De ce întârzie începerea lucrărilor de reparații la podul de la Girov
Șansele ca reparațiile la podul din comuna Girov, de pe DN 15 D (Piatra Neamț-Roman) să înceapă în perioada următoare sunt mici, spre disperarea transportatorilor care se văd nevoiți să ocolească zeci de kilometri din cauza interdicției de tonaj de 7,5 tone. Astfel, transportatorii pierd și mult timp, și bani.
Situația este de neînțeles în condițiile în care contractul a fost semnat și există și bani alocați. În plus, scandalul din vara anului trecut, când a fost impusă restricția de tonaj, încă e viu în mintea multora, în special a celor care sunt obligați să găsească variante ocolitoare, fie că vorbim despre cei care fac transport de mărfuri sau persoane. Mulți dintre cei care au avut de suferit de pe urma retricțiilor impuse pe podul de la Girov nu-și explică de ce nu au început lucrările, în condițiile în care acestea vor fi unele de durată.
Din informațiile obținute de atacul.ro, rezultă că blocajul este la nivel de emitere a autorizații. Până la ora publicării articolului, Consiliul Județean Neamț nu eliberase încă certificatul de urbanism, document care stă la baza emiterii altor acte necesare demarării lucrărilor.
„Contractul pentru reparațiile podului de la Girov putea fi semnat încă din vara anului trecut, însă a fost semnat la finele anului, astfel încât să aibă timp constructorii să se pregătească de treabă. Dar nu este există ordin de începere a lucrărilor. De ce? Deoarece nu există certificate de urbanism, autorizație de construcție…. Cine le eliberează? Consiliul Neamț! Când le va elibera? Probabil, atunci când va putea lucra constructorul”, ne-au declarat, sub semnul anonimatului, persoane implicate în acest proiect.
Acestea au mai adăugat că întârzierea începerii lucrărilor ajută firmele care au câștigat licitația, societăți care sunt implicate în alte multe contracte pe care trebuie să le finalizeze și cărora le pică bine situația.
Principala întrebare care se pune în acest context este: când vor începe lucrările la podul de la Girov, anul ăsta sau la anul? Pentru că, pe lângă autorizațiile ce trebuie emise, pe pod se află și instalații (conducte de gaze, electricitate), pe care proprietarii vor fi obligați să le scoată pe perioada cât se lucrează. Iar procedura înseamnă timp și, bineînțeles, costuri mari.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat, anul trecut în noiembrie, că podul de la Girov va fi reparat de asocierea Stef Edil CDP SRL, Antrepriza de Construcții Drumuri și Autostrăzi SRL (fostă Aqua Parc SRL), Rutier Conex XXI SRL și Drum Construct SRL. Oferta câștigătoare a fost de 13.881.686 lei, fără TVA (valoarea estimată a fost de 16.767.884 lei), primele două fiind firme din zona de influență a lui Gheorghe Vlasie, zis și Ginel, cumătrul cu Ionel Arsene, inculpatul pentru fapte de corupție din fruntea Consiliului Județean Neamț.
Din asocierea câștigătoare face parte și societatea Drum Construct SRL Galați, despre care există indicii că este controlată de Petru Tudorache, șeful Secției de Drumuri Naționale (SDN) Galați.
De fapt, Tudorache este șeful acestei secții însă, în acest moment, e inginer simplu la SDN Galați, întrucât ar fi fost suspendat din funcție ca urmare unor probleme pe care le-ar avea cu DNA-ul.
D. MURARU
⚠️ ️️Articolele publicate de ATACUL.RO nu pot fi preluate decât în limita a 500 de caractere şi obligatoriu cu citarea sursei (indicarea link-ului este obligatorie). În caz contrar, ne rezervăm dreptul de a ne adresa instanței de judecată.
Nu înțeleg cum a fost posibilă organizarea licitației (selecției de oferte) fără autorizația de construire…
Pentru ca au facut un pod nou la Stefan cel Mare, desi era ocolire fără pod la cca 500 de metri. Au daramat un pod bun si au facut altul sa poata sa treaca si tancurile, asa de solid l au facut