„Cum se părăduiesc banii publici la IPJ Neamț”. Un tablou sumbru al Poliției Române bolnavă de nepotism, neprofesionalism și nepăsare
Problemele Poliției Române, multe și diverse, sunt binecunoscute de factorii de decizie, fie că sunt de la vârfurile instituției sau din conducerea ministerului. Se vorbește de ani despre reformă și curățenie adevărată a sistemului polițienesc, însă totul a rămas la stadiu de intenție. În tot acest timp, lucrurile par a se fi înrăutățit, sistemul fiind din ce în ce mai putred. Nepotismul a atins cote alarmante, iar neprofesionalismul a ajuns să fie, de cele mai multe ori, „premiat” cu sporuri. Toate relele sunt cauzate, în primul rând, de nepăsarea celor din conducerea Poliției Române, dar și a celor care, efemer, ajung la guvernare și promit, fără a se ține de cuvânt, că vor reforma instituția. Acestea se întâmplă doar pentru că cei care ar avea posibilitatea să schimbe ceva, nu o fac, preferând să se bucure, la rându-le, ca mulți alții, de „beneficiile sistemului”.
Vitalie Josanu, vicepreședinte SPR Diamantul și președinte al structurii teritoriale Neamț, este printre puținii polițiști care au avut curajul să îți expună public punctul de vedere, scoțând la lumină mizeria din sistem. Într-o scrisoare remisă redacției, Vitalie Josanu prezintă un tablou sumbru al Poliției Române, așa cum este el văzut din interior, de majoritatea celor care lucrează în instituție, dar nu au curajul să ia atitudine.
Citiți scrisoarea integrală a lui Vitalie Josanu, cu mențiunea că intertitlurile aparțin redacției:
Cum se părăduiesc banii publici la IPJ Neamț
Nu de puține ori mă întrebam oare cât de mare e sărăcia, încât la IPJ Neamț nu găsești un sul de hârtie igienică la baie, de ce covorul se întinde pe scări doar la sărbători speciale ori când vine vreun ministru în vizită și e musai să vopsim gardul. Vorbesc despre reședință, la subunități dezastrul e și mai mare! La Valea Ursului, trei tinere agente fac navetă 75 km dus de la Piatra Neamț și nu li se decontează naveta întrucât distanța parcursă depășește limita celor 70 km… Scrupulozitatea față de banul public o vedem și la calitatea grupurilor sanitare de la posturile de poliție, cu condiții sub demnitatea umană. Unele posturi în sine reprezintă un real pericol, cu plafoane în prag de colaps, sobe uzate, grabnice aducătoare de fum gros în birouri. Tehnică de calcul uzată, hârtie și pixuri aduse de acasă, veste de protecție extrem de puține iar <maiourile din dotare> te lasă pe jumătate descoperit, conserve auto uzate moral și fizic, limită la două rezervoare de combustibil/lună și multe, multe altele.
<<Nu sunt bani!>> Așa ni se spune de cele mai multe ori în timp ce activitățile, mai ales cele care nu suportă amanare, trebuie duse la îndeplinire. La un apel 112 nu te justifici prin faptul că nu ai cu ce te deplasa, că nu ai pe ce scrie, că… Presiunea nu o simte șeful, ci tocmai tălpașul care a primit lucrarea, frumos rezoluționată pe colțul hârtiei cu un termen. Și e problema ta dacă nu l-a respectat!”
Șefi care își însușesc munca subalternilor
În contrast vădit cu aceste probleme, suntem martorii unei larghețe fără margini în irosirea banului public. Nu de puține ori, cu riscul de a crea multe disconforturi, Sindicatul Polițiștilor Diamantul, la nivelul structurii centrale ori teritoriale, a solicitat lămuriri cu privire la aceste aspecte, fără a beneficia, întotdeauna, de o deschidere spre transparență din partea conducerii IPJ Neamț.
Fără pretenția de a le fi cuprins pe toate, voi încerca să enumăr câteva modalități prin care managementul defectos de la nivelul conducerii IPJ Neamț atentează asupra bugetului public.
