În premieră, compania pietreană Autonom, în topul celor mai valoroase mărci românești. Un alt brand „născut” în Piatra-Neamț, între primele 15 din țară

1
2988

 

Compania pietreană Autonom a fost inclusă, în premieră, în clasamentul celor mai puternice branduri românești, realizat de Brand Finance, cel mai mare evaluator de branduri din lume, ce deține cea mai mare bază globală de date privind valoarea mărcilor.

Autonom a intrat, așadar, în topul celor mai valoroase branduri românești – Brand Finance România 50 2024, situându-se pe locul 46, înainte de Golden Braun Original și după Aquila.

Alături de Autonom, în acest an, în clasament au intrat, în premieră, QFort (locul 42) și Luca (locul 48). Au ieșit din top companiile Bilka, CFR și Bucegi.

Pe primele trei locuri se situează Dacia (locul 1), care rămâne cel mai valoros brand național, eMag (locul 2) și Banca Transilvania (locul 3).

Potrivit ultimelor situații financiare publicate de Ministerul Finanțelor, Autonom Services SA Piatra-Neamț a realizat o cifră de afaceri de peste 636 de milioane de lei, un profit net de peste 57 de milioane de lei, cu 416 angajați, din activități de închiriere și leasing cu autoturisme și autovehicule rutiere ușoare, fiind unul dintre greii economiei.

Altex a urcat pe locul 11

În clasamentul Brand Finance România 50 2024 întâlnim o altă companie ale cărei baze au fost puse la Piatra-Neamț și care s-a dezvoltat puternic la nivel național. Este vorba despre Altex, care, pentru prima dată în 7 ani, s-a situat pe locul 11 în topul brandurilor românești.

Ultimele date financiare publicate de Minisetrul Finanțelor arată că, Altex România SRL, în prezent, cu sediul în județul Ilfov, avea o cifră de afaceri de peste 6,5 miliarde de lei, un profit net de peste 114 milioane de lei și 3.639 de salariați, realizate din comerțul cu amănuntul al articolelor și aparatelor electrocasnice.

„În contrast cu decelerarea economiei românești în ansamblu (creștere de numai 2% în 2023), valoarea combinată a celor mai valoroase 50 de branduri românești a crescut cu 6% față de anul anterior, ajungând la 7 miliarde de euro – dovedind încă o data că afacerile sub branduri puternice rezistă și se dezvoltă chiar și intr-un mediu turbulent. Cu toate că economia românească nu a avut legături economice semnificative cu Rusia și Ucraina, valurile de șoc ale războiului cauzat de invazia rusă în Ucraina – care este de așteptat să continue în viitorul apropiat – pot provoca încă perturbări imprevizibile. Brandurile noi, create și dezvoltate de antreprenori și companii private în ultimii 35 de ani, reprezintă peste 70% (ca număr de branduri) și peste 60% ca valoare de brand în clasamentul Brand Finance Romania 50 2024. Clasamentul valoric al brandurilor a înregistrat de-a lungul anilor o rată scăzută de fluctuații, cu doar câteva mărci care intră/ies din top 50 în fiecare an. In acest an, a doua parte a clasamentului a fost mai animată, cu trei branduri antreprenoriale intrând pentru prima oară in clasament”, potrivit Brand Finance România.

Sursa foto: brandirectory.com

N.R.

⚠️ ️️Articolele publicate de ATACUL.RO nu pot fi preluate decât în limita a 500 de caractere şi obligatoriu cu citarea sursei (indicarea link-ului este obligatorie). În caz contrar, ne rezervăm dreptul de a ne adresa instanței de judecată.

1 comment

  1. FLORIN 23 mai, 2024 at 19:45 Răspunde

    Este o companie care nu produce nimic,decat niste servicii.Nu e mare branza,a importa niste masini pe care sa le folosesti intr-un fel sau altul.Este o alta companie consumatoare de valuta,valuta obtinuta din imprumuturi externe sau de la companii care exporta si muncesc din greu sa faca acest lucru….aceste companii trebuie apreciate si nu cele care importa produse si le vand in Romania,gen.Dedeman,Autonom,Flanco,Altex,etc…

Leave a reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.