Poliția doarme, ISCTR-ul, la fel! Restricția de tonaj de pe podul de la Girov, călcată în picioare de șmecheri

4
1986

Starea jalnică în care se află podul din comuna Girov, de pe DN 15D (Piatra Neamț-Roman), i-a obligat pe reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Iași– DRDP să interzică accesul autovehiculelor care depășesc 7,5 tone. În acest sens, conducătorii auto au la dispoziție mai multe indicatoare rutiere care îi aatenționează cu privire la limitarea de tonaj de pe pod, fără a mai pune la socoteală avertizările de pe traseu și informațiile celor de la DRDP cu privire la rutele ocolitoare. Deși amenzile pentru încălcarea restricției de tonaj sunt usturătoare, există conducători auto care traversează podul fără nicio emoție. Și o fac cu nesimțire, pentru că și polițiștii, dar și cei de la ISCTR dorm.

Redactorii Atacul.ro au constatat că, într-un interval de nici un sfert de oră, podul a fost traversat de mai multe autovehicule cu greutatea de peste 7,5 tone. Bineînțeles, în zonă nu era niciun echipaj de Poliție, așa cum, de altfel, se întâmplă în fiecare zi. Drept urmare, zilnic, podul de la Girov este traversat de mașini de mare tonaj, deși acest lucru este interzis. Cei care sunt prinși (puțin probabil) riscă amenzi în valoare de 3.000 de lei.

 

Totuși, cei mai mulți dintre conducătorii auto de pe aceste mașini de tonaj respectă indicatorul și folosesc rutele ocolitoare.

Decizia de a restricționa tonajul pe podul de la Girov la 7,5 tone a fost luată anul trecut, după prăbușirea podului de la Luțca. Experții au fost cei care au stabilit că, din pricina stării de degradare în care se află construcția, se impune coborârea restricției de tonaj de la 15 tone la 7,5 tone. Măsura i-a supărat la culme pe transportatori care au cerut ca podul să fie reparat.

Cine întârzie începerea lucrărilor de reparații

În acest moment, există bani pentru repararea podului, a fost organizată licitație și s-a stabilit câștigătorul. Numai că lucrările nu au început, pentru că nu au fost emise toate documentele necesare. Situația din acest prezent este aceeași ca acum două luni, când atacul.ro a aflat că blocajul este la nivel de emitere a autorizațiilor – Consiliul Județean Neamț nu eliberase încă certificatul de urbanism, document care stă la baza emiterii altor acte necesare demarării lucrărilor.

„Contractul pentru reparațiile podului de la Girov putea fi semnat încă din vara anului trecut, însă a fost semnat la finele anului, astfel încât să aibă timp constructorii să se pregătească de treabă. Dar nu este există ordin de începere a lucrărilor. De ce? Deoarece nu există certificate de urbanism, autorizație de construcție…. Cine le eliberează? Consiliul Neamț! Când le va elibera? Probabil, atunci când va putea lucra constructorul”, ne-au declarat, în luna ianuarie, persoane implicate în acest proiect.

Acestea au mai adăugat că întârzierea începerii lucrărilor ajută firmele care au câștigat licitația, societăți care sunt implicate în alte multe contracte pe care trebuie să le finalizeze și cărora le pică bine situația.

Principala întrebare care se pune în acest context este: când vor începe lucrările la podul de la Girov, anul ăsta sau anul viitor? Pentru că, pe lângă autorizațiile ce trebuie emise, pe pod se află și instalații (conducte de gaze, electricitate), pe care proprietarii vor fi obligați să le scoată pe perioada cât se lucrează. Iar procedura înseamnă timp și, bineînțeles, costuri mari.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat, anul trecut, în noiembrie, că podul de la Girov va fi reparat de asocierea Stef Edil CDP SRL, Antrepriza de Construcții Drumuri și Autostrăzi SRL (fostă Aqua Parc SRL), Rutier Conex XXI SRL și Drum Construct SRL. Oferta câștigătoare a fost de 13.881.686 lei, fără TVA (valoarea estimată a fost de 16.767.884 lei), primele două fiind firme din zona de influență a lui Gheorghe Vlasie, zis și Ginel, cumătrul cu Ionel Arsene, inculpatul pentru fapte de corupție din fruntea Consiliului Județean Neamț.

Din asocierea câștigătoare face parte și societatea Drum Construct SRL Galați, despre care există indicii că este controlată de Petru Tudorache, șeful suspendat al Secției de Drumuri Naționale (SDN) Galați.

D.MURARU

Citește și:

Podul de la Girov, reparat de Aqua Parc și de firma controlată de un șef de la „Drumurile Naționale”. Legătura lui Tudorache cu modernizarea DN Târgu Frumos-Botoșani, un proiect „dezastru” al firmei Aqua Parc

Efectul restricției de tonaj pe podul de la Girov: „Răbdarea mea ajunge la capăt, nu mai pot! Trebuie să existe o soluție să ajung la timp cu copilul la terapie”

⚠️ ️️Articolele publicate de ATACUL.RO nu pot fi preluate decât în limita a 500 de caractere şi obligatoriu cu citarea sursei (indicarea link-ului este obligatorie). În caz contrar, ne rezervăm dreptul de a ne adresa instanței de judecată.

4 comments

  1. Joker 3 martie, 2023 at 18:21 Răspunde

    Adica firma care a lucrat la podul prăbușit la Lutca si a schimbat numele si vrea sa repare alt pod? , doar la Neamt se poate asa ceva, poate dispar toti dupa 10 martie ca prin minune. Asa de multa coruptie cu acest Psd si marele conducator de razesi si contracte cu statul…încât te intrebi, suntem retardati?

  2. Tetelu 3 martie, 2023 at 18:27 Răspunde

    TOATA POLITIA RUTUERA o gasesti la trecerile de pietoni toata ziua: Altex, Popîrlan, Topaz, Calea Romanului. De unde echipaje si pt pod?

  3. Aschiuta 4 martie, 2023 at 09:04 Răspunde

    Acest personaj, care se lauda cu “lucrul bine făcut,”nu ia fost deajuns cu catastrofa de la Lutca? La pus tot pe cumătru Ginel ? Pai cum sa nu se prăbușească podul, Ce profesie are Cumătru?de unde profesionalism, are o diplomă de Jurist falsa, nu îl ia nimeni la întrebări pe Arsenie? In ce Tara trăim? Un sa pui un om cu școala profesională să facă un pod și adevărați specialiști sa vândă castraveți, aceste firme și în special a lui Cumătru sunt populate cu ,cumnați, rude, toate cu diplome false ,luate de pe imprimante 3 D. O să vedeți că pe 10 martie Arsenie e de negasit , deja colaboratori lui iau pregătit o zona exotica .

  4. raul 4 martie, 2023 at 09:45 Răspunde

    Desi a fost anuntata direct telefonic si pe imail , de incalcarea Legii Apelor nr.107/1996 Sistemul de Gospodarire a Apelor SUCEAVA si respectiv Ministrul Tancoz Barna, Ministrul Mediului Apelor si Padurilor, pe data 02, 03, 04.03.2023 nimeni de la aceste institutii nu s-a deplasat si nu au raspuns la sesizari privind exploatarea ilegala de agregate minerale a S.C. CONEST S.A. IASI, de pe raul MOLDOVA, de la FORASTI, judetul SUCEAVA , RUSINE A.B.A.SIRET, S.G.A. SUCEAVA si MINISTRUL UDMR TANCOZ BARNA !! Distrugeti raul MOLDOVA, ca sa va pastrati scaunele caldute , RELU ADAM sa nu te misti de pe scaunul cald al coruptiei !!!

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.