La Tarcău, gaură în bugetul local de peste 300.000 de lei

2
1949

 

Cheltuieli de personal ilegale, cheltuieli majorate nejustificat, plăți ilegale și alte multe nereguli au fost constatate de inspectorii Camerei de Conturi Neamț în timpul verificărilor efectuate anul trecut la Primăria Tarcău.  Singurul aspect pozitiv a fost lipsa abaterilor financiar contabile.

Așadar, în verificările lor la Primăria Tarcău, inspectorii au descoperit că nu au fost respectate cerințele de control intern, dar și că nu au fost aplicate, în toate cazurile, măsurile de executare silită. Mai mult, nu a fost respectată legea în privința stabilirii și evidențierii impozitului pe mijloacele de transport datorate de firme, în valoare de 9.000 de lei. În același timp, au fost efectuate cheltuieli de personal neprevăzute de legislația în vigoare, în sumă de 48.000 de lei. Alți 68.000 de lei au fost contabilizați ca prejudiciu adus bugetului comunității prin cheltuieli supraevaluate privind serviciile de salubritate. Au fost indentificate abateri și în privința modului de justificare a consumului de carburanți, în valoare de 4.000 de lei. În plus, auditorul a identificat cheltuieli supraevaluate sau majorate nejustificat cu serviciile de telefonie în valoare de 20.000 de lei.

Investițiile făcute în comună au dus la prejudicierea bugetului local prin plăți ilegale de 29.000 de lei la proiectul ”Construire grădiniță cu program normal în localitatea Tarcău, jud. Neamț”, prin cheltuieli supraevaluate sau majorate nejustificat, de 8.000 de lei, cu același proiect, dar și cu proiectul  ”Reabilitare și modernizare Școala Straja, comuna Tarcău jud. Neamț”.

Alte nereguli au fost: „Efectuarea de cheltuieli supraevaluate pentru lucrări neefectuate la obiectivul de investiții ”Construire grădiniță cu program normal în localitatea Tarcău, jud. Neamț”; Efectuarea de cheltuieli supraevaluate pentru lucrări neefectuate la obiectivul de investiții ” Reabilitare și modernizare Școala Straja, comuna Tarcău, jud. Neamț”; Efectuarea de cheltuieli de investiții fără respectarea prevederilor legale privind dobândirea dreptului de folosință”, potrivit raportului întocmit de auditor, toate în valoare de 344.000 de lei.

Ca și Primăria Secuieni, și Primăria Tarcău a avut cheltuieli cu mult mari mari decât veniturile, înregistrând, în 2019, un deficit de 517.000 de lei.

Primăria Tarcău a avut venituri de 8,20 de milioane de lei, în anul de referință, dar a cheltuit 7,72 de milioane de lei, din care numai cheltuielile de personal au fost de 2,80 de milioane de lei, în timp ce cheltuielile cu bunurile și serviciile au însumat 2,18  milioane de lei. În schimb, cheltuielile de capital (investițiile) au fost de numai 1,75 de milioane de lei.

De la localnici și firme, Primăria Tarcău a încasat taxe și impozite de 1,97 de milioane de lei, în 2019. Diferența, de până la 8,20 de milioane de lei, a provenit din cote și sume defalcate din impozitul pe venit și TVA, distribuite de Fisc de la bugetul de stat, și din subvenții.

Verificările au fost efectuate în anul 2020 și au vizat anul 2019. Rezultatele controlului au fost publicate, de curând, de Curtea de Conturi a României.

Mai multe despre neregulile descoperite la Primăria Tarcău, AICI

N.R.

⚠️ ️️Articolele publicate de ATACUL.RO nu pot fi preluate decât în limita a 500 de caractere şi obligatoriu cu citarea sursei (indicarea link-ului este obligatorie). În caz contrar, ne rezervăm dreptul de a ne adresa instanței de judecată.

2 comments

  1. Niță 9 aprilie, 2021 at 09:01 Răspunde

    După lecturarea unor articole similare în anterioarele numere ale publicației Dvs., se pare că majoritatea primăriilor investigate ”stau bine” la capitolul ”cheltuit banul public pentru….buzunarul meu și-al amicilor!”. De aceea nu putem fi precum cei din Ciugud, Oradea…pentru că acolo, sigur o duc bine și edilii, dar au grijă să folosească corect și responsabil, banul public. Felicitări pentru tot ce faceți, că așa mai diminuați marea foame a unor edili, de-a risipi banul nostru!

  2. Virginel 9 aprilie, 2021 at 15:47 Răspunde

    Stau și mă întreb, pentru ce naiba sunt plătiți atâția oameni în primăriile astea? Nu sunt în stare să respecte legea măcar, nu mai vorbim de făcut ceva prin comune. Și mai văd un lucru. Toți greșesc să-și ofere bani cu miluită. Aici, 48.000 lei nu-i greșești oricum, nu? In minus n-ați greși? Și cine mai știe câte altele…..

Leave a reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.