Cum a modificat pandemia comportamentul de cumpărare a românilor?
Vom lua ca exemplu magazinul online Homemart.ro care comercializează produse pentru casă (detergenți și balsam pentru rufe, soluții pentru curățenie, dezinfectanți pentru suprafețe etc.) și produse pentru îngrijirea personală (șampoane, geluri de duș, deodorante, pastă de dinți etc.), deci categorii de produse care au fost foarte căutate în perioada stării de urgență. În perioada martie – aprilie, cererea, în mod special, pentru alcool sanitar, dezinfectanți și săpun a explodat, acest lucru suprapunându-se și cu o aprovizionare mai greoaie din cauza restricțiilor. Tot începând cu această perioadă, au crescut cu aproximativ 50% comenzile achitate cu cardul online. De la jumătatea lunii aprilie, cererea a mai scăzut, dar a rămas peste cererea din aceeași perioadă a anului trecut.
Începând cu perioada mai – iunie (perioadă care vine cu primele relaxări ale restricțiilor) se observă o ușoară scădere. Probabil că, după lunile de carantină, s-a preferat, în multe situații, să se iasă din casă pentru cumpărături (vs. cumpărături online).
Perioada de vară este oricum o perioada mai slabă din punct de vedere al vânzărilor, motivul fiind că oamenii sunt plecați în concediu și vânzările din vara 2020 sunt la același nivel cu vânzările de anul trecut din aceeași perioadă.
Începând cu luna septembrie, când se va reveni la obiceiurile dinainte de perioada concediilor, se preconizează o creștere a comenzilor.
În concluzie, consumatorii români s-au adaptat rapid noilor condiții impuse de pandemie și s-au orientat către cumpărăturile online și plata cu cardul. Acest mod de cumpărături era oricum în creștere în ultimii ani, însă creșterea preconizată din acest an este peste așteptări.
Articol sponsorizat
⚠️ ️️Articolele publicate de ATACUL.RO nu pot fi preluate decât în limita a 500 de caractere şi obligatoriu cu citarea sursei (indicarea link-ului este obligatorie). În caz contrar, ne rezervăm dreptul de a ne adresa instanței de judecată.