu e bine sa fie in frunte si va fi trimis la munca de avocat. Vom trai si vom vedea, sa nu uitati.

  5. Stefan 25 iulie, 2020 at 12:27 Răspunde

    Pupat toti Piata Independentii!Verifica cineva unde au plecat banii de la Ginel si Danlin?!Eu cred ca prin paradisuri fiscale…

  6. Gradinaru Neculai 28 iulie, 2020 at 09:43 Răspunde

    Acest drum este foarte important pentru turismul din județul Neamț. Bine că se face. Felicitări tuturor celor care în final, au înțeles importanța acestui drum.

Leave a reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.