Reclama din bani publici merge unsă în vreme de pandemie. Primăria Piatra-Neamț, în top, înaintea Consiliului Județean Neamț

4
434

Reclama și publicitatea au stors din bugetele unor comunități locale sume importante de bani, chiar în timpul pandemiei de Covid-19. Deși, toate instituțiile dețin site-uri și conturi pe rețelele de socializare, care ar putea fi lesne utilizate pentru informarea gratuită a locuitorilor despre angajări, realizări, anunțuri, diferite probleme ale comunității, situații care îi privesc pe localnici, unele optează pentru plata unor sume considerabile din banii comunității către diferite site-uri, ziare etc.

Nu este o noutate faptul că o mare parte a presei este susținută financiar din banii primăriilor, iar necazul Covid-19 nu a convins ca această meteahnă să dispară.

Au fost și instituții care nu au cheltuit un sfanț cu aceste servicii în aprilie, pe timpul stării de urgență, dar și instituții care nici nu au bifat acest capitol în tot anul. Acestea ar putea fi luate drept exemplu de către ceilalți, mai ales că se descurcă foarte bine și fără să plătească reclamă și publicitate.

Primăria Piatra-Neamț a plătit o avere ca să-și facă reclamă. Oare pietrenii sunt interesați de cum arată sediul primăriei?

De departe, în topul instituțiilor care au cheltuit cei mai mulți bani pe reclamă și publicitate de la începutul anului, se situează Primăria Piatra-Neamț. În 4 luni, instituția a plătit pentru a-și face reclamă, așa cum arată raportul de execuție bugetară, 95.258 de lei. Din această sumă, 4.614 lei au fost folosiți pentru reclamă și publicitate în aprilie, fix în toiul stării de urgență. 

Primăria Piatra-Neamț a încheiat, în data de 23 martie, un contract în valoare de 9.000 de lei pentru întreținere, optimizare și dezvoltarea paginii de Facebook. Mare parte din bani ajunge, prin intermediul agenției de publicitate Media PR Grup, în conturile Facebook pentru publicitatea pe care primăria și-o face pe această rețea de socializare. Lăsând la o parte faptul că instituția ar putea să-și promoveze acțiunile și fără bani pe Facebook, poate fi remarcat dezinteresul pentru chivernisirea fondurilor municipiului. În ultimele zile, pe rețeaua de socializare amintită a rulat o postare sponsorizată în care apare sediul Primăriei Piatra-Neamț. Și atât. Ei bine, pentru reclama respectivă primăria pietreană a plătit celor de la Facebook, prin intermediul agenției de publicitate, între 400 și 499 de lei. În plină pandemie de Covid-19, când populația este rugată să doneze bani pentru achiziția de echipamente medicale, pentru sprijinul bătrânilor etc, Primăria Piatra-Neamț plătește o reclamă în care apare sediul primăriei.

De reclamă și publicitate, chiar în timpul restricțiilor impuse de guvern, a avut nevoie și Direcția de Asistență Socială a municipiului Piatra-Neamț care, luna trecută, a cheltuit 500 de lei la capitolul „Alte cheltuieli în domeniul asigurărilor și asistenței sociale”, alți 2.415 lei fiind cheltuiți în perioada ianuarie – martie, la același capitol. La „Asistența acordată persoanelor în vârstă”, Direcția de Asistență Socială a municipiului Piatra-Neamț a cheltuit încă 857 de lei, în 4 luni, din care 690 de lei în aprilie.  

Spre deosebire de Piatra-Neamț, Direcția de Asistență Socială a orașului Târgu-Neamț nu a avut nevoie de reclamă și publicitate. Un exemplu că activitatea poate fi desfășurată și fără aceste servicii.

Consiliul Județean a plătit reclamă „grea” în plină pandemie

A doua în topul cheltuielilor instituțiilor cu reclama și publicitatea, în perioada ianuarie – aprilie, este Consiliul Județean Neamț, care, dacă ar fi să facem un clasament al plăților din ultima lună, urcă rapid pe primul loc. Și asta pentru că, în aprilie, când toată atenția populației era captată de pandemia de Covid-19 și măsurile impuse, Consiliul Județean Neamț plătea 14.753 de lei doar pentru a-și face reclamă și publicitate. În perioada ianuarie – aprilie, instituția a cheltuit pentru aceste servicii 42.804 lei, mai puțin cu peste jumătate decât a cheltuit Primăria Piatra-Neamț în aceeași perioadă.

Reclama și publicitatea au fost servicii la care a apelat contracost, bineînțeles, și Primăria Roman, doar că la o scară un pic mai mică, ori acestea au fost mai ieftine decât la Piatra-Neamț. În 4 luni, Primăria Roman a cheltuit 32.061 de lei la acest capitol, din care, în aprilie – 2.984 de lei.

Primăria Târgu-Neamț a plătit, în 4 luni, pentru reclamă și publicitate 5.860 de lei. În aprilie, suma cheltuită a fost de 1.133 de lei.

Nici Primăria Bicaz nu a renunțat, în timpul stării de urgență, la reclamă și publicitate, fie că au fost anunțuri, ori alte informații de interes local încadrate la acest capitol. Luna trecută, instituția a plătit 1.476 de lei, iar în 4 luni, suma a ajuns la 4.990 de lei.

Unele primării rezistă și fără reclamă

Reprezentanții Primăriei Roznov nu au cheltuit niciun bănuț pentru reclamă și publicitate în luna aprilie, iar în cele  4 luni trecute din acest an a plătit pentru aceste servicii suma de 2.795 de lei. Aceeași situație o întâlnim și la Primăria Tașca, unde, luna trecută, nu a fost cheltuit niciun leu pentru reclamă și publicitate. În schimb, în perioada ianuarie – martie, suma cheltuită cu aceste servicii a urcat la 4.332 de lei.

Primăria Cordun a cheltuit 9.447 de lei pentru a-și face reclamă și publicitate de la începutul anului, 739 de lei fiind plătiți în aprilie.

Primării ca Ceahlău, Săvinești, Horia, Costișa nu au avut astfel de cheltuieli în acest an.

N.R.

 

4 comments

  1. George 15 mai, 2020 at 18:14 Răspunde

    Dupa cum spuneam, presa este la fel de vinovata de mizeria in care suntem, de lipsa oricaror conditii civiluzate in orice domeniu, ca si jefuitorii acestui judet. Puscaria este si pentru ei.

  2. David 15 mai, 2020 at 20:19 Răspunde

    Eu va spun de multa vreme ca acest Chitic e la fel de nociv ca Arsene. E pus pe o japca fara seaman. La brutarie!!!

    • john 17 mai, 2020 at 16:08 Răspunde

      foarte adevarat David, face parte din aceasi gasca de parveniti, politruci care nu-si urmaresc decat propriul interes sau cel al gastii (as se citi partidul) , stil abordat si de mafioti, nimic mai mult

  3. Virgil 15 mai, 2020 at 22:05 Răspunde

    Merg tonomatele, merge si reclama. Una dintre gaurile negre din bugete. Cum dracu sa-ti faci publicitate tu institutie publica? Pentru ce sunt platite hoardele de bugetari? Daca vor sa anunte sa umble din usa in usa, din bloc in bloc sa spuna ce au de spus. Se vede prin oras si judet ce buna administrare avem! Mi se face greata!

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.