campanie electorala

ADI „Urbtrans”, tarlaua lui Rotaru & Co. După fiica sa, și-a mai angajat o pilă ca inspector de trafic

9
1825

Asociația de Dezvoltare Intercomunitară (ADI) „Urbtrans”, al cărei principal obiect de activitate este reprezentat de „serviciile de utilități publice”, este locul în care nimeni nu dă socoteală pentru nimic. Asociația, din care fac parte Consiliul Județean Neamț, Consiliul Local Piatra-Neamț, Consiliul Local Roznov, Consiliul Local Alexandru cel Bun, Consiliul Local Dumbrava Roșie, Consiliul Local Săvinești și Consiliul Local Gârcina, a fost înființată cu scopul declarat de a organiza, în comun, serviciul de transport public de persoane pe raza localităților care fac parte din asociație. ADI „Urbtrans” funcționează, de câțiva ani buni, principalele surse de finanțare fiind contribuțiile de la bugetele locale ale localităților membre și redevențele operatorilor de transport.  Așadar, vorbim de o entitate care funcționează cu bani publici de la primăriile care fac parte din asociație.

Actuala echipă de conducere este formată din președinte – Ion Rotaru (foto), primarul comunei Alexandru cel Bun, director general – Adrian Grigoraș, fost viceprimar de Piatra-Neamț, director adjunct – Ioan Cucoreanu, fost director de exploatare la Troleibuzul SA în perioada portocalie, când firma CJ-ului cumpăra paratrăsnete cu 100.000 de lei/bucata. În noiembrie 2018, s-a alăturat echipei și Laura Oprea, fiica primarului Ion Rotaru, angajată, fără concurs, în funcția de inspector trafic rutier. Iar zilele acestea, tot la ADI „Urbtrans” a fost angajată, pe un loc călduț, plătit din fonduri publice, evident, fără mari bătăi de cap, o tânără din comuna Alexandru cel Bun. Datele inițiale arătau că ar fi vorba de fiica vicelui Valeriu Lazarov, însă verificările atacul.ro au indicat că nu este vorba de fiica vicelui, ci de o altă persoană. Pe fiica lui Lazarov ar fi încercat să o angajeze în urmă cu mai bine de o jumătate de an, dar afacerea a picat. Informațiile atacul.ro arată că tânăra a fost angajată la presiunile primarului Ion Rotaru, cel care este președinte la ADI „Urbtrans”. Funcția pe care o ocupă noua angajată este de inspector trafic, adică post similar celui ocupat de Laura Oprea, fiica primarului Rotaru. Laura Oprea a fost angajată, fără concurs, la ADI „Urbtrans” în noimbrie 2018 (click AICI pentru a vedea cum s-a angajat Laurea Oprea). Fără concurs a fost angajată și tânăra care, din informațiile pe care le deținem, este fiica unui angajat al Primăriei Alexandru cel Bun.

Iar dacă ADI „Urbtrans” a devenit tarlaua lui Rotaru, care face absolut tot ce-și dorește acolo fără ca nimeni să sesizeze autoritățile, le solicităm primarilor care conduc UAT-urile ce fac parte din asociație, să ceară un audit pentru a vedea modul în care au fost și sunt cheltuiți banii. De exemplu, un cititor serios al publicației atacul.ro ne-a comunicat că, de curând, o firmă agreată ar fi primit o sumă consistentă, zeci de mii de euro, de la ADI „Urbtrans” pentru reparații/modernizări stații de transport public în localitățile membre ale asociației. Ar fi interesant de aflat procedura prin care a fost alocată lucrarea și ce anume s-a reparat/modernizat. De asemenea, dacă i-ar interesa, membrii asociației ar putea să ceară de la ADI „Urbtrans” contractul de asistență juridică încheiat cu un avocat nemțean și să verifice dacă acesta nu este și cel care îl apără în diverse procese pe Rotaru, pe persoană fizică. Nu spunem că Rotaru își plătește avocatul cu banii „Urbtrans”, dar informația chiar merită verificată pentru a nu plana suspiciuni privind cheltuirea banilor publici.

Secretomanie maximă la ADI Urbatans

În luna martie, atacul.ro a solicitat, pe baza Legii 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, conducerii ADI „Urbtrans” să pună la dispoziție o serie de informații. Au trecut aproape 5 luni, iar cei de la Urbatrans nu au răspuns și, probabil, nici nu au de gând s-o facă. 

Iată ce am solicitat celor de la ADI Urbtrans:

