A plouat cu bani la Troleibuzul SA. Directorul Sauciuc a încasat 8.000 de euro dintr-o suflare. Pentru membrii CA-ului, ceva „mărunțiș”

0
3090

Cine împarte parte-și face, spune o veche zicală valabilă la societatea Troleibuzul SA, firmă aflată în subordinea Consiliului Județean Neamț, unde indemnizațiile membrilor din Consiliu de Administrație au atins valori record, de 2.859 lei net/ședință.

De parcă nu ar fi fost de ajuns aceste venituri considerabile într-o companie de stat care trăiește din subvențiile generoase provenite de la bugetul județean, directorul general Cristian Sauciuc, dar și cei cinci membri ai CA-ului s-au premiat. Probabil, pentru „excepționalele” rezultate financiare obținute anul trecut. Sau, de ce nu, și dezintegrarea autobuzelor pe traseu, așa cum atacul.ro a scris AICI, intră tot la capitolul „realizări”.

Într-un răspuns remis redacției atacul.ro privind aceste premieri, șeful de la Troleibuzul ne atrage atenția că, de fapt, nu este vorba despre premierea directorului general sau a membrilor Consiliului de Administrație, ci despre remunerarea având la bază prevederi legale. La baza banilor încasați de Sauciuc și cei din CA a stat un OUG care prevede că: „remunerația directorului general cât și a membrilor Consiliului de Administrație cuprinde o indemnizație fixă și o componentă variabilă de bază a indemnizației, achitată după aprobarea situațiilor financiare anuale pentru realizarea obligațiilor asumate prin contractul de mandat”. Cu alte cuvinte, purcoiul de bani încasat de conducerea Troleibuzul SA este „o componentă variabilă de bază a indemnizației”, adică, pe înțelesul tuturor, „niște bănuți” în plus față de indemnizațiile primite pentru muncile prestate la firmă. „Componentele variabile”, adică „bănuții” în plus ar fi fost acordați „pentru realizarea obligațiilor asumate prin contractul de mandat”.

De aici înțelegem că pentru serviciile prestate la firmă, adică obligațiile ordinare prevăzute de contract, pentru care primesc deja indemnizații, a fost plătită și „componenta variabilă”. Nu este vorba despre cine știe ce performanțe economice, ci pur și simplu despre respectarea obligațiilor contractuale care, la Troleibuzul, s-au transformat într-un soi de premii.

Cristian Sauciuc (foto), directorul general al Troleibuzul, a încasat un premiu de 41.754 lei, adică un flecușteț de vreo 8000 de euro. Bani, nu glumă pentru cele câteva luni de directorat.

Datele noastre arătau că cei cinci membri ai CA-ului ar fi încasat și ei o sumă egală cu valoarea a cinci indemnizații nete, adică undeva la 15.000 de lei, dacă e să ne raportăm la indemnizațiile mărite. Am solicitat celor de la Troleibuzul să spună exact cât au încasat membrii CA-ului, iar răspunsul a fost acesta: „Toți membrii CA, în funcție în anul 2021, au luat componenta variabilă pentru exercițiul financiar 2021, conform O.U.G. nr. 109/2011 și contractul de mandat, în funcție de perioada mandatului, respectiv:

– pentru perioada 01 .01 .2021 – 16.1 1 .2021 = 1049 lei brut – 614lei net;

– pentru perioada 17 .11.2021 – 31.12.2021 = 4888 lei brut – 2859 lei net”.

Sauciuc afirmă că cei care au avut un mandat întreg, adică au fost membri în CA tot timpul anului (trei la număr: Valeriu Stăcescu, omul lui Arsene, șef al ADI Aqua Neamț, Mihai Dominte, cumnatul lui Arsene, Mariana Ungureanu, apropiată de Ion Asaftei), au încasat aproximativ 2.600 de lei net, iar cei care nu au prins un mandat întreg (Carmen Nastasă, Gheorghe Stanciu, Vasile Oprița și Viorel Zamă), câte 600 de lei net, adică cu mult mai puțin decât aflasem noi, respectiv 15.000 de lei/persoană.

Indemnizațiile membrilor CA au crescut, începând cu 1 noiembrie 2021, ajungând la la 2.859 lei/net/ședință.

Troleibuzul și jongleriile financiare

Ca și alte societăți ale Consiliului Județean Neamț sau Consiliul Local Piatra-Neamț, Troleibuzul SA pompează bani serioși într-o anumită parte a presei locale. Articolele și emisiunile laudative la care participă directorul Sauciuc pentru a prezenta realizările (adică respectarea obligațiilor asumate în contractul de mandat) sunt, aproape toate, pe bani.

În patru luni și jumătate, visteria Troleibuzul SA s-a golit de 10.000 de lei, bani plătiți pentru publicitate (dacă mai avea nevoie). O sumă derizorie, dacă raportăm suma la cei 41.000 de lei pe care Sauciuc i-a încasat doar pentru că și-a respectat obligațiile contractuale, așa cum însuși a declarat.

Despre întâmplările care se succed la firma de transport public sunt multe de povestit, că nu degeaba și-au „tras” oamenii „componente variabile”.

Până acum două săptămâni, Troleibuzul SA făcuse doar 34 de achiziții publice pe platforma electronică de achiziții publice (SEAP), dintr-un total de 393, adică sub 10%. Restul achizițiilor nu sunt nici pe SEAP, nici pe site-ul companiei. Contractele încheiate cu diverși prieteni sau colegi de partid ai șefului Sauciuc sunt ascunse bine de ochii cetățenilor care, în mod firesc, ar trebui informați.

Cât despre dezmembrarea unor autobuze și microbuze, datele noastre arată că două autobuze vândute de Troleibuzul SA la fier vechi au fost tăiate în curtea societății, lucru interzis. Oficial, șefii companiei județene ne-au comunicat că cele două autobuze au fost dezmembrate parțial în curtea societății pentru a putea fi transportate, adică „nu au fost folosite aparate cu flacără, nu au fost pierderi de uleiuri sau ale fluide dăunătoare mediului”, cu toate că sursele noastre afirmă contrariul.

În ceea ce privește vânzarea celor două autobuze la fier vechi, a fost agreată varianta prin Bursa Română de Mărfuri, cele două autovehicule fiind vândute cu 14.500 de lei. A fost o singură ofertă, cea care a firmei Olariu Construct SRL Roman, declarată și câștigătoare. Dacă anunțul ar fi fost postat și pe SEAP, dar și publicat în presa locală, numărul ofertelor ar fi fost cu siguranță mai mare.

Dar, probabil, aceste aspecte contează mai puțin. Mai mult contează ca achizițiile să se încheie cu cine trebuie, așa cum atacul.ro a arătat AICI, și la prețul potrivit.

D.MURARU

Citește și:

VIDEO Ca-n India! Autobuzele Troleibuzul se dezintegrează, circulă noaptea fără lumini. Compania cumpără SUV, cu volan din piele și jante de aluminiu

La Troleibuzul SA, ca pe propria lor bătătură: angajări, achiziții și afaceri suspecte

Afaceri în vremuri de pandemie. Troleibuzul SA a cumpărat lemne pentru foc la prețuri de infarct

Nesimțire! Câștiguri aproape duble pentru membrii CA-ului de la Troleibuzul. Cu cât le-au crescut indemnizațiile

 

⚠️ ️️Articolele publicate de ATACUL.RO nu pot fi preluate decât în limita a 500 de caractere şi obligatoriu cu citarea sursei (indicarea link-ului este obligatorie). În caz contrar, ne rezervăm dreptul de a ne adresa instanței de judecată.

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.