Aiureală! Autostrada Târgu Neamț-Iași începe la 30 de kilometri de…Târgu Neamț. Județul Neamț nu va avea niciun kilometru de autostradă

6
777

 

„Autostrada Târgu Neamţ – Iași se desfăşoară pe teritoriul judeţului Iaşi si are o lungime de 61 km la care se adaugă 7 km reprezentând bretelele nodurilor DN28 si Km 61+000, bretele ce vor fi de asemenea la profil de autostradă. Lungimea totală a traseului construit la profil de autostradă va fi de 68 km”, se arată în studiul de fundamentare aprobat de Guvernul României. Un capăt al autostrăzii va fi pe DN2/E85, la aproximativ 30 de kilometri de Târgu Neamț, iar celălalt capăt va fi în Lețcani, la 16 kilometri de Iași. Dăncilă a anunţat construirea a 68 de kilometri de autostradă, dar distanţa dintre Iași şi Târgu Neamț este aproape dublă.

Sfârșitul săptămânii trecute a adus o veste minunată pentru cei care doresc ca și Moldova să aibă infrastructură rutieră modernaă, și anume că a fost aprobat studiul de fundamentare pentru „Autostrada Târgu Neamț – Iași”, un proiect care, dacă va fi pus în practică, se va realiza în parteneriat public – privat (PPP). Politicienii, în special cei aflați la putere, nu au ratat șansa de a marca momentul și a se lăuda cu el, că tot sunt alegeri europarlamentare în mai, iar electoratul are nevoi de … promisiuni. Într-o postare pe o rețea de socializare, Ionel Arsene, președintele Consiliului Județean Neamț și președintele PSD Neamț, a spus că „județul Neamț iese din anonimat” și că „realizarea acestei autostrăzi va duce la creșterea economică, socială și culturală a județului și a Moldovei în general!”

Același președinte al Consiliului Județean Neamț anunța cu tam-tam, în august 2017, că instituția pe care o conduce a emis certificatul de urbanism pentru autostrada Târgu Neamț – Târgu Mureș. Că au fost vorbe în vânt se vede clar astăzi, după aproape 2 ani, când, din ceea ce spunea Arsene a rămas doar certificatul de urbanism, pentru că primul metru de autostradă în Moldova l-a construit suceveanul Mandachi, nu Guvernul PSD. Acum, premierul Dăncilă anunță că s-a dat verde pentru proiectul Autostrada „Târgu Neamț – Iași”, iar informația este folosită la maximum pe rețelele de socializare social democrați. Numai că nu s-a spus totul.

Niciun kilometru de autostradă în județul Neamț

Dacă proiectul anunțat de premierul Dăncilă va fi și executat, viitoarea autostradă „Târgu Neamț – Iași” nu va ajunge la Târgu Neamț. În județul Neamț nu se va turna nici măcar un metru de asfalt din această autostradă. Și asta pentru că proiectul arată că autostrada începe pe DN2/E85, undeva între localitățile Moțca și Miroslăvești, ambele în județul Iași, și se va termina în Lețcani.

Vorbim de o autostradă care va avea 61 de kilometri, nu 68 cum a anunțat premierul, care va asigura legătura între Lețcani, aflat la 16 kilometri de Iași, și DN2/E85, care face legătura între Suceava și București. Autostrada nu are cum să facă legătura între Târgu Neamț și Iași, cele două localități aflându-se la o distanță de aproximativ 100 de kilometri.

(Sursa: distanta.ro)

Este clar că cei 61 de kilometri de autostradă din proiect nu au cum să acopere distanța dintre cele două orașe. Așadar, autostrada promisă nu va trece prin Neamț, așa că nu prea are cum să ajute la dezvoltarea județului, după cum se laudă Ionel Arsene. Aceste informații se află în studiul de fundamentare pentru „Autostrada Târgu Neamț-Iași”, care a fost aprobat în ședinta de guvern de vineri, 29 martie.

„Autostrada Târgu Neamţ – Iași se desfăşoară pe teritoriul judeţului Iaşi si are o lungime de 61 km la care se adaugă 7 km reprezentând bretelele nodurilor DN28 si Km 61+000, bretele ce vor fi deasemenea la profil de autostradă. Lungimea totală a traseului construit la profil de autostradă va fi de 68 km.Traseul autostrazii Târgu Neamţ – Iași ce face obiectul prezentului studiu de fundamentare începe de la intersecția cu DN2 / E85, inclusiv nodul rutier aferent, și se termină la intersectia cu by-pass Iași”, se arată în studiul de fundamentare.

De fapt, dacă analizăm documentul, observăm că este vorba de o autostradă cu o lungime de 61 de kilometri, la care se adaugă 7 kilometri de bretele care vor avea profil de autostradă. Cei 61 de kilometri reprezintă distanța dintre Lețcani și nodul rutier cu DN2/E85, care va fi între localitățile Moțca și Miroslăvești. Nodul rutier se află la 28 de kilometri de orașul Târgu Neamț. Ca să ajungă la autostradă, târgnemțenii vor avea de condus, asadar, aproximativ 30 de kilometri pe DJ 155B și pe DN2/E85.