I. Recent, am avut ocazia să discutăm despre modul cum se alocă sporul pentru lucrări de excepție sau misiuni cu risc deosebit. Cu toată îndârjirea de care au dat dovadă, am reușit totuși să avem acces la un set de Note de fundamentare care ne-au confirmat ceea ce noi știam deja. Iar volumul prejudiciului adus bugetului de stat este imens. Este suficient să spun că acest spor ajunge până la 50% din salariul de funcție, al beneficiarului și se acordă doar pentru 5% din personal. Teoretic, ar trebui să avem un număr de 50 persoane, practic, s-a optat pentru valori mai ridicate, în defavoarea numărului de polițiști.
Dacă e șef, sporul atinge valori între 2.500 – 3.000 de lei, dacă e lucrător obișnuit, coboară pană spre 600 de lei. De regulă, de valoarea maximă se bucură șefii, restul prinde între 30% și 40% din salariul de funcție. Doar în anul 2016, acest spor a fost luat de 8 șefi, care și-au însușit rezultatele muncii, subalternilor, respectiv bugetul public a fost golit de minim 20.000 lei pe lună, timp șase luni, ceea ce ne duce la un total de 120.000 lei în jumătate de an. Doar pentru plata primelor de excelență către acești 8 șefi. Desigur, unii dintre ei sunt maeștri ai excelenței, astfel încât în buzunarul unui singur individ au intrat cam în jur de 30 000 lei anual, timp de câțiva anișori buni! Calculul meu e făcut pe valori minime, dar invit structurile competente să-și facă temele și să vină cu valori exacte, desigur.
Și paguba nu se oprește aici, noi o plătim și astăzi. Acei șefi din 2016, și-au crescut, prin sporul de excelență, punctul de pensie, astfel încât au ajuns să se laude cu nonșalanță că beneficiază de pensie de peste 9.000 de lei. Cu 3.000 de lei trăiesc fără griji și cu 6.000 de lei fac economii, că n-au pe ce să-i cheltuiască!”.
„Nu înțeleg în ruptul capului de ce un medic trebuie sa aibă și grad de poliție?”
II. Societatea noastră își dorește un serviciu public de calitate, iar acesta se poate realiza printr-un cadru legal eficient, dar și cu un personal bine pregătit. Cu cât domeniul presupune un risc și răspundere mai mare, cu atât marja de selecție se restrânge. Este vorba despre calități umane corespunzătoare, curaj, onestitate, verticalitate, capacitate de efort, inteligență etc., cât și profesionale, cum ar fi experiență și pregătire profesională. Evident, gradul de atractivitate sporește proporțional cu nivelul de salarizare, raportat la alte structuri cu un grad de risc și responsabilitate mai scăzut. Diferența de salarizare este dată de sporurile specifice, dar și de funcții. Cei care au făcut armată știu ce înseamnă <<funcția bate gradul>>. Realitatea, însă, ne desenează un tablou cu totul diferit. Cele mai mari și mai multe funcții sunt distribuite structurilor suport: Cazier, Cabinet, Resurse Umane, Logistică, Control Intern, Juridic, Structura de Securitate. Cea mai mare funcție din inspectorat, plătită corespunzător, este însușită, evident prin concurs corect, așa cum doar domnul Tablan a știut să organizeze, de un lucrător care poartă grija cifrului. Este cea mai călduță și jinduită funcție din inspectorat, omul părăsind compartimentul de mare violență. Multe dintre aceste funcții sunt păstrate absolut artificial, preferându-se un soi de retard funcțional pentru a le justifica existența. De exemplu, multe instituții au reușit să transfere contravaloarea tichetelor de vacanță pe card. La poliție nu, trebuie să plătești din buzunar la locul de cazare, apoi să mergi cu factura la contabilitate, unde un funcționar… își face de lucru! Conștienți de propria inutilitate, aceștia se zbat să distribuie tot felul de adrese și recomandări către toate structurile, câte o ședință, finalizate musai cu semnături de luare la cunoștință. Oamenii semnează… cam ca primarul, pentru că mulțimea lor implică un timp de studiu mult prea prețios muncii de poliție. Și nu sunt singurele cazuri în care ne scărpinăm cu dreapta la urechea stângă, doar <<ca să mănance și gura lor ceva>>.
