GALERIE FOTO. Podul de la Tupilați: Fă o cruce mare înainte de a-l traversa!

6
11425

Podul de pe drumul județean DJ 208G, din Tupilați, de peste râul Moldova, se degradează de la o zi la alta, în așteptarea banilor pentru reparații. Aflat în administrarea Consiliului Județean Neamț, ca și podul de la Luțca, prăbușit recent în râul Siret, la câteva luni după ce au fost finalizate reparații în valoare de 8,3 milioane de lei, podul de la Tupilați se află într-o avansată stare de deteriorare. Fotografiile realizate în cursul zilei de astăzi, 11 iunie, arată că erodarea la baza pilonilor, în special din zona cursului râului, s-a accentuat. Podul arată atât de rău încât ai senzația că este efectiv suspendat. Nici ceilalți piloni nu arată mai bine, chiar dacă la unii dintre ei au fost amplasate bucăți din beton pentru a-i întări. Respectiva lucrare va fi, cu siguranță, „măturată” la prima viitură. De neînțeles este că administratorul drumului nu a luat încă măsuri pentru protejarea podului.

Până în prezent, în afară de limita minimă de viteză de 30 km/h, pe pod nu este aplicată nicio altă restricție, cum ar fi cea de tonaj, de exemplu. Așa se face că, în fiecare zi, pe podul cu pilonii afectați puternic de eroziune circulă sute de mașini mari, inclusiv camioanele care transportă balastul la și dinspre stațiile de sortare amplasate în zonă. Lipsa restricțiilor este explicată de asigurările pe care autoritățile le-au dat cu privire la siguranța podului, acesta fiind măsurat periodic. Numai că măsurări au fost făcute tot periodic și la podul din Luțca. După nenorocirea de acum câteva zile, autoritățile ar trebui să reanalizeze situația gravă în care se află podul.

Daniel MURARU

Citește și:

Podul de la Tupilați continuă să se degradeze, autoritățile îl măsoară

 

Podul de la Tupilați, care stă să se prăbușească, „săpat” de balastiere. Autoritățile știu, dar nu le pasă

 

⚠️ ️️Articolele publicate de ATACUL.RO nu pot fi preluate decât în limita a 500 de caractere şi obligatoriu cu citarea sursei (indicarea link-ului este obligatorie). În caz contrar, ne rezervăm dreptul de a ne adresa instanței de judecată.

6 comments

  1. lazar de la lutca 11 iunie, 2022 at 13:39 Răspunde

    Podul de la Tupilati nu sta in aer. Pilele podului se continua mai jos sub nivelul apei si reazema pe o fundatie care se afla la cativa metri sub nivelul actual al apei.
    Din fotografiile podului de la Lutca se vad greseli de armare a pilonilor, din constructia podului acum 50 de ani. Pilonii au fost parca retezati la aceeasi inaltime unde au fost prea putine bare de otel sau deloc. La lucrarea din 2021 in primul rand pilonii era necesar sa fie consolidati. Circulatia pe pod nu trebuia reluata pana o comisie de specialisti nu admitea receptia la tetrminarea lucrarilor.

  2. Titi 11 iunie, 2022 at 19:22 Răspunde

    Nu sta in aer dar din greutate si tensiune erau preluate si de balastru cand se afla la o inaltime mai mare, logic nu. Acum toata greutatea pune presiune maxima pe structură. Nu se va prăbuși, va fi luat la vale un pilon, pur si simplu se va rupe si vor opri circulație pe el. Oricum, decat renovat de prietenii lui Soseata….

  3. FLORIN 12 iunie, 2022 at 12:03 Răspunde

    Se ocupa ”prefectul” Nita,care e un ”specialist” cu ”vasta” experienta in comisiile de spagari din CJ-ul lui Arsene care a spus si despre podul de la Lutca ca este foarte ok si ca toti din presa care comentau la fisurile aparute ca sunt niste habarnisti si prosti,rau intentionati care denigreaza investitiile(hotiile) facute de Arsene in judet.
    Cateva”perle”de comunicare pe subiectul Lutca marca Nita,prefect pus de Arsene care parea in ”culpa” vizavi de acest subiect:
    ”Ne-a spus ca nu a vb cu Arsene dupa prabusirea podului renovat cu polistiren de la Lutca”
    ”Ne-a mai spus podul de la Lutca e cat o strada”
    ”Ne-a spus ca inca mai ”cauta” alte masini cazute in Siret”
    ”Ne-a spus ca in accident a fost implicata o masina care transporta inghetata,este foarte importanta precizarea,conteaza foarte mult ce transporta masina aia”
    ”Ne-a spus de 100 de ori despre marele test cu 300 de tone pe podul ”renovat ” din polistiren cu 2 milioane euro de CJ”
    Suntem siguri ca nu e vorba de spagi,comisioane,incompetenta si proasta calitate a executiei la tot PNDL-ul din Neamt,nu are cum sa fie o ”situatie generalizata”,podul de la Lutca e o exceptie.Doar aici si numai aici s-au furat 1.5 milioane de euro.

    Intrebare pentru ”prefectul”Nita:prostitutia,slugarnicia si minciuna au devenit un mod de viata?

    • Dana 13 iunie, 2022 at 10:17 Răspunde

      Prefectul este stresat din cauza banilor pe care trebuie sa-i restituie catre Publiserv, dupa cum arata decizia instantei. Dosar 1498/279/2022. Faptul ca, dupa mintea lui, podul de la Lutca este cat o strada, nu merita comentat, daca analizam emitentul spuselor. Relevant este sa ne documenteze care au fost etapele parcurse pentru „testul celor 300 tone”. Cu siguranta, cauta cei 1,5 milioane de euro sifonati cu prilejul grandioasei lucrari de la Lutca. Daca mai gaseste ceva, va achita obligatia catre Publiserv.

  4. Liviu 12 iunie, 2022 at 13:43 Răspunde

    Daca puteti, verificați drumul spre Bisericani, Axialul, DN 15 de la Bicaz la Poiana Largului si alte cateva lucrari facute de tovarasul Arsene cu prietenii. Absolut toate lucrarile. Facute pe bani foarte multi. In spatele faptelor sunt niste hotii inimaginabile.

  5. Joker 12 iunie, 2022 at 20:37 Răspunde

    Nită, Piti, Carabel, Șosetel,Chitic, Fane ..toți sunt puși de un partid si fură de ne cad podurile in județ. Unul pune statii inteligente pt oameni care merg pe trotuare pline de chistoace si cutii de suc, altul pune telegondole, altul schimba borduri si pavele, dar toți fură, asta se vede cel mai clar.LA PUȘCĂRIE!

Leave a reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.