Curtea de Conturi a României ține salariile la secret. Ce venituri aveau auditorii și cu ce angajați din Neamț puteau rivaliza
Curtea de Conturi a României, instituția care urmărește respectarea legislației de către toate instituțiile publice în privința gestionării banilor publici, prin activitățile de control pe care le întreprinde, este ea însăși în afara legii. Este vorba despre instituția supremă care veghează asupra „modului de formare, de administrare şi de întrebuinţare a resurselor financiare ale statului şi ale sectorului public”, care este în ilegalitate în privința transparenței veniturilor salariale.
Deși suntem la finele lunii octombrie, reprezentanții Curții de Conturi a României nu au publicat lista personalului plătit din fonduri publice la 30 septembrie, fiind, astfel, în afara Legii 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice. Pe site-ul instituției, ultimele venituri făcute publice sunt cele la 31 martie. Se întâmplă acest lucru chiar și în contextul în care, la începutul lunii septembrie, Inspecția Muncii a atras atenția entităților publice asupra obligației de a face publice și de a menține publicate listele tuturor funcțiilor ce intră în categoria personalului plătit din fonduri publice. De altfel, Curtea de Conturi a României publicată, pe pagina de internet a instituției, inclusiv această obligație pe care nu o respectă.
Angajații din CJ Neamț, salarii de bază brute mai mari ca ale celor din CCR
În ceea ce privește salariile de bază brute din CCR, cele raportate la 31 martie fiind ultimele disponibile, pot rivaliza cu cele ale angajaților din Consiliul Județean Neamț, diferența fiind făcută de sporuri.
Președintele Curții de Conturi a României avea o indemnzație lunară brută de 23.920 de lei, vicepreședintele, de 22.256 de lei, iar consilierul de conturi – 21.840 de lei. Un director de la Curtea de Conturi a României era plătit cu un salariu de bază brut, la finele lunii martie, de 15.508 lei, în timp ce un director general din Consiliul Județean Neamț se putea mândri, la aceeași dată, cu un salariu de bază brut de 15.950 de lei. Un șef de serviciu de la CCR avea un salariu de bază brut de 14.755 de lei (un șef de serviciu din CJ Neamț – 13.025 de lei), un auditor extern de la CCR era plătit cu un salariu ce oscila între 7.875 de lei și 10.496 de lei, iar unul din CJ Neamț, avea, la 31 martie, un salariu de bază brut între 11.240 de lei și 11.521 de lei. Un consilier al CCR avea un salariu de bază brut între 6.259 de lei și 10.368 de lei, iar un referent, cu între 4.800 de lei – 5.407 lei. La CJ Neamt, un referent era plătit cu un salariu de bază brut de 4.911 de lei – 5.978 de lei. Și în privința șoferilor celor două instituții există diferențe între salariile de bază brute, greul atârnând în favoarea celor angajați la CJ Neamț. Un șofer de la CCR avea, la 31 martie, un salariu de bază brut de 5.516 lei, iar unul de la CJ, 7.598 de lei. Cel mai mic salariu de bază brut al unui șofer din CJ Neamț era de 5.698 de lei. Un muncitor calificat din CCR avea un salariu de bază brut ce oscila între 4 801 de lei și 4 906 de lei, iar la CJ Neamț, la aceeași dată, salariul de bază al unui muncitor calificat era între 5.157 de lei și 6.881 de lei.
N.R.
⚠️ ️️Articolele publicate de ATACUL.RO nu pot fi preluate decât în limita a 500 de caractere şi obligatoriu cu citarea sursei (indicarea link-ului este obligatorie). În caz contrar, ne rezervăm dreptul de a ne adresa instanței de judecată.