Polițiștii pândesc căruțașii, iar pe sub nasul lor camioanele trec nestingherite pe podul care stă să se prăbușească. Pe cine protejează autoritățile?

1
3587

Restricțiile de tonaj și viteză, instituite de peste un an pe podul de pe DN 15D, din comuna Girov, sunt ignorate complet de camionagii. Așa cum atacul.ro a arătat de mai multe ori, peste podul pe care limita de tonaj este de 7,5 tone, iar limita de viteză – 30 km/h, zilnic, trec camioane grele, iar camionagii nu își fac griji că vor fi prinși și sancționați de autorități. Din datele culese de redactorii atacul.ro în ultimele luni rezultă că, de regulă, cei care nu respectă restricțiile de tonaj și viteză sunt angajații unor firme de construcții cu notorietate în județul Neamț. Asta indică o posibilă protecție a autorităților asigurată în favoarea acestora.

Iar episodul înregistrat ieri, în apropierea podului, confirmă această variantă.

Astfel, în timp ce un echipaj al Poliției Rutiere era prins într-o „grea și amplă cercetare”, ale cărei subiecte erau doi amărâți (un cuplu de tineri, cu un copil) ce transportau, cu o căruță, niște carcase de frigidere și ceva deșeuri din fier, la câteva sute de metri distanță, două camioane de tonaj traversau, fără nicio emoție, podul de la Girov, unde traficul greu este restricționat.

Dacă soarta podului de la Girov va fi similară cu cea a celui de la Luțca, vinovați vor fi inclusiv polițiștii care, în loc să ia măsuri ca pe acel pod să nu mai traverseze niciun camion, pândesc amărâții.

Indolența autorităților este crasă sub acest aspect, cu toate semnalele de alarmă trase de presă.

Poliția Rutieră și inspectorii ISCTR au la îndemână instrumentele necesare pentru a stopa încălcare legii, însă, concluziile redactorilor atacul.ro, după monitorizarea traficului de pe podul de la Girov, duc inevitabil la ideea de protecție a firmelor de construcții abonate la banii publici.

Dacă ar fi căutat soluții, autoritățile ar fi amplasat o cameră video la intrările pe pod și i-ar fi sancționat pe camionagii care nu dau doi lei pe lege, dar mai ales pe propriile vieți, podul fiind în pericol de a se prăbuși în orice moment, sub greutatea camioanelor încărcate cu balast, lemne etc.  

Dacă polițiștii rutieri și inspectorii ISCTR cred că cele două restricții sunt o glumă, îi invităm, așa cum redactorii atacul.ro au făcut-o, să se strecoare pe sub pod ca să vadă cum arată acesta și ce impact are un camion asupra construcției.

Podul de la Girov urmează să intre în reparații, numai că demararea acestora au întârziat foarte mult. Licitația a fost câștigată, banii au fost alocați, numai că lipsesc autorizațiile, la care „s-ar lucra”. Această situație este cel puțin suspectă și ar trebui să intre în atenția anchetatorilor.

D.MURARU

Citește și:

Poliția doarme, ISCTR-ul, la fel! Restricția de tonaj de pe podul de la Girov, călcată în picioare de șmecheri

⚠️ ️️Articolele publicate de ATACUL.RO nu pot fi preluate decât în limita a 500 de caractere şi obligatoriu cu citarea sursei (indicarea link-ului este obligatorie). În caz contrar, ne rezervăm dreptul de a ne adresa instanței de judecată.

1 comment

  1. Aiurica 9 iulie, 2023 at 07:27 Răspunde

    Redactorii Atacul au cantarit camioanele si au constatat ca nu respecta restrictiile?
    Carutele nu au ce cauta pe drumurile nationale,politia isi facea treaba.
    Despre ce vorbim?


    Admin.: 1. Ce-i drept nu le-am cântărit, însă nu-ti trebuie cantar ca să-ți dai seama că au peste 7,5 tone!
    2. Nu ați înțeles articolul, asa ca mai cititi-l o data, dar cu atenție!
    3. Daca sunteți curios sa vedeți cum arata podul ăla, intrați sub el!
    4. Dacă sunteți polițist, aveți o mare problemă, asa ca mai puneți mana pe Codul Rutier

Leave a reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.