Reclamă și publicitate pentru liniștea lui Carabelea. Municipalitatea pietreană cheltuiește cu presa de trei ori mai mult decât Primăria Cluj-Napoca

2
2602

Un oraș neîngrijit ca Piatra-Neamț, în care tone de dejecții se varsă direct în pârâul Cuiejdi, în care cetățenii își rup picioarele în pavelele sparte de pe trotuare chiar în fața sediului Camerei de Comerț, acolo unde se regăsesc cei mai importanți contribuabili ai județului și ai țării, iar pungi de plastic le zboară pe la urechi când bate vântul mai tare, are nevoie imperioasă de reclamă și publicitate. Iar sumele sunt uriașe, pentru că imaginea în presă costă, mai ales atunci când nu o faci din banii tăi. Moda publicității la Primăria Piatra-Neamț a apărut în perioada mandatului primarului Ion Rotaru. Sfătuit bine de „licuricii” din presă, Rotaru a înțeles că nu e bine să te pui rău cu patronii de ziare, așa că a pompat bani în publicațiile acestora.

Gheorghe Ștefan, zis și Pinalti, a continuat să plătească presa, în mandatele lui fiind cheltuite cele mai mari sume. Primarul Chitic a dus „tradiția” mai departe, anumite publicații nemțene beneficiind de sume generoase de la bugetul local pentru reclamă și publicitate.

Primarul Andrei Carabelea nu a avut curaj să pună stop acestor practici, iar Primăria Piatra-Neamț continuă să cumpere reclamă și publicitate cu sume consistente. Chiar în acest moment este în plină desfășurare o licitație pentru achiziția de reclamă și publicitate în presa nemțeană. 300.000 de lei, fără TVA, pune la bătaie primăria lui Carabelea pentru publicitate în mediul online (200.000 de lei) și presa scrisă (100.000 de lei). Asupra acestui subiect vom reveni.

La așa cheltuieli, de-o publicitate nu se mai simte

Primăria Piatra-Neamț are notorietate în privința aruncării banilor publici pe reclame și publicități ce conțin informații pe care, paradoxal, le poate oferi gratuit pietrenilor prin mijloacele de comunicare online pe care le are la îndemână (site propriu, rețele de socializare etc).

Însăși Curtea de Conturi a atras atenția că unitățile administrativ teritoriale au la dispoziție propriile pagini de internet pentru a-și face cunoscută activitatea și, în plus, nu sunt entități comerciale pentru a plăti reclamă. Dar ce farmec ar mai avea? Așa că a trecut la cheltuit că, după cum se vede, este de unde.

Ceva mai zgârcit față de predecesorul său, Andrei Carabelea, primarul de Piatra-Neamț, a continuat să aprobe sume considerabile care s-au  scurs în conturile presei agreate.

Reclama și publicitatea manâncă mult și bine din bugetul local al orașului Piatra-Neamț, dar la câte cheltuieli sunt nici nu se simte. Spre exemplu, numai luna trecută, salariile personalului Primăriei Piatra-Neamț au depășit 1,41 de milioane de lei. Mâncarea aceluiași personal, acea indemnizație de hrană derizorie, de 200 de lei net/persoană, pe care bugetarii nu au demnitatea să o refuze în contextul în care încasează salarii de mii de lei/lună/persoană, se ridică la peste 58.000 de lei. Numai în martie.

Guri multe, bani mulți

Așadar, în numai o lună, primăria cheltuie, în medie, 22.000 de lei doar cu reclama și publicitatea, arată datele publicate de Ministerul Finanțelor Publice.

Instituția a început anul 2022 cu reclamă și publicitate în valoare de 27.782 de lei (au fost și sărbătorile de iarnă, felicitările adresate pietrenilor trebuiau plătite), iar în februarie a continuat achiziția și plata acestor servicii care au costat 15.000 de lei.

În martie, primăria a fost mai darnică și a cheltuit cu agreații din presă 25.000 de lei.

Sibiul și Cluj-Napoca laolaltă nu cheltuie cât Piatra-Neamț pe publicități

Dacă în Piatra-Neamț sunt multe guri de hrănit în presă, cărora trebuie să le intre constant bani publici în conturi, în orașele mari, dezvoltate, cei care conduc unitățile administrativ teritoriale nu sunt dispuși să facă asemenea concesii.

Spre exemplu, municipiul Sibiu, cu care Piatra-Neamț nu se poate compara sub niciun aspect, a cheltuit, în primele 3 luni ale acestui an, numai 10.627 de lei cu reclama și publicitatea.

Primăria Constanța a dat pe aceste servicii 31.550 de lei, în cele trei luni, iar municipiul Alba Iulia nici măcar nu are menționată această rubrică în raportul de execuție bugetară.

La Bacău, primăria nu a cheltuit mai mult de 12.000 de lei, în perioada de referință.

Nici măcar Primăria Cluj-Napoca, unul dintre cele mai mari orașe și cel mai dezvoltat din România, nu a sărit cu cheltuielile cu reclama și publicitatea de 22.600 de lei, în cele trei luni.

(Sursa foto: www.icsid.org)

N.R.

⚠️ ️️Articolele publicate de ATACUL.RO nu pot fi preluate decât în limita a 500 de caractere şi obligatoriu cu citarea sursei (indicarea link-ului este obligatorie). În caz contrar, ne rezervăm dreptul de a ne adresa instanței de judecată.

2 comments

  1. L.U 27 aprilie, 2022 at 17:11 Răspunde

    Cu ce avea sa-si faca vila pe malul lacului mogulul vb? Cu bani de la primarii si institutiile sale.Nu dai? Urmeaza șantajul.Adica urătura.Cum șefii acestor instituții sunt manjiti pana in gat, cumpara cu bani grei imagine de super meni.
    Ei sunt cei mai buni gospodari.Ce conteaza ca orasele si comunele patriei inoata in mizerie?
    Si uite asa cainele de paza a democrației s-a transformat în cățelul de curte al primarului

  2. Mircea 29 aprilie, 2022 at 08:34 Răspunde

    Asta face Rotaru și la Alexandru cel Bun, plătește din bugetul local bani pentru ridicarea în slăvi. Deontologi precum Bălănescu, într-adevăr cu vilă pe malul lacului Vaduri, sau Robert Iosub, care se ocupă și de pagina primăriei, Ionuț Corfu, primesc constant bani pentru publicațiile lor, de Paște, Crăciun, etc., pentru liniștea primarului. De fapt contractele se pot vedea și pe SEAP.

Leave a reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.