Din ce în ce mai grav. Axialul, „gâtuit” de o alunecare de teren

0
2011

 

Drumul județean DJ 155 F, atât de apreciat de nemțeni, dar și de turiștii care vizitează zona Masivului Ceahlău, arată din ce în ce mai rău de la o lună la alta, iar administratorul lui, Consiliul Județean Neamț, nu dă semne că l-ar interesa soarta lui. O demonstrează și amenda pe care Poliția Rutieră i-a aplicat-o administratorul drumului luna trecută, de peste 20.000 de lei, pentru că nu a intervenit la timp pentru a-l deszăpezi.

Acum, că am ieșit din iarnă, iar sezonul vacanțelor bate la ușă, Consiliul Județean Neamț nu a catadicsit să execute nicio lucrare pentru a aduce starea drumului la un nivel acceptabil. În consecință, mare parte din cei 20 de kilometri, cât are Axialul, arată deplorabil. Suprafețe mari din partea carosabilă sunt acoperite cu mâl uscat, șanțurile, pline cu noroiul adus de pe versanți, sunt necurățate, iar în multe locuri parapetele distruse în urma căderii copacilor smulși de vânt sunt tot acolo.

Un real pericol 

Însă, de departe cel mai grav aspect este acela că, nici până în prezent, nu s-a intervenit în zona în care drumul este afectat de alunercări de teren. Este vorba despre o porțiune de versant, situat la aproximativ 7 kilometri de Stațiunea Durău, care se prăvale, cantități mari de pământ acoperind un zid de sprijin, șanțul beton, dar și o porțiune de carosabil. Problema este cunoscută de mai bine de 2 ani și se agravează de la lună la lună.

Această problemă constituie un real pericol pentru cei care utilizează acest drum.

Se poate observa comparând fotografiile realizate în urmă cu câteva zile cu cele făcute la jumătatea lunii martie. Se vede lesne că, în cele nici șase săptămâni, pământul căzut de pe versant a acoperit aproape total una dintre benzi.

Fotografie realizată duminică, 27 aprilie:

Fotografie făcută la jumătatea lunii martie:

O investiție de 10 milioane de euro

Axialul a fost inaugurat în septembrie 2020. Investiția în reabilitarea și modernizarea celor 20 de kilometri dintre între Cabana Izvorul Muntelui și Stațiunea Durău a costat 10 milioane de euro, lucrarea fiind cuprinsă într-un proiect mai mare (modernizarea a 33 de poduri, inclusiv podul prăbușit de la Luțca, și 11 tronsoane de drumuri județene).

Probleme cunoscute

Încă de la inaugurare, au apărut discuții ce au fost generate în special de lipsa consolidării versanților și a pericolelor care pot să apară din această pricină. Discuții aprinse au fost și pe marginea alegerii Consiliului Județean Neamț de a realiza proiectul (studiu de fezabilitate, cadastru, DALI) cu o firmă de comerț din Galați, în condițiile în care aceste lucrări trebuie realizate exclusiv de firme de profil care au profesioniști în domeniu.

Cu toate acestea, contractul pentru studiul de fezabilitate, cadastru și DALI a fost câștigat de firma Ideal Windows SRL din Costi, județul Galați. S-a întâmplat în aprilie 2017, când Consiliul Județean Neamț a achitat 132.000 lei, fără TVA, pentru întocmirea DALI Lot 6, la mijloc fiind vorba de proiectul de consolidare a DJ 155F, km 12+000-32+000.

D. M.

⚠️ ️️Articolele publicate de ATACUL.RO nu pot fi preluate decât în limita a 500 de caractere şi obligatoriu cu citarea sursei (indicarea link-ului este obligatorie). În caz contrar, ne rezervăm dreptul de a ne adresa instanței de judecată.

Leave a reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.