(VIDEO) Au fost finalizate lucrările de reabilitare pe drumul Bicaz-Poiana Largului
Lucrările de reabilitare a celor 73 de puncte de calamitate de pe DN 15, între Bicaz și Poiana Largului, care i-a adus la disperare pe locuitorii din comunele situate de-a lungul acestui drum, au fost finalizate, în cele din urmă, cu un an întârziere. Proiectul a fost început în luna mai 2019 și a avut o valoare de peste 300 de milioane de ei, această sumă neincluzând și costurile pentru asfaltare.
Atacul.ro a aflat că cei 44 de kilometri de drum vor fi asfaltați, cel mai probabil, anul viitor, pentru asta urmând să fie alocați bani de la bugetul CNAIR. O mare problemă este că, între timp, au apărut și alte zone afectate de alunecări de teren.
Lucrările de reabilitare a celor 73 de puncte de calamitate, zone afectate de alunecări de teren, ar fi trebuit să fie finalizate în 15 noiembrie 2019.
Proiectul a fost blocat din cauza neînțelegerilor dintre autoritatea contractantă și constructor, lucrările fiind reluate în această vară, cu promisiunea, din partea constructorului, că vor fi finalizate cât mai repede.
Reparațiile celor 73 de puncte de calamitate au costat peste 300 de milioane de lei, adică, în medie, peste 4 milioane de lei/punct de calamitate. Lucrarea a fost atribuită de către cei de la Drumuri Naționale asocierii de firme Aqua Parc SRL – Mavgo Holding SRL și Danlin XXL SRL. Ultima firmă a reabilitat 17 puncte de calamitate, situate între barajul de la Bicaz și zona unde se află fostul Motel Potoci.
Celelalte 56 de puncte de calamitate au fost reabilitate de firmele Aqua Parc și Mavgo Holding.
Următoarea etapă este scoaterea la licitație a lucrărilor de asfaltare. Asta în situația în care punctele de calamitate descoperite ulterior (37 de la număr) nu le vor crea probleme constructorilor.
Investiția face și obiectul unui dosar aflat în lucru la DNA, procurorii urmând să elucideze mai multe aspecte care au stat la baza acordării contractului firmei lui Gheorghe Vlasie, zis și „Ginel”, cumătrul lui Ionel Arsene, inculpatul pentru fapte de corupție din fruntea CJ și șef al PSD Neamț. Contractul a fost atribuit în perioada în care ministru la Transporturi era Răzvan Cuc, recent ales senator pe listele PSD Neamț. Prietenia lui Cuc cu Arsene este de notorietate.
Daniel MURARU
Citește și:
⚠️ ️️Articolele publicate de ATACUL.RO nu pot fi preluate decât în limita a 500 de caractere şi obligatoriu cu citarea sursei (indicarea link-ului este obligatorie). În caz contrar, ne rezervăm dreptul de a ne adresa instanței de judecată.
Nu știu de ce se mai miră lumea că au apărut alte nu știu câte puncte (zone) cu alunecări de teren….Apa din lac s-a infiltrat și prin capilaritate a ajuns în fundația drumului! Nu trebuie să fii specialist ca să înțelegi așa ceva! Ce se poate face? Aici e aici! O restricționare severă a traficului greu ar fi o variantă de moment (câțiva ani)..dacă nu, o reabilitare cum s-a făcut în cele 57 de zone, dar făcută pe toată lungimea drumului! Cu ce bani?
CNAIR-ul nu decolmateaza drenurile! Din 1990 nimeni nu a curatat drenurile- apa, in loc sa fie eliminata, este cantonata in versant.