Podul de la Girov, reparat de Aqua Parc și de firma controlată de un șef de la „Drumurile Naționale”. Legătura lui Tudorache cu modernizarea DN Târgu Frumos-Botoșani, un proiect „dezastru” al firmei Aqua Parc

3
6385

După ani de așteptare și o restricție de tonaj introdusă în vară, după nenorocirea de la Luțca, podul de la Girov (Neamț), de pe DN 15D (Piatra Neamț-Roman) va intra în reparații capitale. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat că lucrarea va fi executată de asocierea Stef Edil CDP SRL, Antrepriza de Construcții Drumuri și Autostrăzi SRL (fostă Aqua Parc SRL), Rutier Conex XXI SRL și Drum Construct SRL. Oferta câștigătoare a fost de 13.881.686 lei, fără TVA (valoarea estimată a fost de 16.767.884 lei), primele două fiind firme din zona de influență a lui Gheorghe Vlasie, zis și Ginel, cumătrul cu Ionel Arsene, inculpatul pentru fapte de corupție din fruntea Consiliului Județean Neamț.

Podul de la Girov, de pe DN 15D (Piatra Neamț-Roman)

Din asocierea câștigătoare face parte și societatea Drum Construct SRL Galați, despre care există informații că este controlată de Petru Tudorache, șeful Secției de Drumuri Naționale (SDN) Galați.

De fapt, Tudorache este șeful acestei secții, însă, în acest moment, e inginer simplu la SDN Galați, întrucât ar fi fost suspendat din funcție ca urmare unor probleme pe care le-ar avea cu DNA-ul.

La prima vedere, nu pare a fi o mare problemă faptul că o firmă controlată de un șef din cadrul CNAIR repară un pod, împreună cu alte societăți. Însă, inginerul Tudorache este cel care are calitatea de consultant pentru drumul național DN 28B (Botoșani-Târgu Frumos), tronson modernizat de o asociere cu lider fosta Aqua Parc SRL și din care face parte și Mavgo Holding SRL, o altă firmă apropiată de Ginel. Deși lucrarea nu a fost finalizată, pe mai multe porțiuni din DN 28B au apărut probleme serioase.

„Stratul de asfalt a început să prezinte deficiente în unele zone. Mai exact, stratul de asfalt proaspăt „pus în operă” prezintă degradări majore – fisuri transversale şi longitudinale şi cedări de terasament. Circulația se desfășoară cu dificultate, din cauza acestor probleme, iar nervii participanţilor la trafic sunt întinşi la maximum”, se arată într-un comunicat al sindicaliștilor din CNAIR, făcut public în data de 17 noiembrie.

Totodată, sindicaliștii au reclamat și faptul că înlocuirea consultantului lucrării nu a fost justificată, decizia schimbării inginerului Cătălin Iordachi imediat după ce acesta a întocmit un referat de neconformitate fiind nejustificată. În locul lui Iordachi a fost numit, spun sindicaliștii, „Tudorache Petru, şef SDN Galaţi, aflat la mare distanță de lucrare”.

Surse din CNAIR ne-au declarat că decizia înlocuirii consultantului Iordachi cu Tudorache a fost luată, în luna mai, de Ovidiu Laicu, directorul Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Iași, imediat după ce Iordachi a anunțat CNAIR în legătură cu problemele apărute la lucrările de pe DN 28B, executate de asocierea de firme conduse de fosta Aqua Parc SRL.

Raportul inginerului Iordachi a dus la aplicarea unei sancțiuni de către CNAIR, Antrepriza de Construcții Drumuri și Autostrăzi SRL (fosta Aqua Parc SRL) primind o „bulină neagră” și, probabil, acest lucru a supărat foarte tare. Atât de tare încât Laicu l-a schimbat pe consultantul Iordachi cu Tudorache, unul dintre apropiații săi.


„Lucrările de modernizare pe drumul Botoşani – Târgu Frumos au început în vara anului trecut, iar în zona Copălău a tronsonului aflat în construcţie au apărut degradări în stratul de mixtură asfaltică. Deşi investiţia nu a fost finalizată în totalitate, iar lucrarea nu a fost încă recepţionată, stratul de asfalt a început să prezinte deficiente în unele zone. Mai exact, stratul de asfalt proaspăt „pus în operă” prezintă degradări majore – fisuri transversale şi longitudinale şi cedări de terasament. Circulaţia se desfăşoară cu dificultate, din cauza acestor probleme, iar nervii participanților la trafic sunt întinși la maximum! Nu se poate ca la o lucrare de asemenea anvergură, domnul Ovidiu Laicu, în calitate de reprezentant al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) în zona Moldovei, să nu supervizeze activitatea firmei şi calitatea lucrărilor la care nu s-au respectat etapele tehnice şi de calitate a materialelor. Acest drum, după execuţie, intră în exploatarea Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Iaşi.

Semnalăm faptul că nu a fost justificată schimbarea consultantului (inginer rezident Iordachi Cătălin), foarte bun specialist cu experienţa vastă, după ce acesta a făcut un referat de neconformitate. În locul său a fost numit Tudorache Petru, şef SDN Galaţi, aflat la mare distanţă de lucrare. Îi solicităm domnului Ovidiu Laicu să promoveze interesele CNAIR în teritoriu”, se arată în comunicatul Sindicatului Drumarilor „Elie Radu”.

