Ce au urmărit ministrul Drulă și CNAIR-ul în cazul Aqua Parc

0
1299

Au declarat public că au decis rezilierea contractului de modernizare a DN 71 Bâldana-Târgoviște-Sinaia, câștigat de o asociere de firme cu lider SC Aqua Parc SRL, dar i-a lovit tăcerea.

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, și șefa Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Mariana Ioniță, refuză să confirme dacă respectivul contract, de peste 140 de milioane de euro, a fost reziliat, așa cum au declarat public, iar suma de 6,3 milioane de lei – scrisoarea de garanție – a fost executată.

Comportamentul useristului Drulă, ministru al Transporturilor, și al reprezentanților CNAIR arată că s-ar fi forțat nota în cazul Aqua Parc SRL, firmă la care asociat unic este Gheorghe V. Vlasie, tatăl lui Gheorghe Gh. Vlasie, zis și Ginel, cumătrul lui Ionel Arsene, președintele CJ Neamț.

Reprezentanții statului s-au grăbit atunci când au anunțat rezilerea contractului și executarea scrisorii de garanție. Motivul care a stat la baza acestei decizii a fosta acela că „antreprenorul nu a respectat termenul legal de 5 zile lucrătoare de la data semnării contractului de constituire a Garanției de Bună Execuție aferentă Acordului Contractual”.

Contractul fusese semnat la finele lunii decembrie, așa că întârzierea depunerii garanției de bună execuție a fost de câteva zile. În plus, arată sursele noastre, sunt multe firme care întârzie să constituie garanția, aceasta fiind o adevărată practică acceptată de CNAIR. În aceste condiții, rezilirea contractului pentru modernizarea DN 71 ar fi trebuit să fie urmată de decizii similare și în cazul altor lucrări, ceea ce ce ar fi creat un adevărat haos.

Acesta, plus o amenințare cu instanțele de judecată ar fi motivele pentru care ministrul Drulă și CNAIR au dat înapoi în cazul Aqua Parc. Numai că nici Drulă, și nici Ioniță nu au curaj să recunoască public acest aspect.

Doar așa poate fi explicată tăcerea reprezentanților CNAIR și Cătălin Drulă, cu toate insistențele de a clarifica această situație.

Atacul.ro a solicitat celor de la CNAIR, în data de 1 februarie, să confirme sau să infirme dacă a fost reziliat contractul pentru modernizarea DN71 și dacă a fost executată suma de 6,3 milioane de lei, aferentă scrisorii de garanție de participare. Deși răspunsul putea oferit în doar câteva minute, oficialii de la CNAIR nu au făcut-o nici până în prezent. Mai mult decât atât, în urmă cu trei zile, i-am adus la cunoștință ministrului Cătălin Drulă comportamentul celor de la CNAIR, solicitându-i, totodată, să ne răspundă celor două întrebări. Ne-am lovit de aceeași lipsă de reacție ca și în cazul CNAIR.

Amenințările lui Drulă

Pe 13 ianuarie, ministrul Drulă anunța că va trimite Corpul de Control la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), pentru a vedea cum de a fost posibil ca firma Aqua Parc SRL Roznov, controlată de Gheorghe Vlasie, zis și „Ginel”, să câștige contractul de peste 140 de milioane de euro pentru modernizarea DN 71 Bâldana-Târgoviște-Sinaia.

Pe 14 ianuarie, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunța, cu surle și trâmbițe, că a luat decizia rezilierii contractului pentru modernizarea DN 71 Bâldana-Târgoviște-Sinaia, câștigat de o asociere de firme cu lider Aqua Parc SRL. Decizia a fost explicată prin aceea că: „antreprenorul nu a respectat termenul legal de 5 zile lucrătoare de la data semnării contractului de constituire a Garanției de Bună Execuție aferentă Acordului Contractual”.

În același timp, CNAIR anunța că a decis executarea sumei de 6,3 milioane de lei aferentă scrisorii de garanție de participare și rezilierea contractului, cu mențiunea că rezilierea urma să intre în vigoare în 15 zile de la notificarea antreprenorului.

O zi mai târziu, Drulă declara despre contractul DN 71 Bâldana-Târgoviște-Sinaia: „Aici a fost o licitaţie și s-a depus o singură ofertă, o documentaţie foarte veche, care nu mai corespunde cu ce e în teren. Se pare că interesul scăzut pentru această procedură de achiziţie publică a fost determinat tocmai de calitatea acestei documentaţii. A participat o singură firmă, care a mai avut din câte am înţeles unele contracte vizate de corpul de control anul trecut, cu încredinţare directă. Firma respectivă înţeleg că a avut nişte probleme de bonitate de la Compania de Drumuri. Nu a reuşit să depună actele necesare pentru încheierea contractului – sunt nişte garanţii financiare care se depun – şi Compania a reziliat contractul practic înainte de a începe. Eu am susţinut dintotdeauna şi asta vreau să o spun foarte clar: nu mai putem avea în România soluţii de anii ’50 – ’60 în anii 2021”.

Aqua Parc SRL nu a câștigat de una singură contractul de 143 milioane de euro pentru modernizarea DN 71 Bâldana-Târgoviște-Sinaia. Firma nemțeană este lider al asocierii de firme care a depus singura ofertă ce a fost declarată câștigătoare. Din asociere mai fac parte societățile Ingenieria Especializada Obra Civil e Industrial, Vertatel International SRL, VHD AD Vodstroi 98 AD, Alcro Trade SRL, Total Business Land SRL, Danavi SRL, Loial Impex SRL, Hidrostroy AD, Mavgo Holding SRL (controlată de Ginel prin interpuși), Topotechincs SRL, Via Desing SRL, SC Zublin Romania SRL, BDU Maxi Construct SRL, Util Expres Construct SRL.

Daniel MURARU

Citește și:

Drulă, ministrul Transporturilor, vrea să-l sperie pe Ginel, cumătrul lui Arsene. Au făcut-o și liberalii și au sfârșit prin a-i oferi noi contracte

Lovitură! Ginel a pierdut contractul de la Târgoviște, de peste 140 de milioane de euro

 

⚠️ ️️Articolele publicate de ATACUL.RO nu pot fi preluate decât în limita a 500 de caractere şi obligatoriu cu citarea sursei (indicarea link-ului este obligatorie). În caz contrar, ne rezervăm dreptul de a ne adresa instanței de judecată.

Leave a reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.