Pe un drum județean asfaltat recent au apărut gropi. Axa Strategică Rutieră Neamţ-Bacău, un proiect „amputat”

4
7074

Porțiunea de drum județean DJ 157 dintre localitățile Făurei și Mărgineni (aproximativ 8 kilometri) a fost asfaltată de curând, dar problemele au început deja să apară. Pe tronsonul menționat sunt câteva zone în care și-au făcut apariția gropile care lasă să se întrevadă vechiul strat de asfalt.

Lucrările, care, în mod evident, nu sunt de calitate, sunt achitate de la bugetul județului Neamț, sectorul fiind un drum administrat de Consiliul Județean Neamț. Datele noastre indică faptul că lucrările au fost executate de societatea Drupo SA, ce aparține CJ Neamț.

De altfel, reprezentantul firmei CTT Construcții Safe, liderul asocierii care modernizează Lotul 1 din proiectul Axa Strategică Rutieră 3 Neamț-Bacău, a menționat că porțiunea de drum dintre Mărgineni și Făurei nu a fost prinsă în programul de modernizare cu fonduri europene.

„Acea lucrare (n.r. asfaltarea dintre Făurei și Mărgineni) nu este a noastră, nu noi am lucrat acolo. Porțiunea respectivă nu este inclusă în proiectul pe care îl executăm noi. Am văzut că este asfaltat de curând, dar nu știu cine a lucrat”, a declarat Florin Roșu, administratorul firmei CTT Construcții Safe SRL.  

Într-adevăr, porțiunea de drum județean (DJ 157) dintre Făurei și Mărgineni (Km 17+300 si Km 25+000) nu este prinsă în proiectul proiectul Axa Strategică Rutieră 3 Neamț-Bacău, însă nimeni nu a explicat de ce.

În acest proiect vor fi investite peste 100 de milioane de lei, bani de la Fondul European de Dezvoltare Rurală (FEDR), la care se adaugă aproape 30 de milioane de lei – contribuție de la bugetul national și județean, adică 144.772.186,71 lei, în total, pentru modernizarea așa zisei Axe Strategice 3 Neamț-Bacău.

Conform proiectului aprobat, cele peste 140 de milioane de lei vor fi folosite pentru modernizarea infrastructurii rutiere de pe traseul Piatra-Neamț – Mărgineni – Făurei – Horia – Ion Creangă – Icușești – limita cu județul Bacău, adică 60,3 km de șosele județene. Proiectul a fost împărțit în două loturi: Lotul 1 (84 de milioane de lei): Piatra-Neamț – Dochia – Mărgineni – Făurei – Horia (40 de kilometri), executat de o asociere de firme cu lider CTT Construcții Safe; Lotul 2 (51 de milioane de lei): Horia – Ion Creangă – Icușești – Bătrânești (20,3 km), executat de o asociere de firme cu lider Darcons SRL.

Proiectul nu a fost încă finalizat, fiind zone în care se mai lucrează.

De asemenea, constructorii vor reveni pe anumite tronsoane, unde au finalizat lucrările de asfaltare, pentru a executa lucrările la acostament, șanțuri betonate etc.

Un cititor atacul.ro ne-a atras atenția că, în zona Izvoare, unde drumul a fost asfaltat în urmă cu câteva luni, lipsește acostamentul: „E o porțiune foarte mare de drum în zona Izvoare, unde acostamentul lipsește. Șoseaua a fost înălțată, iar diferența de nivel este foarte mare, ceea ce reprezintă un pericol pentru participanții la trafic care, din diverse motive, vor fi nevoiți să iasă de pe carosabil”.

Florin Roșu, administratorul CTT Construcții Safe SRL, ne-a declarat că lucrurile nu vor rămâne așa, urmând ca, în perioada următoare, să fie executate și lucrările la acostament.

Din valoarea de peste 144 de milioane de lei a proiectului, nu toată suma este acoperită de Uniunea Europeană. Pe panourile amplasate pe marginea DJ 157 apare informația că Uniunea Europeană contribuie doar cu 130.896.917 lei, ceea ce înseamnă că diferența este acoperită de la bugetul național și/sau județean.

D.MURARU

 

⚠️ ️️Articolele publicate de ATACUL.RO nu pot fi preluate decât în limita a 500 de caractere şi obligatoriu cu citarea sursei (indicarea link-ului este obligatorie). În caz contrar, ne rezervăm dreptul de a ne adresa instanței de judecată.

4 comments

  1. FLORIN 16 ianuarie, 2023 at 19:40 Răspunde

    Firmele de boscheti renumite pentru lucrarile de 2 bani unde fura si 50% din valoarea lor:Aqua Park,Mavgo,Darcons,etc
    Toate au in comun afilierea la PSD si la clanul Arsene-Ginel.
    Tot la acest clan sunt afiliate si firmele de”stat” care le ofera protectie si asistenta in delapidarea banului public: SRI/DGPI/MAI/DGA.
    La schimb toate rudele,nevestele si copii lor sunt angajati la Prefectura/CJ/Primarie.
    Cam asta e radiografia statului esuat de”speciali”Romanica care vrea sa ”pazeasca”granita Schengen.Razi si cu CURU.
    Falimentul tarii este aproape,stati linistiti.

  2. Cristian 17 ianuarie, 2023 at 07:00 Răspunde

    Aici se vede clar incompetenta și incompatibilitatea penalei MONDA ANA ( autointitulata zeița asfaltului ) director pensionara a societății DRUPO. După mandatele de succes de la primăria PIATRA NT. unde și a însușit bine mersi și după bunul plac din banul public , a fost promovata director. Asta e oglinda PSD !

  3. Cinema 17 ianuarie, 2023 at 08:53 Răspunde

    La fel este și în zona Tazlău, proaspăt asfalt cu lipsuri. Cine recepționează sau verifica lucrarea nu poate fi pus la plată pentru neglijenta ???

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.