CJ NEAMȚ, SAT FĂRĂ STĂPÂN? AMICUL CONSILIEREI BULAI, BANI BUNI ȘI DIN COLANTARE

Home » Investigații » CJ NEAMȚ, SAT FĂRĂ STĂPÂN? AMICUL CONSILIEREI BULAI, BANI BUNI ȘI DIN COLANTARE

By admin on ianuarie 30, 2017. 2 Comments

Orice organizator al unui eveniment important are tot interesul să-l promoveze. Activitatea de promovare nu este una simplă, dar nici complicată, cel mai important lucru fiind acela de a avea bani suficienți pentru a face asta. Promovarea are un scop precis, acela de a atrage cât mai mulți oameni la evenimentul pe care îl organizezi. Și cum poți face asta? Prin mediatizarea evenimentului! Cele mai la îndemână metode, dar și cu rezultate bune, fiind promovările în mediul online. Așa cum s-a întâmplat și în cazul Târgului de Crăciun organizat pentru prima dată în decembrie, anul trecut, la Piatra Neamț. Evenimentul a debutat cu câteva zile înainte de campania electorală la alegerile parlamentare și s-a terminat la începutul acestei luni. Consiliul Județean Neamț a alocat suma de 900.000 de lei pentru organizarea târgului, acești bani acoperind și promovarea. Așa cum arătam în articolul de ieri, de promovare s-a ocupat, prin contract “prins” pe SEAP, evident, schema achiziției directe, firma Creatory Org SRL Roman, administrată de Bogdan Dumea, amicul Oanei Bulai, consiliera personala a președintelui Ionel Arsene. Consiliul Judetean, Centrul pentru Cultură “Carmen Saeculare” și Complexul Muzeal Neamț au platit pentru promovare peste 100.000 de lei. Vorbim aici de realizarea unui site, pagini de facebook, twitter, etc, creație logo, etc, afișe, bannere, flyere, etc. Pentru promovarea făcută de Creatory Org SRL, prețul plătit a fost unul extrem de mare, după cum spun cei cu experiență în domeniu. S-a plătit mai mult decât dublu pentru serviciile prestate de firma romașcană. Aceeași societate s-a ocupat și de publicitatea făcută Târgului de Crăciun prin autocolantele aplicate pe trei mijloace de transport ce aparțin societății Troleibuzul SA, firmă la care Consiliul Județean Neamț este acționar majoritar. Afacerea, ca și în cazul promovării în mediul online, este una de răsunet și a lăsat o gaură considerabilă în bugetul Consiliului Județean Neamț.

Achiziție directă „rezolvată” în 4 minute

Autoritatea contractantă, care s-a ocupat de colantare, a fost Centrul “Carmen Saeculare”, ce a publicat un anunț pe Sistemul Electronic de Achiziții Publice în data de 23 noiembrie. “Biznisul” s-a realizat rapid, autoritatea contractantă având nevoie de doar 4 minute pentru a-și găsi partenerul din Roman care să colanteze cele trei mijloace de transport. Concret, „Carmen Saeculare” a anunțat că are nevoie de un operator care să asigure servicii de autocolantare și benzi publicitare pentru 3 mijloace de transport: un troleibuz, un autobuz și un autocar. Prețul maximal stabilit a fost de 21.660 lei, anunțul fiind inițiat în data de 28 noiembrie, ora 15.21. După 4 minute, adică la ora 15.25, contractul era atribuit firmei Creatory Org SRL. Pe SEAP se menționează clar că vorbim la „unitatea de măsură” de „bucată”, ceea ce ar însemna că doar pentru colantarea unui autobuz s-a plătit 21.660 lei, însă Carmen Năstase, directorul Centrului “Carmen Saeculare” ne-a precizat că la mijloc este vorba de o greșeală, în sensul că prețul de 21.660 de lei a fost plătit pentru colantarea celor trei auto, nu doar a uneia. Noi o credem pe cuvânt pe directoarea Năstase, deși în anunț se spune clar „Autocolante pt autobuze, troleibuze, autocare, laminate + manoperă colantare. Costul include colantarea completă pentru un autobuz”. Costul afișat fiind cel de 21.660 se înțelege clar că vorbim de această sumă pentru colantarea cu autocolante și manoperă pentru un singur mijloc de transport. Însă noi o să folosim prețul de 21.660 lei, fără TVA, achitat pentru cele trei mijloace de transport, așa cum a precizat Carmen Năstase.

 Într-un sfert de oră am găsit firmă care executa lucrarea la jumătate de preț

 

Directorul Carmen Năstase ne-a explicat cum a făcut Centrul pe care îl conduce, “Carmen Saeculare”, achizițiile directe pentru Târgul de Crăciun.  Așa am aflat că se merge pe identificarea celor mai bune oferte, cel mai la îndemână fiind internetul, după care se acționează pe SEAP, în sensul că este identificat furnizorul.

Am urmat și noi pașii amintiți de Carmen Năstase și, ce să vezi (!!!), am găsit oferte mult mai bune decât cea identificată de Centrul pentru Cultură în cazul colantării autobuzelor. Ce-i drept, nouă ne-a luat mai mult de 4 minute, atât cât a avut nevoie “Carmen Saeculare” să atribuie contractul firmei Creatory Org SRL. În 15 minute am identificat o super ofertă pentru lucrarea respectivă. Motorul de căutare Google ne-a arătat că în Piatra Neamț sunt câteva firme foarte active în acest domeniu și care fac numai colantări la prețuri bune. La alegere, am contactat o astfel de societate a cărei denumire nu o s-o facem publică. Pasul următor a fost să le transmitem prin e-mail pozele cu un autobuz colantat la Târgul de Crăciun, rugându-i să ne facă o ofertă de preț pentru o lucrare similară. În doar câteva minute am primit și răspunsul: 30 mp de autocolant, plus manoperă, 3.841 lei, cu TVA inclus.

