(VIDEO) Viitorul caz „Luțca”. Inconștiență criminală. Autocamion al firmei Danlin XXL transportă un excavator de zeci de tone pe un pod care stă să se prăbușească

2
4516

Podul din comuna Girov, de peste râul Cracău, de pe DN 15D (Piatra Neamț-Roman) arată deplorabil, situație arhicunoscută de o lungă perioadă. Tocmai de aceea, anul trecut, în vară, administratorul drumului (DRDP Iași), în urma consultărilor cu specialiștii, a decis să restricționeze accesul autovehiculelor mai grele de 7,5 tone, pentru a reduce riscul prăbușirii construcției. Așa cum atacul.ro a arătat multe ori, restricția de tonaj nu este respectată, iar podul este traversat chiar de cele mai grele autovehicule.

Și ieri am surprins câteva camioane cu o greutate mai mare de 7,5 tone în timp ce traversau podul în mare viteză.

Recordul de inconștiență și nesimțire îl deține șoferul unui camion al firmei Danlin XXL (NT 15 DXL), care transporta un excavator de câteva zeci de tone.

De parcă nu a fost suficient că tonajul depășea cu mult limita admisă, șoferul autocamionului a intrat pe pod cu o viteză de cel puțin 60 km/h:

 

Conducătorii auto care nu vor să respecte restricția impusă de autorități trebuie să știe că, într-adevăr, podul, sub greutatea și trepidațiile pe care le provoacă, riscă să se prăbușească în orice moment, așa cum s-a întâmplat și cu podul de la Luțca, iar ei ajung, astfel, victime sigure ale propriei inconștiențe.

Podul se afla într-un proces accentuat de dezintegrare. Tremură efectiv  sub greutatea camioanelor, armătura ruginită a ieșit la suprafață în multe locuri, betonul s-a fărâmițat, aspect valabil și pentru pilonii contrucției.

A intra sub pod pentru a-l fotografia reprezintă un act de curaj, modul în care arată și trepidează sub greutatea mașinilor de mare tonaj fiind înfricoșător.

În această situație, șoferii prinși că nu respectă restricția de tonaj ar trebui să fie obligați să meargă sub pod, ca să vadă în ce stare arată acesta. Poate așa înțeleg riscul la care se expun, nu doar ei, ci și restul participanților la trafic, atunci trec cu mașinile grele peste acest pod.

Pe de altă parte, polițiștii au obligația să găsească soluții pentru a opri această practică, pentru că, așa cum se vede, nici amenzile, care pot ajunge la 30.000 de lei, nu-i opresc pe inconștienți.

Sunt bani pentru reparații, însă sunt întârzieri la eliberarea avizelor

Decizia de a restricționa tonajul pe podul de la Girov la 7,5 tone a fost luată anul trecut, după prăbușirea podului de la Luțca. Experții au fost cei care au stabilit că, din pricina stării de degradare în care se află construcția, se impune coborârea restricției de tonaj de la 15 tone la 7,5 tone. Măsura i-a supărat la culme pe transportatori care au cerut ca podul să fie reparat.

La această oră, există bani pentru repararea podului, a fost organizată licitație și s-a stabilit câștigătorul. Numai că lucrările nu au început, pentru că nu au fost emise toate documentele necesare. Situația din acest prezent este aceeași ca acum mai bine de două luni, când atacul.ro a aflat că blocajul este la nivel de emitere a autorizațiilor – Consiliul Județean Neamț nu eliberase încă certificatul de urbanism, document care stă la baza emiterii altor acte necesare demarării lucrărilor.

„Contractul pentru reparațiile podului de la Girov putea fi semnat încă din vara anului trecut, însă a fost semnat la finele anului, astfel încât să aibă timp constructorii să se pregătească de treabă. Dar nu este există ordin de începere a lucrărilor. De ce? Deoarece nu există certificate de urbanism, autorizație de construcție…. Cine le eliberează? Consiliul Neamț! Când le va elibera? Probabil, atunci când va putea lucra constructorul”, ne-au declarat, în luna ianuarie, persoane implicate în acest proiect.