Dar ce este mai strident este că majoritatea acestor lucrători sunt polițiști, cu școală și unii având chiar oarecare experiență de operativ. Este o resursă umană blocată, neutilizată, dar plătită din bugetul public, drept <<funcționari cu statut special>>. Ei beneficiază de toate drepturile asigurate breslei prin lege, atât financiare, cât și de pensionare, fără a efectua muncă de poliție propriu-zisă. Nu văd nici o diferență între un contabil șef de IPJ și un contabil șef de… muzeu. Nu înțeleg în ruptul capului de ce un medic de cabinet medical trebuie să aibă și grad de poliție? Mai ales că au cam aceleași apucături în modul de a-și respecta pacienții.
Prin urmare, în locul unor recrutări în masă și a cheltuielilor de școlarizare, urmată de o perioadă inevitabilă de adaptare, o inițiativă serioasă de reformare ar trebui să aibă în vedere prioritar reîncadrarea acestei resurse polițienești, inactive, în structurile de operativ. Activitățile efectuate de structurile suport pot fi îndeplinite de personal civil ori chiar externalizate. Operativul suferă exact din cauza acestor inechități și discriminări legate de lipsa funcțiilor. Funcțiile, și așa puține, sunt pretinse de acele structuri-suport, parazitare”.
„Nu cred că antena îl iradiază mai tare pe șef decât pe subaltern”
„III. Sunt extrem de puțini șefi ai structurilor operative, cum ar fi cazul celui de la Biroul de Investigații Criminale Roman, care muncesc în dosare penale cot la cot cu subalternii. Cu toate acestea, toți, fără excepție, beneficiază de spor pentru suprasolicitare neuropsihică, adică, în termeni populari, sporul de judiciar. Și acesta se raportează tot la salariul de bază! Adică, stresul șefului este, desigur, mai mare și ajunge la un scor cel puțin dublu față de cel care, realmente, muncește. E mult, e puțin? Voi spune doar că fiecare șef primește minim 600 lei lunar, bani parazitați. Am solicitat IPJ Neamț să ne comunice cate dosare are în lucru fiecare șef ce primește sporul ”de judiciar” și au răspuns că, în ciuda existenței unei structuri care se cheamă Serviciul Cazier Judiciar și Evidență Operativă, asemenea date nu sunt cunoscute! Ciudat, nu?
Adaug aici toate sporurile care se raportează la salariul de funcție, acestea generând tot atâtea situații discriminatorii, de-a dreptul PENIBILE. Nu cred, de exemplu, că antena îl iradiază mai tare pe șef decât pe subaltern. Odinioară, sporul de doctorat se dădea, de asemenea, diferențiat, 19% din salariul de funcție, astfel încât șeful meu (doctor și el!), primea o sumă de aproape trei ori mai mare! Este adevărat că nu mi-am susținut teza de doctorat la Academia de Poliție și nici în lista celor suspectați de plagiat nu mă regăsesc. Cel puțin această situație discriminatorie a fost clar tranșată de instanțe.
IV. Un avânt milițienesc, vrednic de vremuri pe care le-am crede apuse, împing șefii într-un soi de întrecere pe planuri de acțiune. Cum rezultatele sunt de cele mai multe ori spre zero, aceștia ies în față cu rolul preventiv al acestora. Ne trezim astfel cu tot felul de solicitări, care de care mai haioase, gen acțiune pe furturi din locuințe, de parcă, exact în perioada vizată, în intervalul orar și locul de patrulare se va întâmpla infracțiunea! N-am făcut nimic pe tâlhării și poc! O altă acțiune în care tot operativul, în loc să beneficieze de programul normal de repaos, tremură de frig printre blocuri în speranța că poate-poate pică ceva, ca să facă și șeful zâmbetul larg…
Activități pe linie de supravegheri judiciare la o poliție de oraș e musai să fie făcute într-un weekend, astfel încât singura mașină disponibilă la Formațiune a epuizat un rezervor de combustibil. De ce să se deplaseze domnul inculpat să semneze la poliție? Ceilalți, pentru activități investigative și alte deplasări trebuie să se descurce cu ce a mai rămas pe stoc în luna respectivă. Și e vorba despre Târgu Neamț, cunoscut in ultima vreme după câteva confruntări țigănești de prime time.
