Haos la raft! Consumatorii, singuri în fața abuzurilor comercianților

0
1727

 

Marii comercianți continuă să își bată joc de cumpărători, deja lipsiți de curajul de a mai merge la cumpărături din cauza prețurilor instabile. În aproape fiecare săptămână, atât produsele alimentare, cât și cele nealimentare au alte valori, evident, mai mari.

Plătești mai mult, mănânci mai puțin

Pe lângă scumpirile continue, un alt fenomen a devenit vizibil și supărător: shrinkflația, care pare scăpat de sub control. Ajustarea în minus a cantităților produselor, de la dulciuri și până la detergenți, și menținerea prețurilor cu care sunt vândute, ba chiar majorarea acestora, a devenit o practică foarte des întâlnită. Consumatorii plătesc aceleași sume sau chiar mai mult pentru mărfuri din ce în ce mai mici, mai ușoare, fără ca acest lucru să fie semnalat clar, așa cum prevede legea.

Cu ochii pe gramaj și pe preț

De aproape un an există obligația de a informa corect consumatorii în cazul modificării cantităților și menținerii prețurilor, însă niciun comerciant nu o respectă.  Comerțul este dominat de haos, iar autoritățile se dovedesc incapabile să protejeze cumpărătorii de abuzurile comercianților.

În acest context, consumatorii nu au altă soluție decât să își poarte singuri de grijă, să fie foarte vigilenți, să compararea atent gramajele și prețurile și, totodată, să evite produsele cu raport cantitate-preț dezechilibrat.

N.R.

 

Citește și: 

Țeapă în magazine. Comercianții, obligați să informeze consumatorii

 

⚠️ ️️Articolele publicate de ATACUL.RO nu pot fi preluate decât în limita a 500 de caractere şi obligatoriu cu citarea sursei (indicarea link-ului este obligatorie). În caz contrar, ne rezervăm dreptul de a ne adresa instanței de judecată.

Leave a reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.