„Voluntarul cu Porsche de la CJ”, la blindate, trenuri și avioane

12
627

Elena Baltag Kuzmanovic, personajul care mai bine de un an a luat decizii importante în Consiliul Județean Neamț, deși avea simpla calitate de voluntar, însă, neoficial, toată lumea știa că este o apropiată a președintelui Ionel Arsene, dar și a Oanei Bulai, fost administrator public la CJ Neamț și consilier personal al lui Arsene, acum consilier al premierului Dăncilă, face parte din consiliile de administrație ale celor mai importante companii ale statului român. Vorbim de Compania Națională de Transporturi Aeriene Române „TAROM” SA, Compania Națională de Căi Ferate „CFR” SA, și Uzina de Mecanică București, unicul producător român de blindate grele pe șenile, filială a Romarm SA – principalul producător și exportator de produse militare din România. Kuzmanovic este și expert în Comisia Națională de Strategie și Prognoză (CNSP). Anul trecut, Kuzmanovic a fost, pentru câteva luni, în Consiliul de Administrație al SC SMART SA, companie la care Ministerul Economiei, la vremea respectivă condus de Dănuț Andrușcă, deține 30% din acțiuni, iar compania de stat Transelectrica – 70% din acțiuni.

În august 2018, fostul voluntar de la CJ Neamț a fost numit consilier în Cabinetul Darius Vâlcov, consilier de stat al premierului Dăncilă până la începutul lunii iunie 2019, când și-a dat demisia. Nu a rămas pe drumuri, pentru că, în iunie, prietena sa Oana Bulai i-a întins o mână de ajutor și a angajat-o la cabinetul său de consilier de stat al premierului Dăncilă.

Și uite așa, Oana și Elena au refăcut echipa care a funcționat la CJ Neamț, fiind de notorietate faptul că cele două stăteau în același birou din sediul Consiliului Județean Neamț Acum, dacă Guvernul Dăncilă va pica, șansele fiind foarte mari după ieșirea ALDE de la guvernare, cele două prietene își vor pierde, cu siguranță, funcțiile obținute pe criterii politice, cu ajutorul lui Ionel Arsene și al oamenilor săi, Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor, și Dănuț Andrușcă, fostul ministru al Economiei.

Avioane, trenuri și șenilate

Anul trecut, începând cu luna septembrie, printr-un ordin al ministrului Economiei, emis în august, funcție ocupată, la acea vreme, de târgnemțeanul Dănuț Andrușcă, Elena Baltag Kuzmanovic era numită în funcția de administrator special la Uzina Mecanică București, filială a Companiei Naționale Romarm SA, principalul producător și exportator de produse militare din România. Unicul acționar la „Romarm” SA este statul român. La Uzina Mecanică București, unicul producător, din România, al blindatelor grele șenilate, acționari sunt Compania Națională Romarm SA (cu 68%) și Ministerul Economiei (cu 32%). Procentul deținut de Ministerul Economiei, condus până în toamna anului trecut de Andrușcă, explică numirea lui Baltag în funcția de administrator special la firma statului care produce blindate militare. Uzina se află în procedură de administrare specială și de supraveghere financiară, acestea fiind motivele care au stat la baza numirii unui administrator special. Kuzmanovic a fost numită în acestă funcție în 24 august, prin Ordinul ministrului Andrușcă.

În urma cu câteva luni, Elena Baltag Kuzmanovic a fost numită în funcția de președinte al Consiliului de Administrație a Companiei Naționale de Căi Ferate „CFR” SA, aflată în subordinea Ministerului Transportului, unde ministru este, din 21 februarie, Răzvan Cuc, prietenul lui Arsene. De altfel, așa cum se știe, Cuc a avut susținerea organizației PSD Neamț ca să obțină portofoliul de la Transporturi, relațiile sale cu Bădălău, președintele PSD Giurgiu fiind tensionate. Așadar, în ședința din 7 martie, adică la două săptămâni de la numirea ministrului Cuc la Transporturi, Kuzmanovici, apropiata lui Arsene, era numită de AGA președintele CA-ului CFR SA. Însă lucrurile nu s-au încheiat aici, iar în ședința AGA din 24 mai, acționarii Tarom SA (statul român – 97,22%; SIF Muntenia – 0,08%; Romatsa – 1,24%; Compania Aeroporturi București SA – 1,46%) au numit-o pe Elena Baltag Kuzmanovic administrator provizoriu în CA Tarom, pentru o perioadă de 4 luni, cu posibilitatea prelungirii contractului până la 6 luni. Remunerația administratorilor provizorii este 12.500 lei brut.

Recapitulând, avem așa:

– cât Andrușcă, protejatul lui Arsene, a fost ministru la Economie, Elena Baltag Kuzmanovic a fost numită administrator special la Uzina Mecanică București SA, dar și în CA-ul unei firme, SMART SA, în care Ministerul Economiei deține 30% din acțiuni, iar Transelectrica-70%;

– de când Răzvan Cuc este ministru la Transporturi, Elena Baltag-Kuzmanovic a fost numită președinte de CA la CFR SA, aflată în subordinea lui Cuc și administrator provizoriu la Tarom SA, aflată tot în subordinea lui Cuc.

