Podul de la Luțca s-a prăbușit în râul Siret. Atacul.ro a atras atenția încă din primăvară despre problemele apărute

16
5577

 

Podul de peste râul Siret dintre localitățile Sagna și Luțca, reabilitat recent de Consiliul Județean Neamț, care a investit milioane de lei în reparații, s-a prăbușit. Pe pod, în momentul prăbușirii, se aflau un camion și o autoutilitară. Pompierii afirmă că șoferul camionului a fost scos din mașină de participanții la trafic și primește îngrijiri medicale.

Nenorocirea s-a produs în urmă cu puțin timp, iar la fața locului s-au deplasat mai multe echipaje de salvatori.

Atacul.ro a relatat în nenumărate rânduri despre situația gravă a podului de la Luțca, inclusiv după ce acesta a fost reabilitat.

La începutul lunii aprilie, atacul.ro a tras un ultim semnal de alarmă cu privire la rezistența podului de la Luțca. Atunci, redactorii au evidențiat problemele apărute, respectiv ruperea unui element din structura podului.  Inspectoratul de Stat în Construcții (ISC) Neamț și prefectul Adrian Niță nu au avut nicio reacție vizavi de situația podului, fiind trecută sub tăcere, deși problemele au apărut la numai câteva luni de la finalizarea lucrărilor de reparație, care au costat peste 8 milioane de lei. 

Alexandru Rotaru, reprezentantul firmei Darcons SRL – care a executat reparațiile, a dat asigurări, în primăvară, că totul este în regulă, afirmând că elementul care a cedat nu este o grindă de susținere și nu afectează cu nimic rezistența podului. Elementul, spune Rotaru, ar fi căzut din pricina armăturii vechi, care ar fi fost ruginită. 

Cei cu care am discutat noi la acea vreme ne-au spus că este de neacceptat să se întâmple ca un pod reparat de curând și în care s-a investit aproape două milioane de euro să se deterioreze.

Daniel MURARU

CITIȚI ȘI: 

Cât de sigur este podul de la Luțca din care s-a rupt un element? Inspectoratul de Stat în Construcții tace

Podul de la Luțca, reparat cu peste 8 milioane de lei, se dezintegrează. Un element din pod a cedat

Fapte, nu vorbe! Pe podul de la Luțca nu se mai lucrează. În campania electorală, totul a mers șnur

Bune afacerile cu banii județului. Un contract pentru modernizarea unor drumuri și poduri a crescut cu peste 13 milioane de euro în mai puțin de 3 ani

⚠️ ️️Articolele publicate de ATACUL.RO nu pot fi preluate decât în limita a 500 de caractere şi obligatoriu cu citarea sursei (indicarea link-ului este obligatorie). În caz contrar, ne rezervăm dreptul de a ne adresa instanței de judecată.

16 comments

  1. Vlad 9 iunie, 2022 at 15:14 Răspunde

    Bine ar fi fost sa-l prinda pe (***) Șoseta acolo facând sedinta foto. Cu toată echipa: OB, Nicoleta, Carmen, Flory, Ana și tot neamul lor. Secretara nu, ca n-ar fi ținut săracu pod pana sa ina camionu.În felul asta (***) ar fi scapat si de cei 8 ani de puscărie. Îl achita podu

  2. Ion 9 iunie, 2022 at 15:24 Răspunde

    felicitări redactorilor dumnevoastră pentru articolele scrise anterior ,care anunțau acest dezastru…
    Mi se pare la fel de grav ca și la clubul Colectiv ceea ce s-a întâmplat !!!! sa se facă dreptate și să se dea drept exemplu în instanță pentru toată lumea,inclusiv pentru conducerea Consiliilor Județene din toată țara ,ca aceste nenorociri cu cheltuială de milioane de Euro ( cu șpăgi cu tot) sa nu se mai repete într-o țară civilizată și într-o Uniune Europeană de an 2022…

  3. Marian B. 9 iunie, 2022 at 15:28 Răspunde

    slava Lui Ionel.. ( rezultatele la care ajungem acceptand corupția și conducerea in stil comunist a unui valutist de Târgu Neamț ..)

