Râu folosit, cu nesimțire, de lemnari pentru transportul buștenilor. Bistrița, sfârtecată de camioane pentru sume mari. Autoritățile zac în birouri
O vară întreagă, firmele care au exploatat masă lemnoasă de la Direcția Silvică Neamț, în zona Cut – Dumbrava Roșie (Neamț), au transportat bușteni pe un traseu care a inclus și albia râului Bistrița, faptă interzisă de lege. Atacul.ro a arătat încă din luna mai cum se face transportul lemnului, iar la vremea respectivă autoritățile (Apele Române și Garda de Mediu) au aflat și ele, oficial.
Directorul Silvicului protejează mediul cu … vorbe și mașini scumpe
În urmă nu cu mult timp, Valentin Tămăslăcaru, directorul Direcției Silvice Neamț, cea care a vândut lemnul ce este transportat prin albia râului, ne-a precizat că situația de la Cut este cunoscută și că este în căutare de soluții pentru ca mașinile cu bușteni să nu mai folosească drumul croit prin apa Bistriței. La vremea respectivă, directorul Silvicului spunea că urma să poarte discuții cu directorul Theodor Stratu de la Sistemul de Gospodărire a Apelor (SGA) Neamț, pentru găsirea unei variante. În calcul era construirea unui pod din tuburi, investiție nu foarte costisitoare. Dar la fapte n-au mai trecut, prin urmare, mașinile de mare tonaj traversează Bistrița direct prin apă. Fapta constituie contravenție și se sancționează cu amendă care poate să ajungă până la 30.000 de lei.
Evident, Tămăslăcaru a spus povești, pentru că, inclusiv după discuția purtată cu el pe această temă, mașinile cu lemn au continuat să folosească același traseu – albia râului Bistrița.
Apa Bistriței, traseu oficial pentru lemnari
Săptămâna trecută, redactorii atacul.ro au surprins, din nou, un autocamion încărcat cu lemne ce a traversa râul Bistrița prin apă, aspect care întărește ideea că autoritățile au o profundă durere în spate pentru tot ceea ce înseamnă protecția mediului.
Că Direcția Silvică Neamț investește sume imense în achiziția de mașini hibrid pentru a proteja mediul înconjurător (sanchi!), dar permite ca lemnul pe care îl vinde să fie transportat prin albia unui râu, reliefează fix nivel de ipocrizie s-a ajuns. Este cazul tuturor celor care au atribuții pentru a rezolva această situație, dar nu o fac, ceea ce arată că sunt fie nepăsători, fie complici.
Culmea nesimțirii este că traseul camioanelor apare prin râul Bistrița pe aplicația inspectorulpadurii.ro, semn că autoritățile au la îndemână toate infromațiile pentru a lua măsuri, astfel că nu au nicio scuză pentru lipsa lor de acțiune.
D.MURARU
Citește și:
⚠️ ️️Articolele publicate de ATACUL.RO nu pot fi preluate decât în limita a 500 de caractere şi obligatoriu cu citarea sursei (indicarea link-ului este obligatorie). În caz contrar, ne rezervăm dreptul de a ne adresa instanței de judecată.
Directorul Silvicului nu are ce sa poarte discutii cu tanarul avangardist, directorul Theodor Stratu de la Sistemul de Gospodărire a Apelor SGA NEAMT, pus pe functie initial de puscariasul arsene ionel, zis soseta, pentru găsirea unei variante, deoarece nu este tarlaua lui de acasa, cursul de apa raul BISTRITA. Asemenea aranjamente se faceau pe vreme a lui, ” premiantului clasei” Pavaleanu Ioan si a marinarului parat, ing. Stelian Mihaila, de trista amintire !! Acest lucru se poate face in urma unor analize si a unui proiect tehnic, care trebuie sa obtina un AVIZ de gospodarire a apelor, dar si cu implicarea lui Relu Adam, si a ” nestematei ” de Lucaveschi Irina, care s-a retras intr-un con de umbra! Locul ei fiind luat de relatia politica PNL, Romaniuc Iuliana, ” mielusica” vorba lui Toma Caragiu !!!!