Acestea au mai adăugat că întârzierea începerii lucrărilor ajută firmele care au câștigat licitația, societăți care sunt implicate în alte multe contracte pe care trebuie să le finalizeze și cărora le pică bine situația.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat, anul trecut, în noiembrie, că podul de la Girov va fi reparat de asocierea Stef Edil CDP SRL, Antrepriza de Construcții Drumuri și Autostrăzi SRL (fostă Aqua Parc SRL), Rutier Conex XXI SRL și Drum Construct SRL. Oferta câștigătoare a fost de 13.881.686 lei, fără TVA (valoarea estimată a fost de 16.767.884 lei), primele două fiind firme din zona de influență a lui Gheorghe Vlasie, zis și Ginel, cumătrul cu Ionel Arsene, inculpatul pentru fapte de corupție din fruntea Consiliului Județean Neamț.

Din asocierea câștigătoare face parte și societatea Drum Construct SRL Galați, despre care există indicii că este controlată de Petru Tudorache, șeful suspendat al Secției de Drumuri Naționale (SDN) Galați.

D.MURARU

 

⚠️ ️️Articolele publicate de ATACUL.RO nu pot fi preluate decât în limita a 500 de caractere şi obligatoriu cu citarea sursei (indicarea link-ului este obligatorie). În caz contrar, ne rezervăm dreptul de a ne adresa instanței de judecată.

2 comments

  1. filipe 15 martie, 2023 at 16:31 Răspunde

    S.C. DANLIN XXL S.R.L. Secuieni de la inceputul infiintarii ei, singura preocupare a fost cum sa fenteze legislatia de ape si de mediu si sa fure agregate minerale; totul a fost cu , compliciattea celor de la SGA neamt , SGA Bacau, Administratia Bazinala de Apa SIRET – Bacau; Dupa ce a fost sanctionata de doua ori cu sanctiuni foarte mari pentru exploatarea de agregate minerale fara respectarea actelor de reglementare de gospodarire a apelor , S.C. DANLIN XXL S.R.L. a plecat subit, in judetul Neamt, la Horia, sa faca ce stia mai bine, adica sa fure agregate minerale , deh, in spatele ei era omul in alb, care in loc sa isi vada de menirea unei asemenea pozitii, a luat apararea in situatii in care trebuia sa fie de partea LEGII!! Povestea un smecher de la ISCTR , pe tara ca aveau listele tuturor masinilor lui Danut, care nu trebuiau oprite in trafic !!! BA RUSINE < Hai MARS!!!.
    Dupa episodul Horia a venit cariera de gresie de la Suceava, cariera de gresie de la TARCAU, si alte perimetre de care sia batut joc, cu complicatatea celor de le SGA NEAMT si ABASIRET – BACAU. Apoi a fost scandalul de la TULCEA cu statia MARRINI, de mixturi asfaltice, pe care a fost nevoit sa o mute la TUPILATI , unde cu complicitatea primarului si a Conslilului Local TUPILATI a distrus pasunea comunei TUPILATI, si a facut " Iazurile piscicole " care a schimbat ireversibil geogarfoa zonei sia distrus panza freatica din zona , cu complicitatea iresponsabilililor si inconstientilor, din conducerea S.G.A. Neamt si a celor din conducerea Administratiei Bazinale de Apa SIRET.!! Asemenea Iazuri mai sunt si la HORIA, unde la fel a distrus pasunea locala, dar a mai inceput la Tarlaua TANCODROM. Va fi peste peste tot DN 2, E85 de la TUPILATI la ROMAN si apoi la localitatea SECUIENI. Dar a cazut in plasa, greu ce este drept peste infractorul , " soseta" – arsene, puscariasul cel care avea grija de danut sa aibe lucrari !! sa veden ce va iesi, ca dupa ce au plecat la pensie si unii "obositi " de atata munca din M.A.I. IPJ NEAMT, si din structurile de servicii, poate se va gasi unii sa repete figura cu trupele de mascati, care au fost desantati din elicopterele M.A.I. in Baza lui danut, de la HORIA !! hai ca se poate cu toata protectia omului in alb !!

  2. Liviu 15 martie, 2023 at 21:40 Răspunde

    Să vă spun una tare și grea!!! Urmează dezafectarea podului de la Luțca, de fapt ce a mai rămas din el. Noul pod va fi construit de asocierea Rotaru, Danlin, Ginel, adica cei care aveau contractul gigant unde era inclus si podul. Pentru scoaterea dărâmătutilor CJ-ul organizeaza o licitatie pentru care oferă….2 milioane de euro!!!!! Să scoată betonul din apă. Dar șmecheria pretului exorbitant este că licitația va fi castigata mai mult ca sigur de Danlin sau un partener astfel incat sa poata folosi o parte din suma exorbitanta la construirea noului pod si să nu-i supere prea tare pe pagubiti ca sa vorbeasca despre spagile date la CJ

Leave a reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.