Oana Bulai s-a implicat direct, dând diferite dispoziții 

Deci, vorbim de 30 mp de colantare, cu autocolant inclus, la prețul de 3.841 de lei. Un calcul simplu ne arată că un mp costă, la firma cu care am discutat, 128 lei, cu TVA inclus. Centrul “Carmen Saeculare” a achitat 21.660 lei, fără TVA, pentru colantarea unui autobuz. Dacă aplicăm și TVA-ul, avem de-a face cu aproximativ 26.000 de lei. De colantat s-a colantat un troleibuz, pe o suprafață de 30 mp, un autocar (aproximativ 29 mp) și un autobuz Higer (27 mp). Rezultă că, pentru colantarea suprafeței de 86 mp, “Carmen Saeculare” a achitat 26.000 de lei, adică 298,8 lei/mp. Avem de-a face cu o diferență de 170 lei între oferta firmei din Piatra Neamț și cea a firmei din Roman. 170X86=14.693 lei. Cam cu atât a achitat mai mult Centrul “Carmen Saeculare” pentru colantarea celor trei mijloace de transport. Și vorbim doar de colantarea celor trei auto ale Troleibuzul, fără a mai pune la socoteală celelalte afaceri “prinse” de Creatory Org SRL cu Consiliul Județean Neamț și cu cele două instituții care-i sunt subordonate.

Informațiile pe care le deținem arată că Oana Bulai, consiliera personală a președintelui CJ Neamț, s-a implicat direct în acest “biznis”, dând tot felul de dispoziții legate de colantare.

Ar mai fi de spus că în astfel de situații, clientul care solicită colantarea unui mijloc de transport ce aparține societății Troleibuzul este obligat, ca la finalul contractului, să elimine autocolantul, activitate care costă 4 euro/mp. La cei 87 mp, vorbim de 348 euro. În cazul contractului cu Creatory Org SRL, nu a funcționat această clauză. Salariatii de la Troleibuzul, cu care am discutat, ne-au precizat că decolantarea s-a făcut pe cheltuiala societății Consiliului Județean. În plus, Creatory Org SRL nu a depus nici garanția de 2.500 de lei, sumă solicitată de către Troleibuzul SA pentru a acoperi eventualele daune ce ar putea fi provocate în urma colantării – decolantării mijloacelor de transport. Și, ca tacâmul să fie complet, compania Troleibuzul SA nu a încasat nici un leu chirie pentru autocolantele montate pe cele trei mijloace de transport. Un partener ar achita o sumă frumușică celor de la Troleibuzul pentru ca afișele să-i fie vizibile pe mijloacele de transport. Vorbim de 10 de euro mp/lună fără TVA. În mod normal, Troleibuzul ar fi trebuit să încaseze 870 euro fără TVA pentru publicitatea făcută Târgului de Crăciun pe cele trei mijloace de transport. Nu s-a întâmplat astfel, pentru că s-a mers pe ideea că este vorba de promovarea unui eveniment de interes județean. Eveniment care a băgat bani la greu în buzunarele unora și altora. Va urma.

Daniel MURARU

 Citeste si:

CUM SE „SIFONEAZĂ” BANI LA CONSILIUL JUDEȚEAN? AMICUL CONSILIEREI LUI ARSENE, CONTRACTE GENEROASE

CINE OPREȘTE DEZMĂȚUL PE BANI PUBLICI LA CONSILIUL JUDEȚEAN? 16.996 EURO PENTRU DEMONTAREA CĂSUȚELOR

SURPRIZA DIN AFACEREA „ȘANDRAMAUA” PENTRU TÂRGUL DE CRĂCIUN: VIOREL CREȚU – NORD ARIN

REVOLTĂTOR! CUM A CHELTUIT CONSILIUL JUDEȚEAN 100.000 DE EURO? ȘANDRAMALE LA PREȚ DE LUX

Facebooktwittergoogle_pluslinkedin

2 Comentarii la CJ NEAMȚ, SAT FĂRĂ STĂPÂN? AMICUL CONSILIEREI BULAI, BANI BUNI ȘI DIN COLANTARE

  1. noi   ianuarie 30, 2017 at 5:20 pm

    firma de colantari este a fostului vice de la CJ Neamt din vremea PDL finul primarului Leoreanu ,CELEBRUL ROCKSTAR.

    Răspunde
  2. valisor   ianuarie 30, 2017 at 6:30 pm

    Au pornit cu curaj și dânșii singuri nu se vor opri. Ăștia țin credința grațierii divine, că și-or fi plătit anticipat, în campanii, iertarea de păcatele în care-și socotiseră să cadă, iar acuma așteaptă ca Papa Hamster Prim de RRomînia să împartă absolvoteurile în stânga și-n stânga dreptei. Socoteli greșite, se pare, că căde-vor cu curu-n draconul D.N.A.ului, că are și D.N.A.ul dezlegare de la tot poporul și de la Domnie cu o vorbă din străbuni: HALT!
    Jeo crecă s-a cam termenat, dar asta nu înseamnă că nu-s curios să aflu ce peripeții a mai comis C.J.ul. Îs vălișor și sunt ATACoolic. Și nu vreau să mă las.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *