Fiscul regional a ajuns să roage bugetarii din primării să utilizeze sistemul informatic PatrimVen, pentru a nu mai pune contribuabilii pe drumuri, după documente
Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice (DGRFP) Iași a ajuns să roage angajații unităților administrativ teritoriale din Regiunea Nord-Est (Neamț, Bacău, Botoșani, Iași, Suceava și Vaslui) să utilizeze sistemul informatic PatrimVen, pentru a nu-i mai pune pe drumuri pe contribuabilii care doresc să obțină documentele fiscale necesare obținerii unor drepturi.
„Pentru punerea în aplicare a prevederilor art. 69 alin. (4) din Codul de procedură fiscală și pentru eficientizarea activităților instituționale, rugăm UAT-urile să utilizeze Sistemul Informatic PatrimVen, astfel încât contribuabilii să nu mai fie nevoiți să se deplaseze la sediul organului fiscal central pentru obținerea documentelor fiscale necesare acordării unor drepturi”, arată Fiscul regional.
În acest context, Fiscul regional le reamintește celor cu atribuții din primării „unele aspecte cu privire la utilizarea Sistemului Informatic PatrimVen de către unitățile administrativ teritoriale (UAT), în vederea punerii în aplicare a prevederilor Codului de Procedură Fiscală”.
Ce este „PatrimVen”
PatrimVen este un sistem informatic destinat schimbului de informații dintre instituții publice/autoritati publice privind veniturile/situația patrimonială a cetățenilor, reamintește Fiscul.
În conformitate cu prevederile art.701 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, reglementează la alin.(1) modalitatea de colaborare între Ministerul Finanțelor/ANAF și UAT-uri: „(1)Furnizarea de informații și documente între Ministerul Finanțelor/A.N.A.F. și autoritățile publice, instituțiile publice și de interes public (…) se realizează, în formă dematerializată, astfel: a) în cazul autorităților publice, instituțiilor publice și de interes public definite conform art.11 alin.(3) lit.a.1, utilizând sistemul informatic propriu al Ministerului Finanțelor/A.N.A.F., denumit PatrimVen”Formularul P2000 aferent Sistemului PatrimVen Noul Cod de procedură fiscală reglementează periodicitatea și termenul pentru depunerea formularului P2000 aferent Sistemului PATRIMVEN, prin care se declară bunurile imobile și mijloacele de transport deținute de persoanele fizice sau juridice”, arată DGRFP Iași.
Obligate să transmită informații despre bunurile contribuabililor
Astfel, potrivit art.68 alin.(2) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare: „Organele fiscale locale sunt obligate să transmită, lunar, până la data de 15 a lunii următoare celei pentru care se declară, organului fiscal central informaţii privind bunurile imobile şi mijloacele de transport deţinute de persoanele fizice sau juridice pentru care există obligaţia declarării conform Codului fiscal”.
Formularul P2000 se depune electronic
Formularul aferent sistemului PatrimVen se depune electronic, fiind disponibil pe site-ul ANAF în secțiunea Servicii online/ Descărcare declarații electronice/Descărcare declarații.
Formularul P2000 este disponibil accesând: https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/Declaratii_R/descarcare_declaratii.htm/
Instrucțiuni de completare a Formularului P2000 sunt disponibile accesând: https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/Declaratii_R/2000.html
Instituțiile, obligate să colaboreze
Potrivit prevederilor art.69 din Legea nr. 207/2015 privind colaborarea dintre autoritățile publice, instituțiile publice sau de interes public din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare: ”…(4) Ori de câte ori o instituție sau autoritate publică trebuie să soluționeze o cerere a unei persoane fizice sau juridice, iar pentru soluționarea cererii legislația specifică prevede prezentarea unui certificat de atestare fiscală, a unei adeverințe de venit sau a unui alt document cu privire la situația fiscală a persoanei în cauză, instituția sau autoritatea publică are obligația să solicite certificatul de atestare fiscală, adeverința de venit sau documentul respectiv de la organul fiscal competent. În acest caz, persoana fizica sau juridică NU mai are obligația depunerii certificatului, adeverinței sau documentului. (…)”.
(Sursa foto: adevarul.ro)
N.R.
⚠️ ️️Articolele publicate de ATACUL.RO nu pot fi preluate decât în limita a 500 de caractere şi obligatoriu cu citarea sursei (indicarea link-ului este obligatorie). În caz contrar, ne rezervăm dreptul de a ne adresa instanței de judecată.