Sindicalistul Cănărău ar trebui să monteze bannere cu „Jos mafia!” și în fața sediilor parchetelor și serviciilor. Afișul polițistului, furat din fața sediului Poliției Neamț
De câteva zile, Ioan Cănărău, șeful Sindicatului Europol Neamț și vicepreședinte la nivel național, încearcă să monteze un banner în fața sediului Inspctoratului Județean de Poliție Neamț, care conține două mesaje: „Jos mafia din Ministerul Afacerilor de Interne! Jos mafia din Poliția Română!”. La un moment dat, a și reușit să-l monteze, însă „autori necunoscuți” l-au sustras după numai câteva ore, la adăpostul întunericului.
Că cele două mesaje deranjează nu numai conducerea ministerului, ci și pe cea a Poliției Române și a Poliției Neamț este de la sine înțeles.
Lupta sindicalistului Cănărău de a amplasa bannerul în fața sediului IJP Neamț și eforturile unora de a-l împiedica au devenit de notorietate, culminând cu un apel la 112, prin care polițistul a sesizat furtul bannerului. Putem bănui cine sunt protagoniștii care s-au dedat la sustragerea afișului și la ordinul cui.
De ce atâta supărare pe un polițist care cere public eliminarea mafiei din MAI și din Poliția Română?
Modul în care unii au înțeles să abordeze subiectul dispariției bannerului confirmă, de parcă mai era nevoie, că mafia domnește în MAI și Poliția Română.
Dacă șefii Poliției Române ar fi convinși că sistemul pe care îl conduc este curat, de ce nu demonstrează că realitatea e alta, în condițiile în care Ioan Cănărău acuză existența grupărilor mafiote în cele două structuri de multă vreme. Sindicalistul a ajuns, pentru acuzațiile grave pe care le-a făcut publice arătând cu degetul spre MAI și Poliția Română, să fie hărțuit de proprii colegi sub diferite pretexte, fără să mai punem în calcul și furtul afișului, acestea arătând modul josnic în care aleg să reacționeze.
Până acum, nu s-a arătat nimeni dispus să-l contracareze pe Ioan Cănărău, potrivit căruia MAI-ul și Poliția Română sunt două instituții controlate de mafie, deoarece realitatea le este potrivnică. Însă au „bărbăția” să-l cerceteze pe sindicalist pentru diverse fapte, să-l hărțuiască și chiar să-l lase fără banner.
Gradul de corupție în sistem a ajuns la cote inimaginabile nu doar în sistemul polițienesc, iar mărtuire stă zidul pe care sistemul mafiot l-a construit pentru a-i proteja pe indivizii cu puternice legături politice care duc țara la piezanie.
De ce are dreptate Cănărău
Ministerul Afacerilor Interne și Poliția Română sunt controlate de o așa zisă mafie de aproape trei decenii. Toți politicienii ajunși la putere după 1989 au urmărit să controleze Poliția. Și au reușit! Chiar atât de bine, încât acum nu există inspectorat de poliție în țară care să nu fie controlat/gestionat politic. Iar, de regulă, culoarea șefilor de inspectorate este aceeași cu a șefilor politici. Avem guvernare PSD, musai șeful Poliției trebuie să fie agreat de PSD. Avem guvernare PNL, neapărat șeful Poliției trebuie să fie omul PNL-ului. Dacă am avea guvernare USR sau AUR, mai mult ca sigur și șefii inspectoratelor și-ar schimba culoarea politică.
Sursa foto: https://www.transparency.org/
Legal, politica trebuie să stea departe de Poliție. Ce urmăresc politicienii prin controlul Poliției?
În primul rând, Poliția are un rol deosebit de important și poate fi de un real ajutor politicianului care o controlează. Cel care controlează Poliția are acces la informații. Un șef de inspectorat știe oricând ce se întâmplă în fiecare colțișor al județului, șefii de secții și cei de la posturi fiind adevărate mine de aur pe această linie.
De asemenea, un șef de inspectorat controlat politic (iar în România sunt aproape toți în această situație) dă raportul baronului local, care, așa cum am spus, poate avea „culoarea” roșie, galbenă, albastră etc.
Astfel, baronul local știe, de exemplu, cu ce probleme se confruntă adversarii politici, ce plângeri penale s-au mai făcut la adresa lor etc și poate cere urgentarea anchetelor împotriva acestora.
Pe de altă parte, în cazul prietenilor, baronul poate cere întârzierea soluționării cauzelor sau, de ce nu, clasarea unor dosare.
Poliția este un bun instrument de manevră în mâna politicului, putând oferi servicii importante celor care, efemer, conduc această țară.
La fel, parchetele și serviciile sunt alte instrumente care sunt acum la dispoziția oamenilor politici, controlate într-un stil mafiot. Polițiștii instrumentează dosarele (și ne referim la cele de natură economică) sub supravegherea sau coordonarea procurorului. Orice soluție propusă de un polițist într-un dosar este confirmată/infirmată de procuror, iar când vine vorba despre dosare măsluite, anchete tărăgănate etc, în cazuri elocvente, vorbim despre complicitatea angajaților din sistemul judiciar – Poliție și Parchet. Sunt aspecte bine cunoscute, confirmate prin numeroasele dosare clasate în condiții suspecte.
În perioada „domniei” lui Pinalti și a PDL, Poliția și parchetele din Neamț nu au reușit să finalizeze nici măcar un dosar cu matrapazlâcurile găștii lui Ștefan, deși jaful din banul public a însumat zeci de milioane de euro. Nici după ce gașca lui Pinalti, îmbuibată bine cu banii pietrenilor, a șters putina, lăsând locul altor flămânzi, polițiștii și procurorii nemțeni nu au făcut nimic, deși jaful continuă și în zilele noastre.
