Darcons, firma care a reabilitat podul de la Luțca prăbușit în Siret, cu portăreii la ușă

4
8407

Firma Darcons SRL, cea care a executat lucrările de reabilitare la podul de la Luțca prăbușit în râul Siret, are probleme financiare grave. Societatea a intrat recent în insolvență, la cererea sa, așa cum supervizor.ro a anunțat, însă aceasta nu este singura problemă.

Imediat după nenorocirea de la Luțca, din 9 iunie, când podul pe care îl reabilitase s-a prăbușit în râul Siret, la Judecătoria Roman au fost înregistrate mai multe dosare cu obiect „încuviințare executare silită”, în care foști și actuali parteneri de afaceri au solicitat, prin intermediul unor executori judecătorești, să le fie achitate datoriile.

Până în prezent, Darcons SRL nu a câștigat niciun proces, toate cererile de încuviințare executare silită fiind acceptate de instanță.

În data de 12 august, instanța a admis cererea de încuviințare executare silită solicitată de executorul judecătoresc pentru creditorul Alfa Bautransport SRL.

În data de 3 august a fost admisă cererea firmei Prefab SA, iar în 19 august, cea a societății Consteel Company SRL Brașov.

Pe rolul instanței mai sunt două dosare în care firmele Astral Trading și Victory Executive SRL București au cerut executarea silită a Darcons SRL. 

De departe, cel mai important dosar este cel înregistrat pe 11 august, pe rolul Tribunalului Neamț, unde însuși Darcons SRL a cerut intrarea în insolvență. Șase zile mai târziu, pe 17 august, instanța a admis cererea firmei Darcons.

„Admite cererea formulată de societatea debitoare DARCONS S.R.L. În temeiul art. 71 alin. 1 din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, dispune deschiderea procedurii generale a insolvenţei împotriva societăţii debitoare DARCONS S.R.L. În temeiul art. 73 coroborat cu art. 45 alin. 1 lit. d din Legea nr. 85/2014, desemnează în calitate de administrator judiciar provizoriu pe practicianul în insolvenţă EUROSMART – FILIALA BRAŞOV S.P.R.L., care va îndeplini atribuţiile prevăzute de art. 58 din lege, cu un onorariu provizoriu de 5.000 lei, fără TVA. În temeiul art. 99 din Legea nr. 85/2014 dispune notificarea deschiderii procedurii generale a insolvenţei împotriva societăţii debitoare DARCONS S.R.L., creditorilor, debitoarei şi Oficiului Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul Neamţ şi publicarea, pe cheltuiala averii debitoarei, într-un ziar de largă circulaţie şi în Buletinul procedurilor de insolvenţă, în vederea efectuării menţiunii corespunzătoare. Fixează următoarele termene: – 07.09.2022 – termen pentru depunerea raportului prevăzut de art. 92 alin. 1 din Legea nr. 85/2014; – 27.09.2022 – termen pentru depunerea raportului prevăzut de art. 97 din Legea nr. 85/2014; – 03.10.2022 – termen limită pentru depunerea cererilor de înscriere a creanţelor, conform art. 100 alin. 1 lit. b din Legea nr. 85/2014; – 24.10.2022 – termen limită pentru verificarea creanţelor, întocmirea şi publicarea în BPI a tabelului preliminar al creanţelor, conform art. 100 alin. 1 lit. c teza I din Legea nr. 85/2014; – 31.10.2022 – data şedinţei adunării creditorilor, ce se va desfăşura la sediul administratorului judiciar, sens în care convoacă creditorii societăţii debitoare, conform art. 100 alin. 1 lit. e din Legea nr. 85/2014; – 21.11.2022 – termen de definitivare a tabelului creanţelor, conform art. 100 alin. 1 lit. d din Legea nr. 85/2014. Conform art. 66 alin. 7 din Legea nr. 85/2014, califică cererile creditoarelor BANCA TRANSILVANIA S.A. şi CONSTEEL COMPANY S.R.L., având ca obiect deschiderea procedurii insolvenţei împotriva societăţii debitoare Darcons S.R.L., ca fiind declaraţii de creanţă. Dispune trimiterea notificărilor către toţi creditorii, de către administratorul judiciar. În temeiul art. 76 din Legea nr. 85/2014, dispune comunicarea prezentei sentinţe Judecătoriei Roman, Tribunalului Neamţ şi tuturor băncilor unde societatea debitoare are deschise conturile. Stabileşte termen pentru continuarea procedurii la data de 07.12.2022, ora 11,00. Executorie. Cu drept de apel în termen de 7 zile de la comunicarea hotărârii în Buletinul Procedurilor de Insolvenţă, urmând ca cererea să fie depusă la Tribunalul Neamţ. Pronunţată astăzi, 17.08.2022, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin intermediul grefei instanţei”, se arată în decizia Tribunalului Neamț.

Conform supervizor.ro,  în cererea de deschidere a procedurii insolvenței, Darcons SRL a menționat că înregistrează datorii în valoare totală de 29.215.301,20 lei. Din această sumă, peste 16 milioane de lei reprezintă datoriile către furnizori de bunuri şi utilităţi, iar aproape 13 milioane de lei sunt datorii către bănci.

