GALERIE FOTO. Treabă de mântuială! Cum arată un drum asfaltat în urmă cu câteva luni

2
2365

Drumul comunal care face legătura între localitățile Vaduri și Agârcia, din comuna Alexandru cel Bun (Neamț), modernizat în vara anului trecut și asfaltat, după cum spun localnicii, în lunile noiembrie – decembrie, are numeroase porțiuni în care au apărut gropi, așa cum atacul.ro a arătat AICI. În urma dezvăluirilor noastre, măsurile nu au întârziat să apară, iar constructorul, Antrepriza de Construcții Drumuri și Autostrăzi SR, fostul SC Aqua Parc SRL, a demarat lucrările de reparații în zonele cu probleme. În urmă cu peste o săptămână, utilajele au decopertat asfaltul acolo unde acesta s-a măcinat și au apărut gropi, urmând, cel mai probabil, ca în aceste zile să fie turnat un nou strat de asfalt.

Proiectul de modernizare a DC 132 prevede, printre altele, aplicarea unui strat de 4 centimetri de asfalt peste cel vechi. Acum o lună, redactorii atacul.ro au găsit un loc unde noul strat de asfalt nu avea nici 2 centimetri.

Dezvăluirile noastre au provocat o undă de șoc în Primăria Alexandru cel Bun, mai ales că la DNA Bacău a fost depusă o plângere privind modul în care a fost modernizat drumul. Au avut loc mai multe discuții cu reprezentanții constructorului pentru remedierea deficiențelor.

S-ar fi discutat despre varianta aplicării unui nou strat de asfalt de 2 centimetri, însă soluția ar fi fost în afara proiectului tehnic care prevede aplicarea  stratului de 4 centimetri o dată, nu în două etape, 2+2 cm.

Așa cum se vede pe teren, soluția aleasă a fost aceea de a identifica și repara porțiunile în care au apărut probleme.

Conform celor precizate de Primăria Alexandru cel Bun pentru publicația atacul.ro, lucrările nu sunt finalizate, motiv pentru care nu s-a întocmit procesul-verbal de recepție al lucrărilor. Pe lângă peticeala pe care o face, probabil, pe banii săi, constructorul mai are de executat câteva lucrări, așa cum prevede și proiectul. Valoarea contractului este de 2.460.136 lei, fără TVA, iar finanțarea este asigurată prin PNDL.

Proiectul „Modernizare drum comunal DC 132 DN 15-Vaduri-Agârcia” vizează dezvoltarea infrastructurii rutiere prin modernizarea drumului comunal pe o distanță de 6 kilometri (km 1+000-7+000). La finalizarea lucrărilor trebuie să existe un strat de uzură de asfalt de 4 centimetri, șanțuri betonate pe o distanță de 4.818 metri liniari, podețe dalate prefabricate (12 metri liniari), indicatoare rutiere, marcaje rutiere (12 km echivalent), parapet metalic deformabil în lungime de 1.716 metri liniari.

Proiectul prezintă un aspect care, cu siguranță, va fi clarificat de autorități, fie procurori sau auditori ai Camerei de Conturi.

Proiectul face referire la modernizarea a 6 kilometri de drum comunal, iar noi am constatat pe teren, cel puțin până la această oră, că a fost turnat asfalt pe 5,6 kilometri.

Daniel MURARU

Citește și:

Aqua Parc SRL, reclamată la DNA. Motivul: modernizarea unui drum din Alexandru cel Bun

Modernizarea drumului Vaduri – Agârcia, o investiție dubioasă. Cum ar trebui să arate șoseaua de 2,4 milioane de lei

2 comments

  1. sorina.@ 7 iunie, 2021 at 12:15 Răspunde

    De ce DNA BACAU nu i-a la intrebari urmatorii decidenti tehnici: – dirigintele de lucrare; – reprezentantul ISC Piatra Neamt ; – beneficiarul lucrarii ; ??????????

  2. FLORIN 7 iunie, 2021 at 22:01 Răspunde

    Atat timp cat aceste institutii care or fi ele DNA/PARCHET/SRI/POLITIE/DIICOT/ETC sunt platite cu salarii colosale aberante, NECONDITIONAT,fara ca aceste SALARII sa fie raportate la rezultate, atunci suntem in situatia data.

    De ce sa faci ceva cand poti lua acelasi MEGA SALARIU, nefacand NIMIC?De ce sa-ti bati capul?
    De ce sa-ti bati capul si sa nu astepti linistit pensia speciala halucinanta la 40 de ani?
    Cine stie,poate dupa ce iesi la pensia de ”serviciu”la 40 de ani te angajezi consilier la CJ,asa cum se practica?

    Astea sunt motivele pentru care nu avem anchete vizavi de aceste mega furaciuni care sunt PNDL/PNDRR.

    Cine VERIFICA sutele de drumuri executate in aceeași”maniera”cu bani de la buget prin aceste 2 programe?NIMENI.Fiecare drum e o furaciune,mai mica sau mai mare.Dimensiunea acestor furturi este COLOSALA.

    Asta e motivul pentru care Romania nu are infrastructura.Jumatate din banii de”investitii”sunt FURATI si NIMANUI nu-i pasa.

Lasă un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.