După luni de pauză, astăzi vor fi reluate lucrările pe DN 15, Bicaz – Poiana Largului

0
297

După discuțiile recente dintre reprezentanții constructorului, care execută lucrările pe tronsonul DN 15, Bicaz – Poiana Largului, și cei ai beneficiarului – Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Iași, astăzi vor fi reluate lucrările. Ordinul de reîncepere a activității pe acel tronson a fost semnat, iar data fixată este 13 iulie, ceea ce înseamnă că astăzi muncitorii asocierii de firme Aqua Parc, Mavgo Holding SRL și Danlin XXL vor reveni la treabă. În acest moment, contractul este realizat în procent de peste 80%, ceea ce înseamnă, dacă este adevărat, că în câteva săptămâni se poate finaliza. Vorbim numai de reabilitarea celor 73 de puncte de calamitate, pentru că asfaltarea drumului va însemna un alt contract și, bineînțeles, o altă cheltuială. Numai că, pentru a se ajunge să asfaltare, trebuie terminat lucrările de reabilitare.

Subiectul reparațiilor de pe DN 15, Bicaz – Poiana Teiului, a fost aprig disputat în ultimele luni. Refuzul beneficiarului de a deconta o parte din lucrările efectuate de către constructor, pe motiv de inadverdențe, a dus la creșterea tensiunilor, totul culminând cu amenințarea ruperii contractului. Nu s-a ajuns aici, pentru că cele două părți s-au înțeles.

Lucrarea, așa cum se știe, a fost atribuită, fără licitație, unei asocieri de firme, cu lider Aqua Parc Roznov, patronată de Gheorghe Vlasie, zis și „Ginel”, cumătrul lui Ionel Arsene, președintele Consiliului Județean Neamț. Beneficiarul lucrării, Compania Națională a Administrării Infrastructurii Rutiere (CNAIR), nu a organizat licitație, motivând că trebuie să fie executată în regim de extremă urgență „determinată de evenimentele care nu puteau fi prevăzute de către autoritatea contractantă”. Extrema urgență invocată este mai mult decât discutabilă, pentru că problemele de pe acel tronson erau de ani buni, însă, altfel nu putea fi alocată suma necesară de la Fondul de intervenție a Guvernului. Valoarea totală estimată a contractului a fost de 257.534.659 lei, fără TVA, oferta câștigătoare a asocierii de firme Aqua Parc, Mavgo Holding și Danlin XXL, singura de altfel, fiind de 253.892.449 lei, fără TVA, respectiv 302.132.013 lei, cu TVA inclus.

Când lucrările au fost oprite, reprezentanții CNAIR au afirmat că au fost realizate în proporție de peste 80%, iar la data de 20.01.2020, suma decontată constructorului era de 143.693.980 lei, fără TVA, adică 56% din valoarea totală a contractului.

D.MURARU

 

 

Lasă un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.