Lovitură! Ginel a pierdut contractul de la Târgoviște, de peste 140 de milioane de euro

3
1666

Gheorghe Vlasie (Ginel), cumătrul inculpatului Ionel Arsene, președintele Consiliului Județean Neamț, inculpat, la rându-i,  pentru evaziune fiscală și constituirea unui grup infracțional, a pierdut contractul în valoare de 140 de milioane de euro pe care îl încheiase cu CNAIR pentru modernizarea drumului național Bâldana – Târgoviște – Sinaia.

În fapt, astăzi, Ginel și restul patronilor de firme ce formează asocierea SC Aqua Parc SRL – SC Mavgo Holding SRL – Hydrostroy AD – VDH AD (Vodstroi 98 AD) – SC BDU Maxi Construct SRL, care a câștigat licitația privind această lucrare, au fost notificați cu privire la rezilierea acestui contract cu o valoare considerabilă. Motivul: „Antreprenorul nu a respectat termenul legal de 5 zile lucrătoare de la data semnării contractului de constituire a Garanției de Bună Execuție aferentă Acordului Contractual”. Asta afirmă  cei de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), aflată în subordinea Ministerului Transporturilor.

„Joi, 14.01.2021, CNAIR a notificat Antreprenorul Asocierea SC Aqua Parc SRL – SC Mavgo Holding SRL – Hydrostroy AD – VDH AD (Vodstroi 98 AD) – SC BDU Maxi Construct SRL., în vederea rezilierii contractului <<Modernizare DN71 Bâldana – Târgoviște – Sinaia, km. 0+000 – km. 44+130 lărgire la 4 benzi de circulație și km. 51+041 – km. 109+905 drum la 2 benzi : Lot 1 (Sector 1) : Bâldana – Târgoviște km. 0+000 – km. 44+130 lărgire la 4 benzi de circulație>>. Decizia rezilierii acestui contract este consecința faptului că Antreprenorul nu a respectat termenul legal de 5 zile lucrătoare de la data semnării contractului de constituire a Garanției de Bună Execuție aferentă Acordului Contractual.  Astfel, CNAIR a decis executarea sumei de 6.300.000 lei aferentă Scrisorii de Garanție de participare și rezilierea contractului. Precizăm că rezilierea efectivă intră în vigoare în 15 zile de la notificarea Antreprenorului”, potrivit unui comunicat al CNAIR.

Aqua Parc SRL este lider al asocierii de firme care a depus singura ofertă ce a fost declarată câștigătoare recent. Din asociere mai fac parte societățile Ingenieria Especializada Obra Civil e Industrial, Vertatel International SRL, VHD AD Vodstroi 98 AD, Alcro Trade SRL, Total Business Land SRL, Danavi SRL, Loial Impex SRL, Hidrostroy AD, Mavgo Holding SRL (controlată de Ginel prin interpuși), Topotechincs SRL, Via Desing SRL, SC Zublin Romania SRL, BDU Maxi Construct SRL, Util Expres Construct SRL.

Aqua Parc SRL a avut o problemă similară în cadrul contractului DN 15, Bicaz-Poiana Largului. În urma încheierii contractului de achiziție publică, din data de 13.05.2019,  antreprenorul avea obligația depunerii unei garanții de bună execuție (10% din valoarea contractului) fapt care nu s-a întâmplat la momentul semnării, conform obligațiilor contractuale. Scrisoarea de garanție a fost emisă cu o întârziere de 5 luni, în data de 18.10.2019. Acest lucru a fost posibil prin semnarea unui act adițional potrivit căruia antreprenorul putea constitui garanția de bună execuție  prin rețineri succesive de sume, în urma lucrărilor efectuate. Mai exact, Aqua Parc a depus garanția de bună execuție din banii pe care i-a încasat pentru lucrările executate până la data de 18 octombrie 2019.