  4. Mariuss77 9 iunie, 2022 at 15:37 Răspunde

    Doamne.. dar cat a fost (***) ??? are Ionel demnitatea sa returneze ceva înapoi ? sau acum se face că plouă , tună și fulgeră împotriva constructorilor… jalnic om de Tg Neamț ….

  5. Elena 9 iunie, 2022 at 15:40 Răspunde

    „Dragi nemțeni, vă garantez că zeci de ani, podul de la Luțca nu va mai reprezenta vreo problemă pentru participanții la trafic. Zilele trecute s-a făcut testul de rezistență pe pod și avem garanția că rezistă unei greutăți de 340 de tone.”, spunea Ionel Arsene, președintele CJ Neamț, cu această ocazie.

  6. FLORIN 9 iunie, 2022 at 17:47 Răspunde

    V-am facut drumuri prostilor …hahahahahahahahaha
    Asa s-au furat banii cu PNDL la CJ-ul lui Arsene.Comisiile de”receptie”de la CJ si-au facut treaba,si-au incasat spagile si avem ce vedem in poze.

    Toate lucrarile facute de Mavgo,Aqua Park si Darcons apartin mafiei PSD.Cu”ajutorul”lor s-au sifonat/furat zeci de milioane euro cu lucrari de mega proasta calitate si de mantuiala.

    Asta e doar inceputul.

    Se va alege praful de tot PNDL-ul din Neamt.

  7. Titi Pedală 9 iunie, 2022 at 18:37 Răspunde

    Podul asta s a prabusit ca si viata politica a acestui analfabet funcțional. Are mastere si Academii militare in CV….cred ca nu a cumpărat fier de toți banii, a căzut ca un pod din chirpici, incredibil pt 2022. Inginerii astia au facut facultatea cum a facut Șosetel liceul

  8. Maria Sfetcu 9 iunie, 2022 at 21:03 Răspunde

    Atenție națiune, a început procedura de a plasa pisica moartă în curtea altuia!! Adică a se citi disculparea penalului Ionel de către „trompetă” Robi I.! Daaa, nevinovăția Ionel, care anunța cu surle și „trompete” încă o investiție marca „PSD by Ionel”. Dacă încă nu era finalizată și predată la beneficiar, de ce se circula pe pod? Fac o paralela, dacă eu conduc o mașină fără itp, peticită (un hârb pe roți) și cam neinmatriculată, sunt penal. În cazul unui pod care „crapă” nimic! Și cred că plata lucrărilor este făcută la zi! Cât de nașpa trebuie să fie situația pentru ca acele instituții ale statului să-și facă datoria???? De ce gaborii nu s-au sesizat din oficiu că se circulă pe un pod care nu e finalizat??(până nu se predă investiția la finanțator cu toate testele făcute, nu e operațional cum se spune!)
    O țară anapoda unde infractorii ne conduc iar justiția (CCR dă interpretări care ii eliberează – vezi chestia cu aia cu prescrierea faptelor!!)
    Țeapă cetățeni!!
    O seară frumoasa tuturor

  9. savin.@ 9 iunie, 2022 at 21:59 Răspunde

    MAI, puneti meseriasii – inclusiv structurile de informatii, pe care ii mai aveti, sa faca o ancheta serioasa, la fel si DNA Unitatea Centrala, sa culeaga pas cu pas toate informatiile tehnice, care sa stea la baza unei anchete profesioniste; nu stiti , apelati la vechii meseriasi din toate domeniile si demonstrati ca luptati pentru adevar, pentru LEGE !!! Iesiti odata pentru totdeauna din conul asta de umbra in care ati intrat !! Trebuie sa raspunda toti lingaii care au semnat , aprobat si au ascuns toate lucrarile de proasta calitate !!!

    • FLORIN 9 iunie, 2022 at 23:40 Răspunde

      Pai chiar”meseriasii”il sustin pe Arsene.
      Am impresia ca traiti intr-o lume de basme si nu in statul mafiot Romanica unde ”politicienii”corupti sunt slugile ”meseriasilor”.
      Verificati ”ultimile”legi ale ”noii”securitatii”.Romania este predata securistilor de aceasta clasa politica de impotenti si corupti..inca de acum vreo…32 de ani.
      De aia nici nu vor/pot sa ”desfiinteze pensiile militare/speciale/serviciu,ca nu le dau securistiii voie.