O acțiune anunțată a fi ultra confidențială, a mobilizat sute de jandarmi de la Bacău, zeci de judiciariști și lucrători de ordine publică, în frunte cu șeful ăl mare… pentru a răscoli câteva discoteci amărâte din zona Târgu Neamț. Am intrat buluc într-una dintre acestea și ne-am trezit cu 2 tineri ce dansau pe ring și vreo cinci împrăștiați pe la mese. Atunci i-am zis-o la ureche: ”noroc de noi, altminteri chiar nu avea clienți omul ăsta!” Se întâmpla prin 2011, când la comanda IPJ Neamț era adus un vajnic manager de pe la Bacău.
Din păcate, însă, nici acum nu e altfel. Ca să bifeze ceva rezultate pentru acțiunile hei-rupiste, lucrătorii se mulțumesc cu câteva legitimări. De Crăciun, de Revelion, de Paște, sâmbetele, duminicile, lucrătorii de operativ trebuie să fie scoși în stradă și de cele mai multe ori doar pentru a mima ”serviciul polițienesc” spre pretinsa satisfacție a cetățeanului.
Imediat după o mega acțiune ”de paradă”, am întrebat IPJ Neamț dacă a făcut o analiză privind situația criminogenă în perioada sărbătorilor pascale și cum se justifică, din punctul de vedere al impactului bugetar, mobilizarea masivă de efective. Am fost surprins că nimeni de la IPJ Neamț nu efectuează o analiză de oportunitate și asta în ciuda existenței unor structuri specializate, dar și a unor șefi de-a dreptul ”excelenți”. Toate acestea se reflectă în cheltuieli ce presupun mișcarea logisticii, decontul transportului pentru fiecare lucrător mobilizat, epuizarea inutilă a resursei umane, zile libere în compensare, lucrări în așteptare”.
Misiuni în weekend plătite regește
V. Am amintit de mobilizarea în zilele de weekend, dar o dezvolt, aceasta fiind o altă practică legală de sporire a veniturilor. Planurile de acțiune, mai ales cele de weekend, dau bine nu atat în consistență, cât la număr. Trimestrial, șeful de structură își freacă mâinile și adună ahotnic numărul de <<bețe>>… Din ele se vede că ”poliția nu doarme”, nici măcar în weekend! Rezultatele se pun la grămadă și, dacă știi să amesteci structuri, de colo o amendă, de colo o legitimare, mai un permis, mai prinzi o sesizare pe 112 și… <<hai că ne-am scos și noi cu ceva>>. Cât ne costă acest <<ne-am scos>>? Păi cam 75% plata zilei de muncă/polițist, unele sunt plătite chiar și cu 175%. La un moment dat, impactul bugetar a trezit suspiciuni la nivel central, astfel încât s-au rărit misiunile plătite cu 175%, apoi și numărul de efective mobilizate. De notat că posibilitatea facilă de a câștiga câteva sute de lei/weekend a făcut din ochi și lucrătorilor din structurile suport. Aceștia nu puteau fi prinși în acțiuni, dar au constatat că au un volum foarte mare de muncă și că… unele sacrificii de weekend, bine plătite, desigur, nu ar prisosi nimănui. Și așa te trezești cu conștiințe ce trag pe la inspectorat în zilele libere legal ca să trudească spre binele inspectoratului și al cetățeanului plătitor de taxe și impozite. Ori muncesc, ori nu muncesc, cert este că trag și ei la drepturi, cot la cot cu cel scos în stradă”.