Probleme și cu un alt contract de peste 268 de milioane de lei

Firma Aqua Parc SRL are emoții mari cu un alt contract încheiat cu CNAIR pentru proiectarea și execuția a peste 70 de kilometri din DN 28B, ce face legătura între orașele Târgu Frumos și Botoșani. Datele noastre arată că asocierea de firme câștigătoare a contractului, cu lider Aqua Parc SRL, are toate șansele să piardă lucrarea de 270 de milioane de lei, pentru că nu a reușit să obțină avizele necesare demarării investiției. Termenul de obținere a avizelor a fost de 30 decembrie 2020. Sunt probleme mari și cu avizului de med pentru lucrarea de pe DN 15, Bicaz-Poiana Largului, document pe care beneficiarul- CNAIR- nu-l deține în acest moment și fără de care nu se poate semna recepția lucrărilor. Se fac demersuri acum pentru obținerea acestui document, pe considerentul că legea permite asta în cazul lucrărilor executate în regim de urgență. Într-adevăr, legea prevede această posibilitate, respectiv obținerea avizelor (Mediu, Ape) la finele lucrărilor, însă numai în cazul în care a fost vorba de lucrări de urgență. În cazul DN 15, Bicaz-Poiana Largului, urgența reprezentată de alunecările de teren era cunoscută de decenii.

CITIȚI ȘI:

Drulă, ministrul Transporturilor, vrea să-l sperie pe Ginel, cumătrul lui Arsene. Au făcut-o și liberalii și au sfârșit prin a-i oferi noi contracte

O altă „bubă” la proiectul de reabilitare a drumului Bicaz – Poiana Largului

Ginel, cumătrul lui Arsene, dă încă o lovitură: contract de peste 250 de milioane de lei cu CNAIR

 

 

 

 

 

 

3 comments

  1. FLORIN 14 ianuarie, 2021 at 18:50 Răspunde

    Nu aveau cum sa fac in veci aceasta lucrare.
    Utilajele pe care le au in dotare sunt din anii 80s.
    Te apuca si rasul de pretentiile pe care le au.
    Nu exista firma in Moldova,poate cu exceptia CCDP,care sa aiba un parc auto atat de invechit adica sunt praf si pulbere.
    Pana acum,i-a salvat DanlinXXL care le-a facut toate lucrarile .

    • Daniela 15 ianuarie, 2021 at 09:28 Răspunde

      Sa le dam un pont. Vechiturile pot fi vandute, prin intermediar, unei autoritati contractante din apropierea orasului Piatra Neamt. Intreprinderile Individuale nu trebuie sa mearga la notar, pentru a perfecta actele de vanzare-cumparare. Desi acestea nu au personalitate juridica si nu pot initia instrainari de mijloace transport, conducatorul Autoritatii contractante, mare amator de smenuri si alte hotii, cumpara de la Intreprindere Individuala, intocmeste actele de vanzare-cumparare, pe care le si semneaza. Si dupa 2 ani, someaza consilierul de achizitii sa plateasca o presupusa paguba. Desi acesta s-a opus cu vehementa, achizitiei de la Intreprindere Individuala. Si cum comisia de verificare si evaluare a ofertelor este priceputa si harnica, nevoie mare, succesul lui Ginel &Comp, este garantat.

  2. Liviu 14 ianuarie, 2021 at 19:48 Răspunde

    Mai, sa fie! Si-a pierdut sosetica influenta? Pana mai ieri platea garantia cand vroia. Sau nu mai are resurse financiare Ginel? A renuntat la un milion si ceva de euro stiind ca nu are capacitatea de a executa lucrarea? Vin nori negri pentru cei 2 cumatri? Totusi, abia și-a cumparat o flota intreaga de camioane Ford care defileaza prin judet. Ma indoiesc de faptul ca nu mai are resurse. Insa aceasta reziliere nu-l ajuta. Lucrarea nu era una usoara, era intr-o zona de munte. Iar acolo nu putea face lucrari de proasta calitate cum a facut pe DN 15, lucru pe care timpul il va dovedi curand. Si mai exista un adevar, afaceristii astia din carton deveniti multi milionari peste noapte se prabusesc la fel de repede.

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.