Motivul incredibil care blochează demararea lucrărilor de reparații la podul de la Girov. Birocrații de la București dorm, iar podul e în pericol de prăbușire

0
3398

Podul de pe DN 15, din comuna Girov (Neamț), care se află într-o stare deplorabilă, nu poate fi reparat pentru că angajații Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) nu au reușit, încă, să recepționeze varianta ocolitoare. Lucrarea provizorie (un pod din grinzi metalice), care va asigura traficul în perioada reparațiilor, a fost finalizată de mai bine de 4 luni.

Ba mai mult decât atât, conform datelor pe care le deținem, CNAIR-ul nici măcar nu a numit comisia de recepție a variantei ocolitoare, așa că mai e de așteptat, pentru că traficul va fi trecut pe podul din grinzi doar în momentul în care va fi făcută recepția. 

Cu alte cuvinte, cineva ar trebui să-i împingă de la spate pe angajații CNAIR ca să grăbească numirea comisiei de recepție a variantei ocolitoare. O pot face parlamentarii de Neamț, dar și șefii județului. Și unii, și ceilalți nu ratează niciun moment să se laude cu cât de dedicați sunt nemțenilor, așa că au, acum, ocazia să se afirme. Măcar din bun simț față de transportatorii care înregistrează zilnic pierderi, pentru că sunt obligați să folosească rute alternative, care înseamnă mulți kilometri în plus și mulți bani.

Nenorocirea este cu atât mai mare dacă este să ținem cont de faptul că licitația pentru reabilitarea acestui pod a fost finalizată cu mai bine de 2 ani în urmă însă, din diverse motive, lucrările nu au început.

În tot acest timp, podul se degradează constant, mai ales că, în fiecare zi, autovehiculele de mare tonaj ale unor constructori cu „pedigree” nu țin cont de limitarea de tonaj.

În zona rosturilor au apărut crăpături, care se măresc de la alta. Sub pod sunt zone în care se vede armătura ruginită.

Cine va repara podul

În noiembrie 2022, CNAIR a anunțat că podul de la Girov va fi reparat de asocierea Stef Edil CDP SRL, Antrepriza de Construcții Drumuri și Autostrăzi SRL (fostă Aqua Parc SRL), Rutier Conex XXI SRL și Drum Construct SRL. Oferta câștigătoare a fost de 13.881.686 lei, fără TVA (valoarea estimată a fost de 16.767.884 lei. Din asocierea câștigătoare face parte și societatea Drum Construct SRL Galați, despre care există indicii că este controlată de Petru Tudorache, un fost  șef controversat (n.r. o perioadă a fost chiar suspendat) al Secției de Drumuri Naționale (SDN) Galați.

Numai că lucrurile nu au decurs așa cum ar fi trebuit, întrucât a apărut un blocaj la nivel de emitere a autorizațiilor. Situația a ajutat constructorul, care era prins în mai multe proiecte, să mai câștige timp. Tocmai de aceea, persoane bine informate ne-au declarat că joaca de-a certificatul a urmărit, de fapt, să ajute firmele câștigătoare să câștige timp, întrucât acestea nu se puteau înhăma și la această lucrare, în condițiile în care aveau mai multe șantiere deschise.

După 9 luni de la anunțarea asocierii câștigătoare, a fost emis și ordinul de începere a lucrărilor. Din acest moment, constructorul ar fi trebuit să demareze lucrările, să se ocupe de organizarea șantierului și să amenajeze varianta de ocolire. Nu a făcut-o atunci, ci acum, la un an distanță. Iar acum, după ce au finalizat varianta ocolitoare, nu vine CNAIR-ul să o recepționeze. Ca-n România!

Ce lucrări vor fi efectuate

Conform prevederilor contractuale, termen de finalizare a lucrărilor este de 15 luni.

Constructorul va executa următoarele lucrări:

  • execuția unei variante provizorii de circulație, platforme și drumuri tehnologice;
  • reparații la partea de infrastructură și suprastructură;
  • reparații la nivelul căii de rulare a autovehiculelor, inclusiv racordarea cu terasamentele și lucrări în albie.

Prima etapă prevede realizarea unei variante provizorii de circulație în amonte, în lungime totală de 274 metri, ceea ce va asigura crearea frontului de lucru pentru constructor. După demolarea suprastructurii podului existent, se va trece la consolidarea infrastructurilor, cu lucrări pentru sporirea „capacității portante a fundațiilor culeelor și a pilelor, execuție blocuri seismice din beton armat, protecție anticorozivă a suprafețelor din beton” (…). „La nivelul suprastructurii, se va proceda la înlocuirea grinzilor Matarov cu unele prefabricate din beton armat precomprimat, cu execuția de antretoaze, armare, cofrare și turnare placă suprabetonare, calea de pod fiind prevăzută cu guri de scurgere, parapet pietonal, după așternerea mixturilor și montarea rosturilor de dilatație urmând montare parapetului direcțional și execuția marcajelor rutiere”.

În urma lucrărilor, noul gabarit transversal al podului va fi de 11,50 m, compus din:

– 2 benzi de 3,00 m – parte carosabilă;

– 2 benzi de 0,50 m – lățime suplimentară datorată benzii de încadrare;

– 2 benzi de 0,40 m – lățime suplimentară datorată efectului de îngustare optică;

 2 benzi de 0,60 m – lățime necesară pentru amplasarea parapetului;

– 2 trotuare a câte 1.00 m;

– 2 grinzi de 0,25 m pentru amplasarea parapetului pietonal.

După finalizarea intervenției, limitele de tonaj și viteză vor fi ridicate, iar autovehiculele de mare tonaj vor avea acces, din nou, pe acest pod.

D. MURARU

Citește și:

(VIDEO) Viitorul caz „Luțca”. Inconștiență criminală. Autocamion al firmei Danlin XXL transportă un excavator de zeci de tone pe un pod care stă să se prăbușească

Podul de la Girov a intrat în reparații după doi ani de la desemnarea constructorului și după un an de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor

Poliția doarme, ISCTR-ul, la fel! Restricția de tonaj de pe podul de la Girov, călcată în picioare de șmecheri

Podul de la Girov, reparat de Aqua Parc și de firma controlată de un șef de la „Drumurile Naționale”. Legătura lui Tudorache cu modernizarea DN Târgu Frumos-Botoșani, un proiect „dezastru” al firmei Aqua Parc

Un munte de tupeu și indiferență! Cu mastodontul de zeci de tone pe podul care stă să se prăbușească, sub ochii îngăduitori ai polițiștilor

⚠️ ️️Articolele publicate de ATACUL.RO nu pot fi preluate decât în limita a 500 de caractere şi obligatoriu cu citarea sursei (indicarea link-ului este obligatorie). În caz contrar, ne rezervăm dreptul de a ne adresa instanței de judecată.

Leave a reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.