Taxă pentru viitoarea autostradă

În şedinţa de guvern, premierul Viorica Dăncilă a anunțat că a fost aprobat studiul de fundamentare pentru „Autostrada Târgu Neamț-Iași”, valoarea investiției fiind estimată la 1,2 miliarde de euro, perioada de proiectare și executare fiind estimată la 4 ani. Cine a avut curiozitatea să parcurgă studiul de fundamentare a observat că, fiind vorba de un parteneriat public privat, cei care vor folosi autostrada vor plăti: autoturismele – 6,3 euro/100 km; camionetele – 8,8 euro/100 km; autovehiculele de tonaj greu – 12,6 euro/km, autobuzele – 12,6 euro.

Tarifele sunt fără TVA. Lăsând la o parte faptul că transportatorii vor avea la dispoziție o alternativă la viitoarea autostradă, respectiv DN 28 (Iași – Târgu Frumos – Pașcani – Moțca), pentru care trebuie să aibă  doar rovinieta, unii ar trebui să se întrebe serios dacă nu cumva banii alocați construirii acestei autostrăzi nu ar trebui să fie folosiți pentru un alt proiect de infrastructură rutieră. Nu în ultimul rând, așa cum se vede și în documentul adoptat vineri, partenerul public, adică statul român, poate să contribuie cu maximum 25% din valoarea totală a investiției. Asta înseamnă că există probabilitatea foarte, foarte mare ca și în această investiție să fie sifonați bani de la bugetul de stat.

Daniel MURARU

Citeste si:

Minciuni sfruntate! Anul trecut, pe vremea asta, Arsene promitea spital regional și autostradă

Dragnea vine în Moldova să se plimbe pe autostrada promisă de pesediști

Wow, ce fâs! Arsene se laudă cu autostrada, dar nu vede drumurile naționale și județene

LUAȚI-VĂ GÂNDUL DE LA AUTOSTRADA MOLDOVA-TRANSILVANIA! CEL PUȚIN UN DECENIU…

Arsene a „făcut” drumul expres Piatra Neamț-Bacău de două ori: în iunie și în decembrie 2015. Urmează a treia oară!

Demagogia în formă pură. Arsene a reparat podul de la Preluca, iar acum promite autostrăzi

Minciunile anului. Asaftei: Axialul va fi refăcut până la finele lui 2017! Arsene: Podul de la Preluca va fi reparat!

6 comments

  1. mihnea1 1 aprilie, 2019 at 20:07 Răspunde

    Asa ceva!!! Poate face zona metropolitana la Targ si asa va ajunge sa prinda un capat de autostrada. O mare golaneala a acestor mincinosi. E posibil sa realizeze aceasta portiune, daca mai apuca liberi si la guvernare, pentru ca o vor face dupa standarde hotesti, cateva straturi de balastru si ceva bitum. De aceea tipa toata lumea ca pretul e de cel putin 4-5 ori mai mare. E doar un tun pus la cale. Si ce trafic poate sa existe intre Tg Neamt si Iasi??? Si in regim de taxa! Nici Mos Craciun nu va trece pe acolo. Asta daca vor face ceva. Iar inculpatul ramane acelasi analfabet care nu e in stare decat sa aprobe niste postari pe FB. Romania merita mult mai mult decat o guvernare de hoti si mincinosi. Iesiti la vot.

  2. Cecilia 1 aprilie, 2019 at 22:41 Răspunde

    Daca eu v-am spus ca nu se stie unde e tg neamt in momentul de fata??!!!!
    Ba la motca, ba la letcani! Macar nu-i la ditrau!
    Foarte tare observatia! Asta inseamna sa mai si citesti studiile de funddd…amentare!
    Tati bune!

  3. constantin 2 aprilie, 2019 at 08:43 Răspunde

    Cat de prosti putem fi pentru a crede bazagoniile cu autostrada Iasi-Tg.Neamt.Arsenie o fi tare in mimoze si parandaraturi dar in probleme tehnice e zero.Sa le luom pe rand.Cea mai mare investitie in infrastructura pana in 1989, in zona TG.Neamt a fost calea ferata Pascani-TG.Neamt si una din cele mai frumoase gari de mic oras.Acel proiect a fost posibil fiindca am avut un domn Filioreanu director general regionala CFR Iasi, de la Agapia si a stiut cum sa aseze investitiile la nivel de regionala.Majoritatea studiilor privind necesitatea acestei investitii pentru dezvoltarea economica si turism concluzionau ca nu este oportuna aceasta investitie.Dupa 1990 s-a terminat cu calea ferata Pascani-TG.NEAMT.Acum vine Arsenie cu gogorita autostrazii Iasi-TG.Neamt.Problema e falsa fiindca judetul Neamt este sufocat de masini pe ruta P.Neamt-Bacau si P.Neamt Roman.Dar e greu sa percepi aceasta realitate si o tii cu povestile lui Creanga.

  4. Stefan 2 aprilie, 2019 at 13:02 Răspunde

    Daca este parteneriat public-privat, de ce mai aloca guvernul 1,2 miliarde euro?In al doilea rand, este inutila, nici macar nu ajunge pana la granita cu Rep. Moldova…Daca se dorea, intr-adevar, sa se faca ceva util, trebuia realizat segmentul Targu-Neamt – Targu-Mures!Oricum, pun pariu ca nu va fi interesat niciun investitor privat de acet proiect..

  5. valisor 3 aprilie, 2019 at 08:10 Răspunde

    Poate că ne trebuie mai întâi un studiu de psihozabilitate, să știm dacă chiar avem nevoie de autostradă ca să mergem la vot!?

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.