Câți bani toacă primăriile pe reclamă și publicitate. Campioană absolută – Primăria Piatra-Neamț. Gârcina și Borca vin din urmă

1
1933

Unele dintre primăriile județului continuă să cheltuiască sume considerabile pe servicii de reclamă și publicitate. Deși, autoritățile au atras atenția că unitățile administrativ teritoriale au la dispoziție propriile pagini de internet pentru a-și face cunoscută activitatea și, în plus, nu sunt entități comerciale pentru a plăti reclamă, angajații primăriilor aruncă banii comunităților în van.

Campioana cheltuielilor cu reclama și publicitatea –  Primăria Piatra-Neamț – și-a păstrat locul pe care îl ocupă de multă vreme. Preluarea frâielilor la cârma municipalității pietrene de către Andrei Carabelea nu a adus nicio modificare sub acest aspect, continuând, practic, „tradiția” lui Dragos Chitic, de a împărți sume substanțiale ziarelor agreate. Cheltuielile cu reclama și publicitatea înregistrate de Primăria Piatra-Neamț în numai patru luni, din ianuarie și până în aprilie, au depășit suma de 28.400 de lei, potrivit Ministerului Finanțelor Publice.

Din bugetul municipalității pietrene, servicii de reclamă și publicitate, în valoare de 2.437 de lei, au fost plătite și de Direcția de Taxe și Impozite și de Direcția de Asistență Socială.  

Auditorii Curții de Conturi ne-au arătat, anul trecut, că astfel de cheltuieli pot fi ascunse de ochii curioșilor, de către angajații instituțiilor, la alte capitole din cadrul raportului de execuție bugetară, precum „Alte bunuri și servicii pentru întreținere și funcționare”, ori ”Alte cheltuieli cu bunuri și servicii” sau ” Materiale și prestări de servicii cu caracter funcțional”.

În această situație a fost Consiliul Județean Neamț ai cărui salariați au înregistrat o parte din cheltuielile cu reclama și publicitatea la „Alte bunuri și servicii pentru întreținere și funcționare”, fapt descoperit de auditorii Curții de Conturi și sancționat ca atare.

Anul  acesta, însă, dacă angajații Consiliului Județean Neamț au înregistrat corect sumele cheltuite cu reclama și publicitatea, atunci instituția poate fi dată drept exemplu în privința maturității de care a dat dovadă în cheltuirea banului public. Exemplu care poate fi luat de Andrei Carabelea, dar și de ceilalți primari care au risipit banii comunităților.

În cele patru luni trecute, Consiliul Județean Neamț a cheltuit cu reclama și publicitatea numai 1.947 de lei.

Primăria Roman a fost un pic mai cumpătată cu aceste cheltuieli comparativ cu anul trecut, municipalitatea romașcană plătind reclamă și publicitate în valoarea de 8.607 lei în perioada ianuarie – aprilie.

Primăria Târgu-Neamț a cheltuit, în patru luni, 4.886 de lei pentru aceste servicii, iar Direcția de Asistență Socială Târgu-Neamț – 568 de lei.

Primăria Roznov nu a cheltuit niciun ban la capitolul „Reclamă și publicitate”, în schimb, a înregistrat o cheltuială de 2.205 lei, făcută de serviciul care se ocupă de locuințe și dezvoltare comunală.

Și la Bicaz, primăria a avut nevoie de reclamă și publicitate în cele patru luni trecute, așa că a scos din bugetul orașului 3.304 lei pentru a plăti aceste servicii.

Primăria Gârcina s-a întrecut în cheltuieli cu reclama și publicitatea, înregistrând o sumă apropiată de cea cheltuită de primăriile Târgu-Neamț și Bicaz la un loc sau de Primăria Roman. 8.165 de lei a plătit Primăria Gârcina pentru aceste servicii în cele patru luni.

Din urmă vine Primăria Borca, unitate administrativ teritorială care a plătit, în patru luni, 7.851 de lei pentru reclamă și publicitate.

N.R.

⚠️ ️️Articolele publicate de ATACUL.RO nu pot fi preluate decât în limita a 500 de caractere şi obligatoriu cu citarea sursei (indicarea link-ului este obligatorie). În caz contrar, ne rezervăm dreptul de a ne adresa instanței de judecată.

1 comment

  1. Ioan 22 mai, 2021 at 10:46 Răspunde

    Acesti bani platiti sub forma de publicitate sunt de fapt sume platite presei pentru ca unii politicieni sa aibe liniste, sa nu fie criticati si sa isi vada linistiti de furturile din banii publici. Bineînțeles că este posibil ca anumite contracte de reclama sau publicitate sa fie si in urma unor santaje ori linsaje mediatice

Leave a reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.