 

La nivelul CNAIR, despre Tudorache se știe că este persoana care controlează, prin interpuși, firma Drum Construct SRL Galați, care, în ultimii ani, a câștigat contracte în valoare de zeci de milioane de euro cu finanțări de la bugetul CNAIR. În acest sens ar exista și un raport efectuat în perioada în care director la CNAIR era Mariana Ioniță. În documentul respectiv se menționează clar că firma Drum Construct SRL este, de fapt, a lui Tudorache (foto), în acte figurând persoane apropiate acestuia.

Înființată în anul 2008, societatea i-a avut printre asociați și pe Rodica Tudorache (25% din părțile sociale), soția lui Petru Tudorache la acea dată. În martie 2011, Rodica Tudorache și-a cesionat părțile sociale și a părăsit firma.

În 31 august 2016, Petru Tudorache a fost numit administrator al firmei Drum Construct SRL, calitate la care a renunțat în iunie 2017.

În anul 2011, firma Drum Construct a reușit o performanță economică greu de egalat. A avut o cifră de afaceri de aproape un milion de lei, un profit de 624.929 lei, cu un singur angajat.

 

În prezent, societatea este administrată de Iuliana Stanciu, care deține și 95% din părțile sociale, diferența de până la 100% fiind deținută de Ciprian Alin Filote. Cei doi, spun surse din CNAIR, sunt interfața lui Tudorache, acesta fiind cel care ar conduce, de fapt, firma. Iar în acest sens ar exista și probe care, în prezent, sunt verificate de DNA. De altfel, spun sursele noastre, Tudorache este suspendat, în prezent, din funcția de șef al SDN Galați, tocmai din pricina problemelor pe care le are cu DNA-ul. A contestat în instanță decizia de suspendare a CNAIR, dar procesul este la început. Am încercat să-l contactăm pe Petre Tudorache, însă nu a răspuns apelurilor noastre.

Tudorache este susținut de Laicu, iar acesta este susținut de Arsene, cumătrul lui Ginel, cel care controlează fosta Aqua Parc SRL, actualmente Antrepriza de Construcții Drumuri și Autostrăzi SRL, care va repara podul de la Girov împreună cu Drum Construct SRL, controlată de Tudorache.

De notorietate este și prietenia lui Ionel Arsene cu Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor. Prietenul din copilărie al lui Grindeanu face afaceri Alexandru Arsene, fiul lui Ionel Arsene.

În perioada în care Răzvan Cuc, în prezent, senator PSD de Neamț, a fost ministru al Transporturilor, iar Laicu era șef la DRDP Iași, a fost executată lucrarea de reabilitare a DN 15 (Poiana Largului-Bicaz), ce, în prezent, face obiectul unei anchete penale.

Nu este nicio noutate că Ștef Edil CDP SRL și Antrepriza de Construcții Drumuri și Autostrăzi SRL se află în zona de influență a controversatului om de afaceri Gheorghe Vlasie, zis și Ginel. Acesta lucrează ca jurist la Antrepriza de Construcții Drumuri și Autostrăzi SRL, unde tatăl său, Gheorghe V. Vlasie, este asociat unic. În prezent, Ginel este inculpat în două dosare: într-unul este judecat pentru evaziune fiscală, spălare de bani și constituirea unui grup infracțional organizat, iar în celălalt, pentru corupție.

În primul dosar, aflat pe rolul Tribunalului Neamț de mai bine de 6 ani, are calitatea de inculpat și firma Ștef Edil CDP SRL, în care Ginel a fost administrator pentru o scurtă perioadă. În acest moment, societatea figurează în acte ca fiind a unei rude a lui Ginel.

Daniel MURARU

Citește și:

Ginel, cumătrul lui Arsene, dă încă o lovitură: contract de peste 250 de milioane de lei cu CNAIR

Arsene Jr. joacă la nivel înalt. Afaceri cu patronul CFR Cluj și cu prietenul ministrului Grindeanu

Procesul de corupție al lui Ginel: avocatul unuia dintre inculpați, amendat pentru abateri judiciare

⚠️ ️️Articolele publicate de ATACUL.RO nu pot fi preluate decât în limita a 500 de caractere şi obligatoriu cu citarea sursei (indicarea link-ului este obligatorie). În caz contrar, ne rezervăm dreptul de a ne adresa instanței de judecată.

3 comments

  1. Elsa 27 noiembrie, 2022 at 13:50 Răspunde

    Sa ne fereasca Bunul Dumnezeu !
    Acelasi constructor de la Lutca , pardon antreprenor general.

    Ce or fi fumat oamenii astia care i au mai incredintat sa repare inca un pod stiind ca a daramat unu l foarte important?

    Las fierbinti e pantaloni scurti in comparatie cu se intampla

  2. Liviu 27 noiembrie, 2022 at 20:03 Răspunde

    Au pierdut protectia de la Curtea de conturi, in seara asta l-au arestat pe marele vicepresedinte Badalau. Hai șosețică, se poate. Fă-ți băgăjelul.

  3. Liviu 28 noiembrie, 2022 at 06:35 Răspunde

    Da bine punctat , sa și facă băgăjelu dar nu singur , la pachet cu toate matracucile din societățile subordonate , inclusiv pe (…) si infractoarea de MONDA de la DRUPO ! Motiv de sărbătoare locală !

Leave a reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.