Începând cu luna octombrie 2021, pe fondul creşterii preţurilor la materialele de construcţii, a creşterii costurilor cu forţa de muncă şi a dobânzilor bancare la creditele contractate, suprapuse peste decontarea cu întârziere a lucrărilor executate, societatea nu a mai putut achita la termen furnizorii, iar instrumentele de plată emise de societatea noastră furnizorilor, au fost refuzate la plată din lipsă de disponibil”, se arată în cererea de deschidere a procedurii de insolvență.

Problemele celor de la Darcons nu se opresc aici. Așa cum atacul.ro a arătat, relațiile dintre Darcons SRL și celelalte firme care fac parte din asocierea ce a câștigat licitația pentru reabilitarea/modernizarea celor 44 de obiective (33 de poduri și 11 tronsoane de drumuri județene), pe lista fiind și podul de la Luțca, s-au înrăutățit. Consiliul Județean Neamț, autoritatea contractantă, este obligată de lege să blocheze garanția de bună execuție.

De altfel, tensiunile au apărut din cauza garanției de bună execuție, care este de 10% din valoarea totală a contractului de 243 milioane de lei, și nu a modernizării podului, care a costat 8,3 milioane de lei, din care au fost achitați puțin peste 7 milioane de lei. Dacă nu ar fi fost agreată varianta licitației „la pachet”, garanția de bună execuție de 10% pentru podul de la Luțca ar fi însemnat 830.000 de lei și nu 24 de milioane de lei, cât a fost calculată în situația acestui mega-contract. De aici, spun sursele atacul.ro, au apărut discuții între partenerii de afaceri, mulți nefiind de acord să plătească pentru ceea ce s-a întâmplat la Luțca, lucrarea de aici fiind efectuată de Darcons SRL, nu de toate firmele din asociere.

Astfel, între reprezentanții celor zece firme (AQUA PARC SRL (liderul asocierii), MAVGO HOLDING SRL, DANLIN XXL SRL, RUSTRANS SRL, PRIMACONS GROUP SRL, DARCONS SRL, TRUST CCDP SRL, HYDROSTROY AD, ALIDO PROIECT SRL și RUTIER CONSULT SRL) care fac parte din asocierea care a câștigat, în 2019, mega-contractul în care se află și reabilitarea podului de la Luțca, prăbușit în iunie, au apărut tensiuni mari

FOTO: Ionel Arsene, șeful CJ Neamț, și Romică Rotaru (încercuit cu roșu), în vizită pe un drum județean modernizat de Darcons SRL

Firma Darcons SRL este deținută de Romică Rotaru (unic asociat) și administrată de Maria Vasilica Tăbăcaru. Conform listafirme.ro, Darcons SRL a avut, în 2021, o cifră de afaceri de 33.352.972 lei, un profit de 843.743 lei, datorii de 32.774.056 lei și 154 de angajați.

Firma este una abonată la lucrările finanțate cu bani de la buget, fiind unul dintre partenerii fideli ai Consiliului Județean Neamț.

Romică Rotaru a fost vicepreședinte al Consiliului Județean Neamț, iar fiul său, Alexandru Rotaru, care acum se ocupă de afacerile familiei, a fost deputat PSD în mandatul 2012-2016.

D.MURARU

Citește și:

Panică-n cartel, după prăbușirea podului de la Luțca. Miza este de milioane de euro

Un asfaltator, fost pesedist de frunte, deszăpezește drumurile naționale din Neamț pentru zeci de milioane de lei

 

 

⚠️ ️️Articolele publicate de ATACUL.RO nu pot fi preluate decât în limita a 500 de caractere şi obligatoriu cu citarea sursei (indicarea link-ului este obligatorie). În caz contrar, ne rezervăm dreptul de a ne adresa instanței de judecată.

4 comments

  1. expatriat 27 august, 2022 at 20:34 Răspunde

    PNL -isti si PSD-isti dupa cum merge tara veti ramane la putere inca 20-30 de ani spre distrugerea a ce a mai ramas si pana se va spune ca sunt mai multi romani in strainatate decat in in tara. Pentru drumuri nu va bateti cu caramizi in piept cine are mai multe merite. Lasati inginerii sa faca proiecte si sa construiasca. Urmariti sa se respecte proiectele, de asta dup a 3-4 ani de la terminarea unui drum este nevoie de reparatii. Se toarna straturi mai subtiri decat in proiecte. In mixturile asfaltice nu se pun filer si bitum dupa retete. Criblura concasata de cariera de munte se inlocuieste cu pietris de rau. Dupa 2-3 ani apar crapaturi, gropi in asfalt, nervi pentru soferi. Alti bani trebuie cheltuiti intr-o tara saraca, rau condusa si furata de propriii ei conducatori.

  2. Conducător auto 28 august, 2022 at 08:38 Răspunde

    Podul de la Lutca trebuie făcut pe bani asocieri de firme,toți pentru unul și unul pentru toți,toți au sunat contractul, și așa lucrările sunt făcute de mântuială,uitativa la covorul asfaltic de la varianta izvoare și vedeți stratul de uzură ,e făcut cu agregate de 16_31, ăla la îngheț dezget se sparge tot,domni de la I.S.C. Neamț cum de vă puneți viza pe Recepție și vă mirați de ce cad podurile, cei mai vino ați sunt inspectori de la I. S.C

Leave a reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.