 

51.444 de lei în patru luni la Uzina Mecanică București

În ultima declarație de avere, din iunie 2019, valabilă pentru anul fiscal 2018, în care menționează că este consilier la Cabinetul Oanei Bulai, Elena Baltag Kuzmanovic indică mai multe surse de venit. Calitatea de administrator special la Uzina Mecanică București i-a adus 51.444 lei pentru patru luni, adică peste 10.000 de lei/lunar. De la SMART SA a încasat 2.933 lei, de la Comisia Națională de Strategie și Prognoză – 4.446 lei, iar calitatea de consilier în Guvernul României, în cabinetul lui Darius Vâlcov, i-a mai adus 35.508 lei.

„Doamna Elena”, omul lui Arsene

Elena Baltag Kuzmanovic, cunoscută de angajații CJ Neamț drept „Doamna Elena”, a fost voluntar la cea mai importantă instituție din județ din vara anului 2016 și până în ianuarie 2017, când atacul.ro a dezvăluit rolul pe care îl avea în instituție.

Mult timp nu s-a știut ce funcție are Kuzmanovic în Consiliul Județean Neamț, angajații neîndrăznind să spună nimic din cauza prieteniei acesteia cu Arsene și Bulai.  „Voluntarul cu Porsche”, după cum ne declarau la vremea respectivă angajați din CJ, era un fel de înlocuitor al lui Arsene în lipsa acestuia. Tăia și spânzura în cea mai importantă instituție din județ, fără ca cineva să-i ceară socoteală.

(Sursa foto: Facebook)

Daniel MURARU

Citeste si:

A fost consilierul premierului Dăncilă, iar acum e sfătuitorul lui Vâlcov: „V-ă mențin interesul”, „Să aflii adevărul”, „Nu crede-ți”

12 comments

  1. Mira Bela 27 august, 2019 at 15:06 Răspunde

    si uite asa fac unii banii, pricepindu-se la toate! Ba la o senila, ba la o locomotiva, ba la un avion… n-as fi crezut, dar uite ca e adevarat! Se intimpla! E aievea!!!!

  2. Ion 27 august, 2019 at 18:08 Răspunde

    ,,doamne,, si ,,domni,, bine emanate din poo lime și ajunse pe culmile neobrazarii
    dar poza cu cei doi (***) e de antologia humorului universal

  3. NEMTEAN 27 august, 2019 at 19:05 Răspunde

    O (***) SI (***) CARE SE PRICEPE LA TOT, S-O ANGAJEZE “PREASFINTITIT ” LA PANGAR , POATE AJUNGE (***):))))

    TOTI SUNT NISTE FARISEI SI IUDE, NU AU NIMIC SFANT!!!

  4. NEMTEAN 27 august, 2019 at 19:11 Răspunde

    TOT ORASUL VUIESTE DE FAPTUL CA “MAREA CLINICA ” (***), DE LANGA CASA DE CULTURA APARTINE IN REALITATE /ESTE CONSTRUITA CU BANII INALTULUI DE LA (***), (***, RUDA CU MADAM (***)!

    UITE ASA ISI FAC BUSINESSURI , PALATE SI AVERI INALTII IADULUI PRINTRE NOI, CARE MAI SPRINJINA SI SPONSORIZEAZA PRIN BISERICA SI PARASUTE (***) HALAL POPI !!!

  5. Diana 27 august, 2019 at 22:16 Răspunde

    Nu-mi vine sa cred. Experta in nimic a ajuns in consiliile de administratie ale CFR-ului si TAROM-ului? Exact companiile cu cele mai mari probleme si complet ineficiente? Ar trebui sa nu ne mire ca, potrivit unor documente oficiale, viteza medie anuala a unui tren marfar este de 18 km/h, iar cea a unei trotinete electrice de 20 km/h. Au distrus toata administratia tarii cu aceste (***). Astia trebuie judecati pentru subminarea economiei.

  6. V.Vasile 28 august, 2019 at 09:50 Răspunde

    Ce spui Dna Dancila, cine se aseamana se aduna , asa deci, declari ca vrei sa fii presdintele tuturor romanilor, cu asa gasca de sinecuristi notorii, sfatuitorii dumitale ? Halal!
    Se pare ca esti actionata cu cheita si executi intocmai ce-ti dicteaza unii parveniti de pe la judete.
    Dragnea este retinut iar lingaii lui stiu bine cantecul pupazei asa ca s-au orientat ca la asta se pricep, au studii serioase in ale rasucitului…..

  7. Daniela 28 august, 2019 at 13:32 Răspunde

    Unele blindate, trenuri si avioane romanesti functioneaza numai cu hemoglobina unor astfel de personaje. Adica trenurile care nu au nevoie de curatenie si aer conditionat, avioanele care necesita dispozitive de salvare(parasute) si blindatele, portofelele doldora de euro furati din bugetul la care contribuie doar o parte din romani. Aceia care tac si rabda in tara sau in diaspora. Muncesc si indura, pentru a alimenta cu vitamine de lux, hemoglobina celor doua parvenite.

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.