A crescut numărul șefilor
VI. O reformă aiuristică a făcut să explodeze numărul de șefi. S-au creat o mulțime de birouri în interiorul serviciilor, dar și secții de poliție rurală. Dincolo de faptul că eficiența unei asemenea organizări este discutabilă, trebuie să arăt că funcțiile create au scos din producție o mulțime de oameni. În locul lor nu au venit alți tălpași. Așadar, structurile au devenit pe cât de stufoase pe atât de subțiri în personal de execuție. Dacă în 2006 la Serviciul de Investigații Criminale (reședința) era un singur șef și 19 lucrători, acum sunt 3 șefi și 17 lucrători, dintre care un șef și 4 oameni reprezintă structura de supravegheri judiciare nou creată, pe care cândva o gestiona un singur om. Așadar, volumul de muncă ce, în 2006, era împărțit la 19 oameni, azi cade în sarcina a 14 lucrători.
Desigur, vorbim cu cifrele avute la dispoziție, atât cât ne-a lăsat IPJ Neamț să întrevedem. Multe sunt ținute ascunse, sub diverse pretexte, iar în timp ce săpăm, constatăm că ne afundăm tot mai mult într-o mocirlă urât mirositoare, plină de complicități. În orice caz, putem spune că nevoia unei reforme profunde a sistemului se impune dincolo de o simplă schimbare de uniformă”
Daniel MURARU
Citeste si:
⚠️ ️️Articolele publicate de ATACUL.RO nu pot fi preluate decât în limita a 500 de caractere şi obligatoriu cu citarea sursei (indicarea link-ului este obligatorie). În caz contrar, ne rezervăm dreptul de a ne adresa instanței de judecată.
Felicitari, domnilor Josanu si Muraru, pentru curajul pe care il aveti intr-o lume animata de lasi, impostori, parveniti. Felicitari!
Intrebarea legitima trebuia sa fie „cite dosare sint tinute ascunse prin sertare incuiate”. Cheile bineinteles sint la seful cel mare. „Titularii” dosarelor cu pricina sint unii dintre ei, prieteni de casa si de sprituri tocmai cu cei care ar trebui sa-i ancheteze. Pe bune. Acei titulari la care ma refer, sfideaza si in prezent legile si oamenii. Pentru ei, legile sint precum servetele de sters undeva. Pe moment, au schimbat locul distractiilor, inlocuind beraria renumita in Piatra Neamt cu umbrela PNL. Sa vedem pina cind. Nici Presedintele ales, nici Orban nu uita tradarea, nu iarta tradatorii. Tradatorii care mai ieri, il criticau inversunati pe fostul si actual Presedinte al Romaniei. Acum se prefac ca le pasa de romani, dupa ce anterior au girat un buget nerealist. Periculos mod de viata si de gandire.
Vai, Daniela, pe ce lume traiesti?!Posturile din conducerea politiei se vor cumpara cu bani de la interlopii din Roman!Revenind la dl. Vitalie Josanu, eu nu am auzit ca sindicatul politistilor sa se opuna din principiu acestor sporuri si pensii nesimtite!Problema d-lui Josanu este doar aceea ca nu poate incasa si domnia-sa aceste sporuri nesimtite in ultimele luni de activitate pentru a-si face o pensie de 9-10.000 de lei lunar!!!Sigur , pensia este platita din banii fraierilor (ca mine) care suporta nesimtirea acestor impostori si paraziti in uniforma…
Stefan, daca merita va incasa si domnia sa acele sume. Daca nu pe moment, va veni si ziua aceea…. Cit despre interlopi, sint peste tot, nu aceasta este problema. Uneori sint foarte utili. Se rezolva AN-urile cu ajutorul lor si mai dispar din paraziti. La sedintele de bilant nu trebuie sa fie multe AN-uri. Se lasa cu sanctiuni. Legea pensiilor speciale se aplica, indiferent daca este o lege strimba care favorizeaza un cerc restrins de oameni, in detrimentul multimii.
Daniela, niciunul din ei nu merita acele sume!Sunt platiti regeste, iar ei dorm in papuci , protejeaza infractorii cu care au tot felul de combinatii si se napustesc asupra oamenilor corecti cand au cea mai mica posibilitate oferita de legile facute cu fundul!Nu s-a schimbat nimic (in bine) din perioada lui Soric incoace!In bine, pentru cetateni, fiindca pentru ei toate merg minunat!E bine cu pensie de 3000 de euro la 48 de ani, nu?!!!