În așteptarea pensiilor speciale, la vârsta de 45 de ani, oamenii legii îi lasă pe cei care gestionează banul public să-l facă praf. Poziția de yesmani pe fondul salariilor mari și a temerii că vor rămâne fără job-uri, îi fac complici pe toți la prăduirea fondurilor publice.
Apoi, există servicii care ar trebui să-i taxeze pe polițiștii care au pactizat cu hoții, dar unde sunt dacă le avem?
Ce așteptări să avem de la Serviciul Județean de Protecție Internă (SPI) Neamț, fostul SIPI, fost Doi ș`un sfert, din moment ce structura este condusă de un personaj implicat, acum câțiva ani, într-un grav accident rutier, pe care l-a provocat băut fiind, așa cum au declarat cei de la Ambulanță. Poate nu este deloc lipsit de importanță că Iulian Pricop a ajuns șef la SPI Neamț în momentul în care la putere era PSD. Cine ar fi îndrăznit să promoveze într-o astfel de funcție un individ controversat, dacă nu ar fi fost niște interese mari la mijloc?
O altă structură care ar trebui să le vină de hac corupților din sistem este Serviciul Județean Anticorupție, condus de ani de comisarul Doroftei. Rezultatele acestei structuri pe linia identificării celor care coordonează sistemul mafiot din exteriorul și interiorul poliției sunt aproape inexistente. Cine nu crede, să le verifice comunicatele de presă din ultimii ani și să ne spună câți șefi de poliție „combinați” cu interlopi și politicieni au prins.
În ceea ce privește activitatea Poliției Neamț și a parchetelor, încă așteptăm cu mari emoții finalizarea unor dosare în care faptele sunt clare și elocvente.
Faptul că anumite anchete durează de ani de zile, deși ele puteau fi instrumentate în câteva luni, nu face decât să ridice suspiciuni serioase.
Și ne referim la doar câteva dosare întocmite de anchetatori în urma dezvăluirilor din atacul.ro: furtul dealului de nisip de la Bârgăuani, unde suspect este un apropiat al omului de afaceri Gheorghe Vlasie, furtul de agregate de la Dobreni, unde suspecți sunt, la fel, oameni de-ai lui Ginel și din primărie, și furtul de agregate de pe râul Moldova – în care implicată este societatea Edaca Grup SRL, ai cărei reprezentanți au avut tupeul să-și bată joc în ultimul hal de polițiștii care s-au deplasat la fața locului pentru a ancheta fapta. Oamenii legii au fost abandonați dincolo de râul Moldova, așa că au fost nevoiți să ceară ajutorul pompierilor militari care i-au ajutat să traverseze râul cu barca de intervenții.
Daniel MURARU
Citește și:
⚠️ ️️Articolele publicate de ATACUL.RO nu pot fi preluate decât în limita a 500 de caractere şi obligatoriu cu citarea sursei (indicarea link-ului este obligatorie). În caz contrar, ne rezervăm dreptul de a ne adresa instanței de judecată.
Eu întreb altceva: de ce acest domn nu are niciun fel de susținere? Nu doar din partea colegilor ci și a cetățenilor obișnuiți?
Așteptăm ca buba să spargă, dar stăm toți cu brațele încrucișate. De ce?
Nu stau cu bratele încrucișate, idioții utili chiar iau peste picior pe cei care fac ceva în încercarea de a scoate la lumina crima organizata din politie, jandarmerie, SRI , instante și parchete . Colegii individului sunt făptuitorii implicați în crima organizata , traficul de droguri , infracțiuni cu violenta , etc .
Acest banner a fost amplasat cu autorizație de la Primărie? Înțeleg că era pus pe domeniul public al municipiului totuși…
Conform art.5 lit.d din Legea 24/2007(pvd.reglementarea spatiilor verzi din zonele urbane) este interzisa ocuparea cu construcții provizorii a spatiilor verzi.Conform anexei nr.2 lit.h din Legea 50/1991(pvd autorizarea executării lucrărilor de construcții) bannerul in cauza nu se încadrează la categoria construcțiilor ce trebuie autorizate de Primărie în condițiile în care nu are caracter publicitar și utilizarea sa a fost aprobată tacit in cadrul declarației adunării publice conform art.11 din Legea 60/1991(pvd organizare și desfășurarea adunărilor publice)!!!!
Bați câmpii tată cu legile tale…Am deschis de curiozitate Legea 50/1991…anexa 2 se referă, citez, la: Definirea unor termeni de specialitate utilizați în cuprinsul legii, iar lit. h se referă la construcții de importanță redusă, respectiv construcții provizorii! Oricum, din ce știam, panourile de reclamă, bannerele se instalează pe DOMENIUL PUBLIC AL UNUI MUNICIPIU CU AUTORIZAȚIE DE CONSTRUIRE!!!
Pentru că insiști și nu pot sa ți las nesatisfăcuta insistenta, tocmai de aceea referirea juridică este făcută la lit.h din anexa 2 din Legea 50/1991 fiindcă doar construcțiile provizorii(alaturi de cele definitive) au nevoie de autorizarea obținută/eliberată de Primărie.Asadar, citez din tine:”Acest banner a fost amplasat cu autorizatie de la primărie?” Sper sa nu ajungi sa te contrazici.P.S atenție: bannerul nu este publicitar iar amplasarea sa a fost făcută în cadrul unei acțiuni de protest ce are un regim special așa cum am arătat mai sus, reglementat de Legea 60/1991!!