Podul de la Luțca, reparat cu peste 8 milioane de lei, se dezintegrează. Un element din pod a cedat

3
5100

Reaparat cu mari sacrificii financiare și inaugurat cu mult fast vara trecută de Ionel Arsene, președintele Consiliului Județean Neamț, podul de la Luțca, de peste râul Siret, are probleme. Chiar dacă Alexandru Rotaru, reprezentantul firmei Darcons SRL, cea care a efectuat lucrările de reparații, afișează o atitudine optimistă, spunând că nimic grav nu s-a întâmplat, simplu fapt un element din structura podului a cedat ar trebui să dea de gândit. Cel care a trimis pozele pe adresa publicației atacul.ro afirmă că elementul desprins din pod reprezintă o șufă care are o importanță deosebită în ecuația structurii de siguranță.

Faptul că din podul în care s-au investit peste 8,3 milioane de lei au început să pice elemente la nici un an de la inaugurare este foarte grav. Potrivit Roman TV, Alexandru Rotaru a dat asigurări că totul este în regulă. Acesta afirmă că elementul care a cedat nu este o grindă de susținere și nu afectează cu nimic rezistența podului. Elementul ar fi picat din pricina armăturii vechi, care ar fi fost ruginită.

Elementul care s-a desprins din structura podului a fost eliminat de tot, iar acest aspect se poate observa lesne din poza de mai jos.

În plus, fostul deputat PSD de Neamț, care acum gestionează afacerile familiei, a declarat că podul de la Luțca este monitorizat permanent.

Inițial, lucrările de reparații la podul de la Luțca au fost estimate la 6.336.805 lei, TVA inclus. În toamna anului trecut, consilierii județeni au aprobat noii indicatori tehnico-economici, iar valoarea lucrării a ajuns la 8.378.147 lei.

După inaugurarea podului au existat tot felul de discuții, forma bombată a căii de rulare dând frâu liber discuțiilor.

„Nu se poate ca, într-un timp foarte scurt, să cedeze elemente din structura de rezistența a podului”

Un specialist în construcții ne-a declarat că este inacceptabil ceea ce s-a întâmplat, mai ales că podul a fost inaugurat recent: „Podul a fost refăcut prin aducerea unor lucrări, care au îngreunat greutatea lui din proiectarea inițială. Chiar dacă s-au făcut calcule și „simulări” de către profesori universitari, starea podului nu putea fi cunoscută în totalitate și în profunzime. Nu se poate ca într-un timp foarte scurt de la finalizarea lucrărilor, sa cedeze elemente din structura de rezistență a podului. Aceste aspecte grave trebuie cercetate, întrucât cedarea unor elemente proiectate, pot conduce la introducerea unor eforturi în toată structura podului, care pot determina cedarea altor elemente constructive de rezistență și, ulterior, pot duce la cedarea întregii structuri a podului. O măsura imediată, până la clarificarea situației, ar fi interzicerea parțială a traficului foarte greu si greu pe pod Trebuie verificat și modul în care a fost proiectată lucrarea de refacere a podului, dar și cum a fost atribuită lucrarea. Avea sau nu experiență firma în astfel de lucrări? Cei de la Inspectoratul de Stat în Construcții au verificat sau nu, pas cu pas, executarea lucrărilor?”.

Podul de la Luțca se afla într-o stare avansată de degradare de mulți ani, însă din cauza lipsei fondurilor lucrările au întârziat.

Un aviz de gospodărire a apelor privind „Reparații capitale, protecție infrastructuri, calibrare albie pod DJ 207 A Km. 6+591 peste râul Siret, localitatea Luțca, comuna Sagna”, emis în anul 2008, arată cât de degradat era podul și ce reparații erau necesare. Ar trebui verificat dacă reparațiile, prevăzute în avizul emis în 2008, au fost sau nu executate.

Avizul de gospodărire a apelor nr. 401/23.12/2008:

