Cum a reușit un restaurant din Cluj să pășească pe culmile succesului

0
2061

        „Restaurantul Clocktower deținut de Jason Atherton a primit prima stea Michelin la ediția din 2017 a concursului The New York Edition hotel – Restaurantul Clocktower este situat la etajul al doilea al clădirii emblematice Metropolitan Life și este condus de bucătarul român chef Dănilă  Bogdan” – așa scriau titlurile ziarelor din America în anul 2018 când Bogdan Dănilă a câștigat prima stea Michelin din cariera sa.

       Vorbind în exclusivitate pentru publicația The Caterer, Jason Atherton proprietarul restaurantului Clocktower, a declarat: “Sunt atât de mândru de Dănilă Bogdan. După ce a lucrat la Pollen Street Social și la Petrus înainte de Clocktower, bineînțeles, i-a luat câțiva ani să se acomodeze și să se obișnuiască cu toate produsele dar anul acesta, știam că vom găti mâncare cu adevărat excepțională. (…) Să ne gândim că suntem primul restaurant cu stele Michelin din portofoliul New York Edition este incredibil, un stabiliment din care sunt foarte mândru să fac parte”.

         Cu siguranță și România ar trebui să fie foarte mândră de Chef Bogdan Dănilă pentru că, până în prezent, el este de fapt singurul român din istoria României care a reușit obținerea unei stele Michelin.

         Întorcându-se acasă în anul 2020, chef Bogdan Dănilă și-a deschis propriul restaurant în Cluj, impresionând românii cu deosebitele platouri pe care le prepară, la fel cum a încântat toți clienții care au trecut pragul restaurantului Clocktower din imensul oraș New York. Așadar, dacă o să fiți prin zonă, vă sfătuim să treceți pragul restaurantului Pastel, unde puteți încerca specialități deosebite, alături de o băutură fină sau de o ciocolată caldă.  

            Istoria stelelor Michelin

        Ghidul stelelor Michelin a fost tipărit pentru prima dată în anul 1900 și a fost oferit gratuit tuturor. Inițial, acesta conținea hărți, sfaturi despre cum să schimbi o anvelopă și unde să găsești locuri de cazare, restaurante și benzinării. Stelele Michelin au apărut în acest ghid abia în anul 1926. De fapt, cei care au publicat acest ghid au sperat că, prin prezentarea tuturor locurilor în care se putea merge cu o mașină personală, mai mulți oameni vor cumpăra un vehicul și, astfel, mai mulți oameni vor cumpăra implicit, și anvelope (Michelin).

          Istoria Ghidului Michelin este demnă de remarcat pentru că nu se știu prea multe informații despre inspectorii săi, cei care sunt responsabili de luarea deciziilor vitale care controlează soarta multor bucătari și restaurante. Ghidul Michelin are, de asemenea, partea sa de critici, cei mai mulți dintre ei considerând că ghidul este părtinitor față de restaurantele franceze, că este bucătăria franceză ar fi un criteriu esențial în selecția restaurantelor care primesc stele Michelin și că nu ar fi la curent cu tendințele culinare actuale. Acestea fiind spuse, ghidul pare să se adapteze la schimbările culturale. De fapt, Michelin tocmai a făcut istorie prin lansarea primei ediții în Singapore, în care a acordat pentru prima dată stele mâncărurilor stradale.

             Cum se câștigă o stea Michelin

          În primul rând, trebuie să știți că Michelin ia în considerare doar anumite regiuni, așa că, dacă restaurantul dvs. nu se află într-o zonă acoperită de ghidul stelelor Michelin, nu v-a putea fi luat în considerare.

            Michelin folosește inspectori anonimi pentru a evalua restaurantele și astfel că personalul restaurantelor nu știu niciodată când sunt evaluați. Aceștia vor căuta să fie așezați rapid la masă, serviți cu atenție și dexteritate, și desigur, încântați de mâncarea care ar trebui să depășească cu mult o masă obișnuită, ar desertul să fie unul pe măsură.

            Nimeni nu știe cu siguranță de ce este nevoie pentru a câștiga o stea Michelin, dar există multe povești spuse de bucătarii care au obținut deja o stea. O bucătărie meticulos de curată, un personal care acordă o atenție foarte mare la detalii, mâncăruri care sunt pregătite cu accent unic și deserturi deosebite cu ciocolată caldă cremoasă, tind să primească atenția celor de la Michelin. Pentru a intra în atenția companiei, restaurantele trebuie să își construiască o reputație în rândul clienților, micilor publicații și în rândul scriitorilor culinari, să se mențină așa până o să intre în atenția publicaților mai mari reușind să își creeze astfel un renume.

 

⚠️ ️️Articolele publicate de ATACUL.RO nu pot fi preluate decât în limita a 500 de caractere şi obligatoriu cu citarea sursei (indicarea link-ului este obligatorie). În caz contrar, ne rezervăm dreptul de a ne adresa instanței de judecată.

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.