„Black Friday” și capcanele întinse de comercianți consumatorilor

0
828

A început Black Friday sau “Vinerea neagra”, iar InfoCons pune la dispoziție consumatorilor Aplicația Europeană de Protecția Consumatorilor GRATUIT, independentă și transparentă prin care se pot apela direct și rapid numerele de urgență la nivel local, național și internațional în cazul în care aceștia întâmpină probleme cu produsele și serviciile pe care le achiziționează.

Capcanele din spatele ofertelor

Deși „Black Friday” aduce cu sine reduceri atractive, este important să fim conștienți de capcanele din spatele ofertelor. Unele dintre acestea includ:

Falsul discount: Unele produse pot fi promovate ca având reduceri substanțiale, dar prețul inițial poate fi exagerat pentru a face reducerea să pară mai atractivă decât este în realitate. Pentru a evita această capcană, cercetează prețurile înainte de „Black Friday” și compară ofertele.

Stocuri limitate: Unele magazine pot oferi produse la prețuri reduse, dar au stocuri foarte limitate. Este posibil să ajungi prea târziu și să nu găsești produsul dorit.

Produse de calitate scăzută: Unele produse vândute la reduceri masive pot avea o calitate scăzută sau pot fi versiuni mai vechi sau mai slabe ale produselor originale.

Sfaturi pentru cumpărători

Pentru a te bucura de „Black Friday” fără să cazi în capcane, iată câteva sfaturi:

Planifică-ți achizițiile: Stabilește ce produse vrei să cumperi înainte de ziua Black Friday și ține-te de lista ta. Evită a cumpăra lucruri de care nu ai nevoie doar pentru că sunt la reducere.

Compară prețurile: Utilizează site-uri de comparații de prețuri pentru a verifica dacă ofertele sunt cu adevărat avantajoase.

Cumpără online: Cumpărăturile online îți oferă oportunitatea de a compara mai ușor prețurile și de a evita aglomerația din magazinele fizice.

Setează alerte de preț: Utilizează aplicații sau site-uri web care îți permit să setezi alerte pentru produsele pe care le urmărești. Vei fi notificat atunci când prețurile scad la nivelul dorit.

Citește recenzii: Înainte de a cumpăra un produs, caută recenzii de la alți cumpărători pentru a te asigura că este de calitate.

Treptul de returnare

În U.E. aveți dreptul de a returna produsele achiziționate online sau prin alte mijloace de vânzare la distanță (prin telefon, prin poștă, de la un comis voiajor) în termen de 14 zile, pentru a beneficia de rambursarea integrală a sumei plătite. Nu aveți nevoie de un motiv special pentru a face acest lucru, e suficient să vă răzgândiți.

Perioada de reflecție de 14 zile nu este valabilă în cazul tuturor produselor. Iată câteva excepții:

– bilete de avion și de tren, bilete la concerte, rezervări la hotel, închirieri de mașini și servicii de catering rezervate pe perioade sau la date determinate

– produse alimentare și băuturi livrate la domiciliu, în mod regulat (ex. de către un lăptar)

– produse fabricate la comandă sau personalizate în mod clar (ex. un costum făcut la comandă)

– înregistrări audio-video sau programe informatice sigilate, precum DVD-urile, pe care le-ați desigilat după primire

– conținutul digital on-line, dacă ați început deja descărcarea sau vizionarea on-line și dacă ați acceptat faptul că vă pierdeți dreptul de a vă retrage din contractul de achiziție odată începută descărcarea sau vizualizarea

– bunuri cumpărate de la persoane fizice, mai degrabă decât de la companii/comercianți

– contractele urgente de reparații și întreținere – dacă sunați un instalator pentru a-l ruga să vă repare un duș, nu puteți anula lucrarea, odată ce ați convenit asupra prețului serviciului.

(Sursa foto: evz.ro)

N.R.

 

 

⚠️ ️️Articolele publicate de ATACUL.RO nu pot fi preluate decât în limita a 500 de caractere şi obligatoriu cu citarea sursei (indicarea link-ului este obligatorie). În caz contrar, ne rezervăm dreptul de a ne adresa instanței de judecată.

Leave a reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.