  1. Care a fost bugetul asociației (de venituri și cheltuieli) pentru anii 2016, 2017, 2018 și 2019?
  2. Care au fost veniturile, în anii 2016, 2017, 2018, 2019, din contribuțiile de la bugetele locale ale unităților administrativ teritoriale membre? (defalcat pe fiecare UAT în parte)
  3. Valoarea redevenței aferentă serviciului de transport local de persoane, prin curse regulate, vărsată de operatorii cărora li s-a atribuit, conform legii, contractul de delegarea a gestiunii serviciului din responsabilitatea asociației? (defalcat pe fiecare operator de transport)
  4. Asociația a avut și alte surse de venit, iar dacă da, care au fost acestea și valoarea lor?
  5. Care a fost numărul de salariați și bugetul de salarii pentru anii 2016, 2017, 2018 și 2019? (defalcat pentru fiecare an în parte)
  6. În cazul în care s-au acordat prime, care a fost valoarea acestora și cine le-a primit? (defalcat pentru fiecare persoană în parte)
  7. Asociația are contabil angajat sau beneficiază de serviciile unei firme de profil? Dacă a externalizat serviciul, de când, care este firma selectată și cu cât este plătită lunar?
  8. Câte autovehicule are asociația în dotare, care a fost valoarea reparațiilor efectuate (defalcat pe fiecare an în parte – 2016, 2017, 2018 și 2019) și firma la care au fost reparate?
  9. Care este cantitatea de combustibil consumată de autovehiculele asociației? (defalcat pe fiecare dintre anii menționați anterior)
  10. Vă rugăm să ne puneți la dispoziție o listă cu toate contractele încheiate privind achizițiile și prestările de servicii încheiate în anii 2016, 2017, 2018 și 2019, precum și modalitatea în care au fost încheiate (achiziții directe, licitații, încredințare directă). Pentru fiecare contract în parte, dorim să ne comunicați denumirea firmei, valoarea, serviciul prestat/achiziția realizată și modalitatea de atribuire.

Reprezentanții UAT-urilor se pot inspira din adresa noastră și pot să ceară socoteală pentru modul în care au fost cheltuiți banii pe care i-au băgat în conturile ADI Urbtrans.  

De asemenea, poate explică cineva de la ADI Urbatrans cum a reușit, în 2019, să încheie anul cu o pierdere de 43.524 lei.

Veniturile au fost de 502.233 lei, cheltuielile de 545.757 lei. Cu siguranță, salariile celor cinci angajați au cântărit greu la capitolul cheltuieli. Dar dacă ai terminat anul cu pierderi, continui să faci angajări?

Daniel MURARU

Citește și:

Ca la noi la nimeni. Primarul de Alexandru cel Bun și președinte la ADI „Urbtrans” și-a angajat fiica la… ADI „Urbtrans”

Cum combate Covid-ul primarul de Alexandru cel Bun. Investiții masive din banii comunității pentru imaginea lui Ion Rotaru

9 comments

  1. Daniel 10 august, 2020 at 13:53 Răspunde

    Ca sa vezi! La 5 angajati, un presedinte(elefantul), doi directori si doi imspectori.Marca inregistrata”Ion Rotaru”, zis primarul fara scoala( asa a recunoscut-o chiar el). Poate publicatia dv afla si alte nazbatii ale acestui jucator de alba neagra al politicii nemtene.De pilda cum a falimentat SRL ul primariei, ce s-a intamplat cu raportul ANAF de acum vreo 3 ani cand au fost descoperite de catre inspectori furaciuni de miliarde si vanzari de terenuri din islazul comunal, de ce Rotaru foloseste masina primariei doar in scop personal, ce nevoie are primaria de doi juristi, cate angajari a facut lilegal la primarie, ADI, Troleibuzul,Apa Serv etc. Intrebarea este: oare acest judet va scapa vreodata de micoza numita Rotaru?

    • Un cititor 11 august, 2020 at 14:54 Răspunde

      Ca sa vezi! Presedintele ADI Urbtrans NU este platit pentru functia lui. Angajarile se fac in baza legii asociatiilor si fundatiilor- deci fara concurs. Se incearca discreditarea lui Rotaru fara a avea informatiile corecte si pt ca nu a cotizat unde vor unii. De ce folosesti un nume fals cand de fapt te cheama Oana si nu ai curaj sa mergi sa faci reclamatie la procuratura? Stii de ce? pentru ca nu ai dreptate si pt ca partea vatamata iti poate face reclamatie pentru infractiuni contra demnitatii persoanei si “Ca sa vezi” va si castiga !

  2. Mocanasu 10 august, 2020 at 20:21 Răspunde

    Va asigur ca la indolenta lui, nu-l doare-n cot ce scrie Daniel Muraru in publicatia sa. A vazut el “multe di astea”. Atata vreme cat il voteaza babele din sat carora le-a vandut purcei acum 40 de ani, elefantu e bazat. A si facut cu ele un legamant. “Fetelor, plecam impreuna, voi pe nasalie, eu din primarie”.

  3. ADY 10 august, 2020 at 22:00 Răspunde

    FATA (***) ION ROTARU FOLOSESTE MASINA DE SERVICIU ADIURBTRANS NT 09 GJJ CA PE MASINA LU TACSU. POLITIA SI PARCHETUL ARE DOSARE MULOTE DESPRE FAMIGLIA ROTARU, INSA SUNT SLUGILE LOR!!! LA PUSCARIE BANDITILOR

  4. Ady 11 august, 2020 at 09:12 Răspunde

    Acesti politicieni care lucreaza doar in interes personal si au insusit societatile statului ca pe propria mosie! As fi mirat sa vedem si noi daca vreun procuror sau militian platit din banii nostrii se autosesizeaza??!! Slabe sperante pt ca impart banii furati frateste!

  5. Oana 12 august, 2020 at 19:43 Răspunde

    Asta isi sterge mucii cu maneca camasii, da se pozeaza cu leptopul de parca noi nu stim ca habar nu are nici sa-l bage-n priza…
    Auzi “cititorule”,linge-l, ca ti-a dat postul pe care nu-l merita neam de neamul tau. Analfabetii dracului!

Lasă un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.