Drum asfaltat de ochii lumii, în timp ce podurile și parapetele stau să cadă. Prioritățile ciudate ale administratorului DN 15, Bicaz – Piatra-Neamț
Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Iași, administratorul drumurilor naționale, a demarat, în urmă cu câteva zile, lucrări de reparații pe tronsonul din DN 15, cuprins între Piatra Neamț și Bicaz, pe o lungime de 23,1 kilometri. Decizia este cel puțin una suspectă, pentru că respectivul segment de drum, reparat în 2019, este într-o stare bună, stratul de asfalt fiind lipsit de gropi sau alte probleme care să pună în pericol siguranța traficului rutier.
Lipsea un strat subțire de bitum
Cu toate acestea, zilele astea, pe șoseaua respectivă au fost văzute mai multe utilaje care rașchetau asfaltul, pentru a-l pregăti de un nou strat bituminos foarte subțire, după cum spun cei de la DRDP Iași.
Lucrările sunt executate inclusiv cu utilaje închiriate. Așa cum se vede în fotografie, unul dintre camioanele folosite în acțiunea de frezare/transport asfalt este al unei firme private – Eurovia Neamț SRL, cu sediul în orașul Târgu-Neamț.
Conducătorii auto care ne-au contactat s-au arătat nedumeriți nu numai că se fac lucrări pe un drum care este în regulă, dar și de zonele de acțiune ale frezelor, respectiv mijlocul șoselei și, pe alocuri, pe margine. Asta i-a făcut pe mulți să creadă că DRDP-ul pregătește un marcaj 3D. Însă nu este vorba despre așa ceva, ci despre pregătirea terenului pentru aplicarea unui strat subțire de bitum.
ANUNȚUL DRDP IAȘI







Podurile și parapetele sunt distruse
Acest drum, care se află într-un stadiu normal, bun, are nevoie de cu totul alte lucrări, nu de reparația a căii de rulare. Practic, investiția este inutilă în raport cu alte nevoi urgente. Spre exemplu, drumul nu este prevăzut cu un sistem de colectare și evacuare a apelor, astfel că atunci când plouă în multe zone, carosabilul este acoperit de ape. În același timp, șanțurile, acolo unde există, au fost acoperite de buruieni.
De asemenea, majoritatea podurilor arată deplorabil. Acestea ar fi trebuit să reprezinte o prioritate în fața altor lucrări. În plus, de la an la an, parapetele, amplasate în urmă cu mai bine de 35 de ani, s-au degradat sau au fost distruse în urma unor accidente rutiere, iar cei de la DRDP nu au făcut nimic pentru a le înlocui ori repara. Au găsit tot felul de improvizații, inclusiv parapete provizorii din plastic, care, între timp, s-au degradat.
Responsabilitatea pentru întreținerea și siguranța DN 15 revine DRDP Iași, subordonată Companiei Naționale de Infrastructură Rutieră (CNAIR), subordonată, la rândul ei, Ministerului Transporturilor, condus de nemțeanul Ciprian Șerban, zis și „Suculeț”. Până acum, niciuna dintre instituții nu a venit cu explicații clare cu privire la lipsa intervențiilor în zonele cu adevărat periculoase.
D. MURARU
⚠️ ️️Articolele publicate de ATACUL.RO nu pot fi preluate decât în limita a 500 de caractere şi obligatoriu cu citarea sursei (indicarea link-ului este obligatorie). În caz contrar, ne rezervăm dreptul de a ne adresa instanței de judecată.
credeți că ministrul transporturilor e de la PSD, întâmplător? dumnealui are ca prioritate să călătorească cu trenul. între timp, pe drumurile patriei se mai spoiește cu un strat de asfalt. podurile sunt praf, inclusiv pe tronsonul mult-lăudat Bicaz-Poiana Largului. pe unele, accesul pietonilor este interzis. și pe unde să se deplaseze cetățeanul x? pe unde trec camioanele cu lemn mai mult sau mai puțin legale. faceți o alimentare de 150 de lei la mașină și trageți o fugă pe DN15, de la Bicaz la deal. o să vă stea mintea-n loc. axialul, altă înfăptuire măreață e nemarcat. pe margini sunt buruieni ca și la periferia reședinței de județ. prin comune turistice, trebuie să fii foarte atent când circuli și pe jos și cu mașina. căci sub spoiala de asfalt se poate ascunde un praid nesărat. vivat tursimul!
Este rusinos, sfidator, daca nu chiar penal, ceea ce se intampla acolo, acum !