În sfârșit! A fost dat ordinul de începere a lucrărilor la podul de la Girov. În câte luni ar trebui să se circule pe un pod sigur
După nouă luni de la desemnarea câștigătorului pentru efectuarea lucrărilor de reparații la podul de la Girov, a fost semnat, în sfârșit, ordinul de începere a lucrărilor. Acest lucru înseamnă, pe lângă faptul că a fost deblocată situația generată de lipsa unor documente/avize etc, că nu mai există niciun impediment în calea demarării lucrărilor de reparații. Un aspect absolut îmbucurător, dat fiind faptul că podul se află într-o stare jalnică și chiar dacă au fost impuse restricții de tonaj și de viteză, sunt foarte mulți conducători auto nu le respectă.
După emiterea ordinului de începere a lucrărilor, constructorul trebuie să se ocupe de organizarea șantierului și să amenajeze varianta de ocolire. Odată bifate aceste două cerințe, următorul pas este începerea efectivă a reparațiilor, cu termen de finalizare de 15 luni.
Conform prevederilor contractuale, constructorul va executa următoarele lucrări:
– execuția unei variante provizorii de circulație, platforme și drumuri tehnologice;
– reparații la partea de infrastructură și suprastructură;
– reparații la nivelul căii de rulare a autovehiculelor, inclusiv racordarea cu terasamentele și lucrări în albie.
Prima etapă prevede realizarea unei variante provizorii de circulație în amonte, în lungime totală de 274 metri, ceea ce va asigura crearea frontului de lucru pentru constructor. După demolarea suprastructurii podului existent, se va trece la consolidarea infrastructurilor, cu lucrări pentru sporirea „capacității portante a fundațiilor culeelor și a pilelor, execuție blocuri seismice din beton armat, protecție anticorozivă a suprafețelor din beton” etc.
„La nivelul suprastructurii, se va proceda la înlocuirea grinzilor Matarov cu unele prefabricate din beton armat precomprimat, cu execuția de antretoaze, armare, cofrare și turnare placă suprabetonare, calea de pod fiind prevăzută cu guri de scurgere, parapet pietonal, după așternerea mixturilor și montarea rosturilor de dilatație urmând montare parapetului direcțional și execuția marcajelor rutiere”.
În urma lucrărilor, noul gabarit transversal al podului va fi de 11,50 m, compus din:
– 2 benzi de 3,00 m – parte carosabilă;
– 2 benzi de 0,50 m – lățime suplimentară datorată benzii de încadrare;
– 2 benzi de 0,40 m – lățime suplimentară datorată efectului de îngustare optică;
– 2 benzi de 0,60 m – lățime necesară pentru amplasarea parapetului;
– 2 trotuare a câte 1.00 m;
– 2 grinzi de 0,25 m pentru amplasarea parapetului pietonal.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat, anul trecut, în noiembrie, că podul de la Girov va fi reparat de asocierea Stef Edil CDP SRL, Antrepriza de Construcții Drumuri și Autostrăzi SRL (fostă Aqua Parc SRL), Rutier Conex XXI SRL și Drum Construct SRL. Oferta câștigătoare a fost de 13.881.686 lei, fără TVA (valoarea estimată a fost de 16.767.884 lei. Din asocierea câștigătoare face parte și societatea Drum Construct SRL Galați, despre care există indicii că este controlată de Petru Tudorache, fostul șef (n.r. suspendat) al Secției de Drumuri Naționale (SDN) Galați.
Lucrările ar fi putut să înceapă mai demult, însă a apărut un blocaj la nivel de emitere a autorizații. Situația a ajutat constructorul, care este prins în mai multe proiecte, să mai câștige timp. Tocmai de aceea, persoane bine informate ne-au declarat că joaca de-a certificatul a urmărit, de fapt, să ajute firmele câștigătoare să câștige timp, întrucât acestea nu se puteau înhăma și la această lucrare, în condițiile în care au mai multe șantiere deschise.
Până când vor începe lucrările la podul de la Girov, reprezentanții Direcției Regionale Drumuri și Poduri (DRDP) Iași anunță că luni, 24 iulie, „încep lucrările de reparație și înlocuire a dispozitivelor de acoperire a rosturilor de dilatație la podul de pe DN 15B, Vânători, județul Neamț”.
„Durata de execuție a lucrărilor este de aproximativ două săptămâni, interval în care pe acest obiectiv se va circula pe un sens, alternativ, dirijat prin semafoare, cu excepția zilelor de weekend, când se va circula normal. Având în vedere disconfortul temporar creat, DRDP Iași face apel la înțelegere din partea conducătorilor auto, cu recomandarea de a circula cu atenție și cu respectarea semnalizării instituite în zona de lucrări”, au anunțat oficialii DRDP Iași.
N.R.
Citește și:
⚠️ ️️Articolele publicate de ATACUL.RO nu pot fi preluate decât în limita a 500 de caractere şi obligatoriu cu citarea sursei (indicarea link-ului este obligatorie). În caz contrar, ne rezervăm dreptul de a ne adresa instanței de judecată.
Firma de (***) PSD -ista Mavgo/Aqua Park care se chinuie de 4 luni sa dea jos 1 pod de 30 m in oras si care se afla in topul CNAIR a celor mai (***) firme din Romania continua (***) infrastructurii in Neamt cu contracte primite in urma licitatiilor trucate de la cea mai corupta si incompetenta institutie din Judet,CJ Neamt, populata numai cu (***) si (***) angajati numai pe pile si relatii.
Zecile de milioane de euro sifonate cu programul PNDL de catre aceasta firma de (***) au ajuns deja in Bari,la ”Stapanu Inelelor”sub protectia ”serviciilor”speciale din Statul Esuat Romanica care si-au incasat comisioanele sau si-au angajat rudele la CJ……..unde NU este in continuare nicI o ANCHETA vizavi de HOTIILE COLOSALE cu PNDL….
NICI UNA
Va dati seama in cat timp se va termina aceasta lucrare?Va dati seama ce mizerie de pod va fi acolo?DOAMNE FERESTE MAICA DOMNULUI!
A vota PSD este o CRIMA.
Ordinul poate că s-a dat dar nimeni nu a executat.
Nici o roabă, nici un cancioc măcar, nu deranjează somnul podului.
Eu locuiesc la 50 de m de podul din Girov Jud. Neamt
Astazi este 18 martie 2024
Nu s-a inceput cunstructia altui pod
Pe acest pod circula zilnic deoarece este un ocol foarte mare pt a evita trecerea lui.
Trebuie sa se probuseasca podul sa moara oameni sa se poata incepe constructia lui.
Este o situatie foarte proasta