Cum a modificat pandemia comportamentul de cumpărare a românilor?

0
54
Odata cu intrarea în vigoare a stării de urgență în luna martie, achiziția produselor de larg consum din magazinele tradiționale a devenit, dintr-o dată, o activitate considerată periculoasă și evitată de mulți români. Atenția lor s-a îndreptat către cumpărăturile online, o modalitate mult mai sigură și mai rapidă de a achiziționa produsele necesare. Însă, s-a păstrat acest trend și după renunțarea la restricțiile din starea de urgență?
 
 
 
 
 

Vom lua ca exemplu magazinul online Homemart.ro care comercializează produse pentru casă (detergenți și balsam pentru rufe, soluții pentru curățenie, dezinfectanți pentru suprafețe etc.) și produse pentru îngrijirea personală (șampoane, geluri de duș, deodorante, pastă de dinți etc.), deci categorii de produse care au fost foarte căutate în perioada stării de urgență. În perioada martie – aprilie, cererea, în mod special, pentru alcool sanitar, dezinfectanți și săpun a explodat, acest lucru suprapunându-se și cu o aprovizionare mai greoaie din cauza restricțiilor. Tot începând cu această perioadă, au crescut cu aproximativ 50% comenzile achitate cu cardul online. De la jumătatea lunii aprilie, cererea a mai scăzut, dar a rămas peste cererea din aceeași perioadă a anului trecut.

Începând cu perioada mai – iunie (perioadă care vine cu primele relaxări ale restricțiilor) se observă o ușoară scădere. Probabil că, după lunile de carantină, s-a preferat, în multe situații, să se iasă din casă pentru cumpărături (vs. cumpărături online).

Perioada de vară este oricum o perioada mai slabă din punct de vedere al vânzărilor, motivul fiind că oamenii sunt plecați în concediu și vânzările din vara 2020 sunt la același nivel cu vânzările de anul trecut din aceeași perioadă.

Începând cu luna septembrie, când se va reveni la obiceiurile dinainte de perioada concediilor, se preconizează o creștere a comenzilor.

În concluzie, consumatorii români s-au adaptat rapid noilor condiții impuse de pandemie și s-au orientat către cumpărăturile online și plata cu cardul. Acest mod de cumpărături era oricum în creștere în ultimii ani, însă creșterea preconizată din acest an este peste așteptări.

Articol sponsorizat

Lasă un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.