  10. prof 9 iunie, 2022 at 22:24 Răspunde

    Cine a hotarat reluarea circulatiei pe pod fara realizarea receptiei la terminarea lucrarilor ar trebui sa raspunda. Expertiza tehnica si proiectul lucrarilor trebuie verificate de alti experti tehnici daca au fost elaborate conform normativelor in constructii. Daca au existat greseli de proiectare trebuie asumate de expert, proiectant si verificator de proiecte. Executia lucrarilor trebuie verificata de experti tehnici. Inspectoratul in constructii sa asume pasivitatea sa.

  11. Codul Penal pentru smecheri 9 iunie, 2022 at 23:09 Răspunde

    Cine a semnat receptiile partiale ale lucrarilor, a fost vreodata pe teren sa verifice la fata locului, exactitatea datelor din situatile de lucrari intocmite de executant? Cu siguranta, nu. Pantofii sclipiciosi si posetele „Viton” trebuie sa nu se umple de praf. Documentele s-au semnat din birou, pentru ca asa procedeaza slugile obediente, rasplatite cu lefuri la nivelul anului 2022. Nu este singura realizare PSD-ista, unde receptiile s-au semnat din birou. Toate obiectivele de succes, sunt insotite de comisioane periodice si substantiale. Scoala Girov este si ea un astfel de obiectiv unde nu se mai vede finalul.

  12. V.Vasile 10 iunie, 2022 at 09:40 Răspunde

    Uitati-va cu atentie , la baza pilonului prabusit , se vede putina armatura si doar pe centru, niste sarme de 5-6 mm ! Firma care a executat lucrarea trebuie trasa pe dreapta definitiv , nu se califica nici la amatori !
    Ca tot veni vorba, podul de la Girov este fisurat , a fost carpit cu utilaje moderne , lopata si roaba , balustradele arata jalnic ! Este DN dle Grindeanu (prieten de sprituri tarzii cu condamnatu*) , este circulatie intensa pe acest traseu , o labartati si cu asta pana in pragul altei nenorociri ?
    Astea sunt efectele numirii in functii importante a tot felul de sinecuristi , gargaragii de profesie, smenari in particular !

    • Codul Penal pentru smecheri 10 iunie, 2022 at 13:43 Răspunde

      Restul de armatura si niscaiva sarme, le-au pastrat pentru carpeli la podul din Girov si pentru ceva retusuri la Scoala din Girov. La ea se lucreaza din timpuri „antice” si nu se mai termina de papat bani. Beneficiarul lucrarii (nu se stie clar daca este vorba de reabilitare sau extindere) a supus deja aprobarii in CL, devizul general. A sperat intr-o taiere de panglica cu surle si trambite, tot marca PSD. Cand ce sa vezi? ISU a constatat ca nu au fost respectate de catre constructor, niste dimensiuni ale deschiderii usilor. Si nu numai. Proiectul a fost unul cu multe incurcaturi, in privinta zidului de sprijin solicitat de catre reprezentantii ISU. Mai trebuie extinse niste copertine pentru ca ploua pe unde nu ar trebui. Receptiile partiale au fost semnate si ele, cum a dat Domnul. Doar vreo doua, trei la fata locului. In rest, din birou. Presedinte de comisie receptie, vicele Purcel. Realitatea din teren nu l-a interesat. Executia lucrarii, supravegheata in general, de Dumnezeu. Ceilalti, ocupati cu alte cele comisioane. Aceeasi situatie, si in cazul podului de la Lutca. Mai trecea pe acolo, intr-o vreme, ilustrul Asaftei Ion.

  13. Titi 10 iunie, 2022 at 19:19 Răspunde

    Accident cazut de pe schelă , inconstient, stop respirator, barbat 47 de ani. Ambulanța trimite asistent…..ce sa i facă ? Inca un omor din culpă…..ceva concursuri?????

Leave a reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.