Stefan, asa este, nu merita nici unul acele sume fabuloase. Dar dupa am scris, legea este strimba si asa se aplica pentru aceasta categorie. Ei nu dorm nicicind. Se straduiesc pentru a-si rotunji veniturile. Cum? Aliindu-se cu interlopi, infractori si demnitari penali. Ba mai mult de atit, se unesc cu acestia impotriva celor care nu le executa ordinele. Azi am aflat ca cei de la DNA Bucuresti si DIICOT s-au aratat interesati in legatura cu dezvaluirile aparute in presa in legatura cu faradelegile comise de primarita Cretu Vasilica, ales local la Primaria Dobreni. Nu ma pronunt deocamdata, dar nu pot sa nu apreciez faptul ca s-a gasit in sfarsit cineva care sa ia taurul de coarne. Pe toate drumurile, faimoasa Cretu Vasilica, bazindu-se pe legaturile de prietenie cu seful IPJ Neamt, s-a laudat ca face si drege, astfel incit sa cumpere influenta tuturor care ar incerca sa-i strice cuibul de faradelegi. Sa fie chiar asa? Pentru ea, legea si respectul fata de lege sint servetele de sters la spate. Deocamdata sustine ca este neclintit. Ca sa nu uit, dl Asaftei Ion, seful domniei sale pe linie de partid este un sustinator fervent al faradelegilor de la Dobreni.
despre sefimea cu salarii de excelenta, se stie de cand lumea, dar ramane asa…nici o masura, verificare, etc…toti sunt mana in mana…unii mai dorm pe la munca, mai o friptura, mai un spritz, si agentii is mereu pe drumuri dupa constatari, sa dea ei bine in statistici si sa ia salariu de excelenta…
si apropo de ofiterul ala in plus de la supravegheri judiciare stie tot ipj.ul ca pe timpul cat a fost sef de sectie lua bani de chirie, dar de fapt el statea bine mersi acasa, si nici nu prea se ducea prea des la munca :)) ce rost avea?! si_asa nu facea nimic toata ziua :))
foarte adevarat ce zice dl josanu, insa din auzite el ar lucra pe undeva pe la patrimoniu…ce mare treaba face el? doar sa inventarieze unitatile de patrimoniu din judet? tabele peste tabele, hartii fara rezultat…concret ce face el?? cate dosare penale a solutionat pe linia lui de munca in ultimii 5 ani, sa zicem, si ce fapte?! sau doar se plimba pe la manastiri (***) ? :)) deja e penibil…daca era cel mai tare judiciarist mai ziceam..
Face pe naiba!Nevasta-sa e sefa la Patrimoniu la Directia de Cultura si , impreuna, (***)…
Ce politie. Care când suni la 112vine îți ia buletinul și completează actele ca între timp să se termine infracțiunea și el să nu fie implicat sau dacă le dai informații despre furturile din zona să îți spună dar ce ai fost la furat cu ei. Eu acestor persoane care cer atitea beneficii le-as face retribuție și sporurile în funcție de câte dosare cu AN. au. Dar trăim în România asa că să vină poliția când omor hoțul la mine în casa și sa se bată cu cărămida în piept că au prins un criminal notoriu
Daca astia ne sunt politistii, eu zic sa desfiinteze Politia. Nu am stiut ca medicul, contabilul, secretara de la Politie sunt politisti. E o timpenie, o aberatie, o ilegalitate, o ce vreti voi. Ca politistii nu si fac datoria, pe asta o stiam. E bine ca mai iese cite un sindicalist sa ne atraga atentia unde se duc banii nostri. Rusine!
Aveti o treaba cu Josanu, nu cu cei care fac ilegalitat in politie. Voi sunteti normali? Omul a spus-o ca e lider de sindicat, si chiar daca nu era si spunea ceea ce a dezvaluit aici, jos palaria! Va deranjeaza adevarul? Vreti s-o continuam asa? Atacati tot pe ala care vrea sa indrepte lucrurile cit de cit?
Josanu este exact la fel ca aia pe care ii critica!Sigur, tot ce spune ste adevarat, dar si el e din aceeasi „casta”!