– Titularul si beneficiarului lucrării: Consiliul Judetean Neamt;
– Proiectantul general: S.C. POD PROIECT S.R.L. Iasi;
– Proiectant de specialitate: S.C. PROVINCON S.R.L. Piatra Neamt;
– Amplasament : peste raul Siret, localitatea SAGNA, judetul Neamt;
Studiu hidrologic intocmit de catre Directia Apelor Siret, cu nr. 15717/06.10.2008, privind debitele maxime cu diferite probabilitati de depasire; Qmax.1%= 1660 mc./s; Qmax.5%= 1055mc./s;
– Referat Tehnic emis de S.G.A. Neamt cu nr. 8324/S.M/18.12.2008;
– LUCRARI PROPUSE si REGLEMENTATE DE CATRE DIRECTIA APELOR “ SIRET” -BACAU:
1. Lucrari de reparatii capitale la nivelul caii pe pod:
– Inlocuirea dispozitivelor pentru acoperirea rosturilor de dilatatie;
– Refacerea hidroizolatiilor in zona gurilor de scurgere;
– Inlocuirea bordurilor degradate;
– Modificarea alcatuirii constructive a umpluturilor la trotuare;
– Executarea vopsitoriilor la parapetul pietonal;
2. Lucrari de reparatii capitale la nivelul suprastructurii:
– Injectarea fisurilor si crapaturilor din suprastructura;
– Refacerea betoanelor degradate si curatarea armaturilor nepretensionate corodate;
– Inlocuirea protectiei degradate a ancorajelor cablelor din hobane;
3. Lucrari de reparatii capitale la nivelul aparatelor de reazem:
– reconditionarea aparatelor de reazem metalice;
4. Lucrari de reparatii capitale la nivelul infrastructurilor:
– Refacerea betoanelor degradate si curatarea armaturilor corodate;
– Realizarea pe banchetele cuzinetilor de rezemare, a pantelor de scurgere a apelor;
– Refacerea sferturilor de con;
5. Lucrari de reparatii capitalela nivelul rampelor de acces:
– Completarea terasamentelor rampelor de acces;
– Constructia rampelor rampelor de acces de pe acostamentele pe trotuarele podului;
– Refacerea casiurilor si a scarilor de acces;
6. Lucrari de aparai de maluri si de calibrare a albiei:
– Calibrarea albiei in zona podului si asigurarea scurgerii prin deschiderea centrala;
– Protectia cu gabioane a fundatiei pilei LUTCA;
a. Lucrarile de regularizare locala a albiei raului SIRET, constau din executarea unor diguri longituginale cu lungimea totala de 165,0 m. Pe malul stang(SAGNA) din care 85 m.in amonte si 110 m. in aval, considerate privind din amonte spre pod.
Lucrarile vor conduce la obtinerea unei albii stabile, cu scurgere uniforma si cu variatii cat mai mici ale vitezei.
b. Se va executa un drum de acces de pe fiecare mal spre albia raului Siret, avand o latime de 5,00 m. si cu lungimea de 50, 0 m. Drumul se va executa din dale prefabricatedin beton armat, montate cu macaraua pe un pat de balast. Drumul provizoriu de acces este prevazut cu santuri laterale pentru colectarea si evacuarea dirijata a apelor pluviale.
c. Se va executa un strat de anrocamentede 1,00 m grosime si cu latime de 1,50 – 8,00 m. Urmarind traseul de regularizare a albiei raului Siret. In dreptul pilelor startul de anrocamente este mai lat, iar Pila LUTCA incepe la cca. 5,00 m.in spatele pilei si se continua cu 6,0 m.in fata acesteia.Pe malul stang in fata Pilei SAGNA, stratul de anrocamente se continua in albie in dreptul pilotilor de la paleea unui pod vechi de lemn.
d. Se va construi o saltea de gabioane( 6,0x 0,50×5,00)m., ingropata in terasamentul albiei raului Siret.
e. Pe saltea se va poza un etaj de gabioane, ( 3,00x 1,00x 4,00) m. Incepand de la 1,00m. de la marginea dinspre mal;
f. Pe gabioanul anterior se va poza al doilea etaj din gabioane, ( 2,00x 1,00x 4,00) m. Si al treilea etaj ( 1,00x 1,00x 4,00) m. Gaioanele se vor palca cu beton monolitC12/15 de 10 cm. grosime;
g. In spatele zidului de sprijin din gabioane se prevede un dren cu grosimea de 1,00m. construit din balast si un strat de geotextil.
h. In spatele zidului de sprijin se va executa un pereu dalatdin vbeton clasa C12/15.
La capitolul 6 “ ALTE OBLIGATII “ se prevedea executarea unui prag submersibil , aval de pod pentru asigurarea stabilitatii albiei raului Siret;

Daniel MURARU

Citește și:

Bune afacerile cu banii județului. Un contract pentru modernizarea unor drumuri și poduri a crescut cu peste 13 milioane de euro în mai puțin de 3 ani

Fapte, nu vorbe! Pe podul de la Luțca nu se mai lucrează. În campania electorală, totul a mers șnur

⚠️ ️️Articolele publicate de ATACUL.RO nu pot fi preluate decât în limita a 500 de caractere şi obligatoriu cu citarea sursei (indicarea link-ului este obligatorie). În caz contrar, ne rezervăm dreptul de a ne adresa instanței de judecată.

3 comments

  1. Dana 22 martie, 2022 at 17:56 Răspunde

    Probabil “s-a platit TVA” de doua ori. Din cauza consilierului de achizitii care a intocmit documentia de atribuire. Cine a efectuat plata, nu a verificat simultan, contractul, factura si documentatia de achizitie. Acum, singura sansa este sa-l execute pe consilierul de achizitii care a intocmit documentatia de atribuire. Beneficiarul si platitorul ilustrei lucrari de la Lutca, poate apela fara nici o grija la colega de partid, priceputa in smenuri. Va avea mari surprize.

  2. FLORIN 23 martie, 2022 at 07:28 Răspunde

    Aici sunt banii dumneavoastra,pardon,banii furati de la dumneavoastra.

    Cam asta ar trebui sa fie motto-ul CJ Neamt/ Arsene care a facut tot ce a fost posibil pentru a sifona toti banii, vreo 250 milioane de euro,cu asfaltari inutile si in bataie de joc in sate si comune parasite si lucrari de mega proasta calitate cum e si podul in cauza folosind firme de 2 bani gen Darcons,Aqua Park,Antepriza de ”Autostrazi Suspendate” afiliate la mafia PSD pentru ca banii sa ramana in ”familie”.
    Toate aceste ”lucrari” vor incepe sa se dezintegreze iar in cativa ani si se va alege praful de ele.
    Vor trebui refacute cu alti bani.
    Si uite asa din cauza acestor hoti care conduc acest judet nu vor fi niciodata bani pentru a face si alte lucruri.Vom face si reface aceleasi lucruri.
    PS
    Asteptam” prefectul”Nita sa se duca sa ”inspecteze” podul,bine,asta daca are timp in programul lui ”foarte incarcat”de taiat frunze la caini si actiuni facebook-ciste de 2 bani pentru prosti. Cascadorii rasului putin spus.

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.