VIDEO Cum era traficul rutier în zona Spitalului Bicaz înainte cu câteva minute de producerea tragediei rutiere soldată cu doi morți. Ce viteză avea motociclistul și de la ce distanță a putut să observe autoturismul cu care a intrat în coliziune?

2
13440

Una dintre cele mai mari tragedii rutiere din acest an din județul Neamț a avut loc duminică, 22 octombrie, în jurul orei 16.50, în dreptul spitalului din orașul Bicaz. În urma coliziunii dintre o motocicletă și un autoturism au murit două persoane, motociclistul și pasagerul de pe scaunul din dreapta față a mașinii. Impactul a fost atât de violent încât motocicletă s-a transformat într-un morman de fier vechi, iar mașina s-a răsturnat pe partea stângă, fiind pur și simplu deformată în locul unde a fost lovită de vehiculul pe două roți, respectiv în zona portierei. Motociclistul Alexandru Spânu, de 34 de ani, din Gârcina, a fost grav rănit și a intrat în stop cardio respirator, iar eforturile cadrelor medicale de a-l salva au fost sortite eșecului. Femeia de 66 de ani, pasagera de pe scaunul din dreapta față al autoturismului, nu a avut nicio șansă, leziunile suferite fiind incompatibile cu viața. Conducătorul auto, Ștefan Coman, de 73 de ani, soțul victimei, a scăpat cu viață, însă a fost grav rănit.

Acestea au fost urmările unei tragedii care a îndoliat două familii și care, cu siguranță, va lăsa urme adânci în sufletele apropiaților victimelor.

Rămân, așa cum se întâmplă de fiecare dată după producerea unor astfel de nenorociri, întrebările: putea fi evitat accidentul, cine a fost vinovat etc? La aceste întrebări vor răspunde specialiștii în baza expertizelor ce vor fi dispuse în cauză.

Ce viteză avea motociclistul?

Cercetările preliminare ale polițiștilor au arătat că șoferul autoturismului a virat stânga fără a acorda prioritate motociclistului (foto) care se deplasa din sens opus. Clar așa este, însă rămâne de văzut și ce va stabili expertiza cu privire la viteza pe care o avea motociclistul în momentul producerii accidentului.

În zonă, unde sunt situate spitalul, policlinica, parcări și o trecere pentru pietoni, limita maximă de viteză este de 50 km/h. Motociclistul se deplasa dinspre centrul orașului Bicaz spre cartierul Dodeni/baraj. Din centrul orașului Bicaz și până la spital distanța este de aproximativ un kilometru.

Înainte cu câteva minute de producerea accidentului, traficul în zonă era lejer, cele mai multe mașini fiind pe sensul de mers spre Piatra-Neamț, așa cum se întâmplă aproape de fiecare dată duminica, când turiștii spre retrag spre casele lor.

Circulația de la locul tragediei a fost surprins de o cameră video montată într-un autoturism cu câteva minute înainte de producerea nenorocirii. În imagini se vede că pe sensul de mers pe care se deplasa motociclistul nu era aglomerat. De asemenea, se observă că înainte de a ajunge în fața spitalului, este o curbă la dreapta, iar vizibilitatea este afectată.

Direcția pe care se deplasa motociclistul:

Un alt aspect important, care, cu siguranță, va fi luat în calcul de către anchetatori, va fi distanța de la care motociclistul a putut să observe autoturismul al cărui conducător auto a virat stânga pentru a intra în parcare, tâindu-i calea.

Vorbim despre aproximativ 100 de metri din punctul în care motociclistul, ieșit dintr-o curbă la dreapta, ar fi putut să vadă autoturismul care se deplasa din sens invers, pregătindu-se să vireze la stânga, în parcare.

Cei 100 de metri pot fi parcurși în doar 3 secunde, dacă viteza de deplasare este de 100 de km/h sau 6 secunde dacă viteza era de 50 km/h.

La câteva minute după producerea tragediei:

Sunt voci care afirmă, bazându-se pe ceea ce au văzut la fața locului, că motociclistul conducea cu viteză peste limita legală, însă acest aspect va fi elucidat în timpul cercetărilor. Este foarte posibil ca șoferul autoturismului să nu-l fi văzut pe motociclist, să-l fi văzut târziu sau fie a calculat greșit viteza cu care acesta se deplasa.

D.MURARU

 

⚠️ ️️Articolele publicate de ATACUL.RO nu pot fi preluate decât în limita a 500 de caractere şi obligatoriu cu citarea sursei (indicarea link-ului este obligatorie). În caz contrar, ne rezervăm dreptul de a ne adresa instanței de judecată.

2 comments

  1. FLORIN 24 octombrie, 2023 at 06:39 Răspunde

    Nu exista mai (***) si mai (***) in trafic decat acesti (***) pe ”motociclete” de”viteza”bineinteles….ca au si unde sa mearga…cu viteza pe ”autostrazile din Neamt.. ,care nu respecta nici un fel de reguli de circulatie,depasesc iresponsabil si merg cu viteze foarte mari punand viata in pericol a tuturor participantilor la trafic.
    Numai in Romania ai sa vezi asemenea (***).
    Nu mai vorbesc de zgomotele care le fac intentionat cu tobe modificate deranjand un intreg oras pentru ca pot si pentru ca nu avem nici un fel de politie care sa opreasca acesti (***) care doar asa reusesc sa ”atraga”atentia… prin injuraturile celor din jurul lor.
    Nu trebuie nici o ancheta care sa”descopere”ca acel motociclist mergea cu o viteza foarte mare,ca se grabea..avea treburi ”urgente” de rezolvat in Bicaz,se fisurase barajul si trebuia sa-l lipeasca….ca sa salveze tot Judetul….practic,el,prin comportamentul lui,s-a sinucis si a omorat si o persoana nevinovata.
    Asta e nivelul de educatie in tara asta de (***).Atat ii duce capu.

  2. Plai cu boi 25 octombrie, 2023 at 13:47 Răspunde

    La 50 kmh Loganul nici nu se clintea, nu că ar fi vreo superluminica dar …
    Matematic acum, la cat este de înfundat și deformat in locul impactului plus că a fost și răsturnat as zice că viteza a fost de cel puțin două ori mai mare. Poate trei, dar asta nu vom ști niciodată. Nu se cunosc cazuri în nici o țară din lume de motocicliști care respecta viteza legala. Asta e boala lor, tratabila doar cu Lopatin și Hârlețol forte, capsule.

Leave a reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.