Salariile fabuloase si sporurile pe care le incaseaza cei din virful piramidei sint frimituri pe linga favorurile pe care le primesc pentru a ascunde dosare, pentru a impiedica cercetarea si pedepsirea infractorilor cu staif. Nu de putine ori, conducerea IPJ Neamt a fraternizat cu infractorii ajunsi vremelnic in functii si demnitati publice. Oare de ce?
sa vorbeasa despre traficul de droguri in care sunt implicati politistii , de ani de zile . sa spuna despre clanurile interlopi /politisti /magistrati .
ce cauta 3 fatuci la poiana teiului , care fac naveta 75 de km ? acestea sunt navetiste , nu politiste . circ ieftin , pentru prosti . apucaturile de interlopi , coruptia generalizata , incadrarea din sursa externa , scoli de politie facute praf . comportamentul acestor (***) cand suni la 112 descris bine aici de „Ancuta”.
(***) in uniforma , de la primul , la ultimul .
dosare penale ascunse( ale interlopilor )zeci de ani . bot in bot cu interlopii si pleava orasului . nu v-ar fi rusine , (***).
sa vina sindicalistul , sa ma contacteze , sa-i arat eu ce fac „politistii ” lui .
lasa ,(***), textele cu hartia igienica : daca esti civilizat , cumperi tu , (***) ( din banii de (***) , nu cei din salariu ). daca esti individul de la patrimoniu , poate ne spui despre cladirea tribunalului neamt ( noutati ).
Cosmine, si aia incadrati „din sursa interna”, adica cu scoala de politie, sunt la fel de incompetenti si corupti ca si aia veniti dinafara!!!80% din ei sunt infractori in uniforma, fie si numai pentru spagi si venituri nedeclarate!!!
asta am spus si eu despre „scolile de politie ” , unde decanii si rectorii sunt primii impostori . te crucesti cand vezi cum gandesc absolventii de „drept” de la politie , parchete si instante.
un individ in uniforma , comisar , cu nevasta pe la justitie , radea ca prostul cand l-am intrebat despre politistul care a facut cercetarea la fata locului si unde s-a produs fapta ?
mi-a raspuns , ranjind ca un plavan : „ce importanta are locul faptei ?” .
inocentii acestia fac dosare penale ? la parchete , prostia la fel de mare , pe salarii uriase . parca sunt platiti de interlopi , nu de prostii de cetateni .
legat de primarita din dobreni si celebrele ei (***) si IPJ neamt , sunt satul . aceeasi (***) isi bat joc de un judet intreg . unde te intorci , dai de ei : ei cu imobiliarele , ei cu drogurile si prostitutia , ei cu banii publici furati , etc .
institutii inutile .
Degeaba am iesit, cu mic cu mare, pe 24 noiembrie cu gandul ca am avea o mica sansa sa ne schimbam destinul. Personaje ca primarita de la Dobreni, Arsene si hoarda lui de hoti, se trezesc in fiecare dimineata cu gandul ce fonduri sa mai fraudeze folosindu-se de relatii prin Politie, Justitie, Politica. Traficul de influenta in folosul propriu si pentru acoliti, abuzul in serviciu, frauda, constituirea de grup infractional, falsul in inscrisuri publice, asocierea in vederea comiterii de infractiuni, abuzul in legatura cu exercitarea demnitatii publice, au devenit profesii banoase si pot fi oricand trecute in nomenclatorul de meserii. Repet, oamenii ca ei s-au sters de mult la spate cu legile si Justitia. Niste nulitati umbla slobode pe drumuri, toaca banii publici si drept bonus, iau bani cu japca bani din salariile angajatiilor, sub diverse pretexte. Poate sint taxe de protectie, dar macar sa stim si noi pentru ce cotizam. Se multumesc doar daca iau 1000 de euro.
[…] https://atacul.ro/2019/11/26/cum-se-paraduiesc-banii-publici-la-ipj-neamt-un-tablou-sumbru-al-politi…, https://atacul.ro/2020/07/28/contabilul-si-purtatorul-de-cuvant/, […]