Covorul subțire de asfalt așternut pe drumul Bicaz – Piatra Neamț a costat o avere. Parapetele și podurile, în stare deplorabilă
În această vară, traficul rutier pe DN 15, între orașele Piatra-Neamț și Bicaz, a fost serios perturbat de lucrările de reparații pe care administratorul le-a făcut, după cum susține acesta. Nu numai că perioada aleasă, în plină vară, cu un număr mare de turiști aflați în tranzit în zonă și cu un trafic puternic afectat de lucrările de la podul de la Pângărați, nu a fost una inspirată, dar și direcția fondurilor de la Drumuri au atras critici din partea tuturor cetățenilor.
Stratul bituminos subțire lipsea
Principala nemulțumire a constat în faptul că administratorul drumului, Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Iași, a ales să repare, așa cum declară, un drum care arăta foarte bine, el fiind deja reparat în cursul anului 2019. Dacă calitatea asfaltului era bună, nu la fel se poate spune despre podurile și parapetele de pe acest tronson de 23,1 kilometri, pe care a fost așternut un strat bituminos subțire. Ei bine, administratorul a preferat să repare carosabilul, care era bun oricum, și să lase podurile și parapetele într-o stare avansată de degradare, așa cum atacul.ro a arătat.
Costuri de aproape un milion de euro
În ceea ce privește lucrările de reparații de pe DN 15, km 286+250 – 309+350, Bicaz-Piatra Neamț, pe care DRDP Iași susține că le-a făcut, costurile s-au ridicat la 4.688.000 de lei. Adică, în medie, pentru fiecare kilometru reparat DRDP Iași a plătit 202.943 lei. Contractul a fost executat de firma Viarom Construct SRL, însă parte din lucrări au fost efectuate și cu utilaje închiriate, așa cum a dezvăluit atacul.ro.
La solicitarea noastră, DRDP Iași ne-a transmis că de cei 4,68 milioane de lei, constructorul „a executat straturi bituminoase foarte subțiri, a remediat degradări constante (plombare gropi, frezare, denivelări/făgașe, colmatare fisuri/crăpături, tratare tasări)”.
Podurile și parapetele sunt distruse
Acest drum, care se afla într-un stadiu normal, avea nevoie de cu totul alte lucrări, nu de reparația căii de rulare. Înainte de a ajunge la această etapă, administratorul drumului ar fi trebuit să rezolve probleme urgente, cum ar fi un sistem de colectare și evacuare a apelor, pentru că atunci când plouă, în multe zone carosabilul este acoperit de ape. În același timp, șanțurile, acolo unde există, sunt acoperite de buruieni.
Majoritatea podurilor arată deplorabil. Acestea ar fi trebuit să reprezinte o prioritate în fața altor lucrări. În plus, de la an la an, parapetele, amplasate în urmă cu mai bine de 35 de ani, s-au degradat sau au fost distruse în urma unor accidente rutiere, iar cei de la DRDP nu au făcut nimic pentru a le înlocui ori repara. Au făcut tot felul de improvizații, inclusiv parapete provizorii din plastic, care s-au degradat și acestea în timp.
Probabil, e mult mai ușor să „umfli” aproape un milion de euro aplicând un strat de bitum, decât să repari poduri (o problemă din ce în ce mai mare în România), parapete sau să construiești șanțuri.
D. M.
Citește și:
⚠️ ️️Articolele publicate de ATACUL.RO nu pot fi preluate decât în limita a 500 de caractere şi obligatoriu cu citarea sursei (indicarea link-ului este obligatorie). În caz contrar, ne rezervăm dreptul de a ne adresa instanței de judecată.
Roman Piatra se strica si ei fac unde e bun , golanii .