Atenție! Falși încasatori pretind bani clienților companiei E.ON

1
161

În câteva județe din Moldova, persoane rău-intenționate au cerut sume de bani necuvenite de la clienți ai E.ON, sub pretextul încasării facturilor sau a contravalorii unor servicii. Compania E.ON a primit mai multe sesizări în care au fost semnalate cazuri de persoane care, pretinzând că sunt angajați sau prestatori ai companiei, au cerut unor clienți din mediul rural sume de bani sub pretextul încasării facturilor de consum sau a contravalorii unor servicii, verificări instalații, citiri sau înlocuiri contoare.

“Din cauza carantinei și stării de urgență, facturile E.ON trebuie achitate direct angajaților societăților cu care firma are contract de prestări servicii”, este unul dintre pretextele folosite de cei care și-au însușit sume de bani fără drept.

Pentru evitarea unor situaţii asemănătoare, compania E.ON face următoarele precizări menite să îi protejeze pe consumatorii de energie electrică și gaze naturale de persoane rău intenţionate:

  • Angajaţii E.ON sau prestatorii de servicii mandataţi de companie nu încasează bani la domiciliul clienţilor nici pentru servicii prestate, acestea regăsindu-se în facturile emise, nici pentru consumul de energie electrică sau gaze naturale.
  • Operaţiunile de înlocuire, verificare şi citire a contoarelor de gaze naturale sau energie electrică sunt realizate numai de către personalul E.ON sau al prestatorilor de servicii mandataţi de companiile noastre pentru aceste activităţi.
  • Angajaţii E.ON pot fi identificaţi prin echipamentul inscripţionat E.ON şi prin legitimaţia de serviciu.
  • Personalul prestatorilor de servicii poate fi identificat prin legitimaţia de serviciu şi prin împuternicirea din partea companiilor E.ON pentru a efectua operaţiunile de înlocuire, verificare sau citire a contoarelor.
  • În cazul în care un consumator consideră că fost înșelat trebuie să se adreseze celei mai apropiate unități de poliție.

Facturile E.ON pot fi achitate în numerar la PayPoint, Payzone, un-doi-Centru de Plăți, Westaco sau prin POS prin scanarea codului de bare de pe factură la toți comercianții acceptanți. Punctele de încasare PayPoint, Payzone, un-doi Centru de plăți și Westaco sunt terminale de plată amplasate în magazinele cu profil de comerț general sau benzinării unde, odată cu plata cumpărăturilor se poate achita și factura E.ON în numerar.

Totodată, clienții pot utiliza și mijloacele de plată online:

  • cu card bancar la: BRD, BCR, ING Bank, Unicredit Bank, Banca Transilvania și din E.ON Myline;
  • prin transfer bancar la: BRD, ING Bank, Unicredit Bank, CreditCoop;
  • prin Direct Debit la: BRD, BCR, ING Bank, Banca Transilvania, Raiffeisen Bank;
  • prin Internet banking la: BRD, BCR, ING Bank, Banca Transilvania, Unicredit Bank;
  • prin telefon/Mobile banking la: BRD, BCR, ING Bank, Banca Transilvania, Orange Money.

Toate aceste modalități de plată sunt fără comision.

 

1 comment

  1. Daniela 18 mai, 2020 at 14:51 Răspunde

    Acum trei saptamani, in Darmanesti, pe Aleea Ulmilor, la Blocul 39, umblau doua personaje dubioase, imbracate in salopete inscriptionate EON si care aveau, culmea legitimatii de serviciu. Au sunat la usa destul de insistent. Cind i-am intrebat despre scopul si durata vizitei, au invocat un presupus ordin de serviciu legat de verificarea aragazului. I-am rugat sa astepte putin la usa si sa-mi permita sa verific informatiile pe care mi le-au dat. Cind am revenit, fugisera. Mai tarziu, am aflat ca luasera 85 ron de la un alt bloc, chipurile pentru verificarea aragazului si au motivat ca nu pot elibera chitanta pt ca suma urma vina de plata pe factura viitoare. Cred ca este o inselatorie. ATENTIE ! Cei de la EON, mi-au spus ca se fac verificari pentru aragaze, dar sint anuntate in scris pe usile blocurilor si nu se percep bani inainte. Sumele se incaseaza pe facturi.

Lasă un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.