Autoritățile de mediu: „E plin de mașini GPL în parcările subterane, deși accesul lor e interzis!”
Conducerea Autorității Naționale pentru Protecția Mediului (ANPM) trage un semnal de alarmă asupra unui alt pericol presupus de instalațiile GPL, nesupus atenției până acum: mașinile care utilizează GPL și care sunt parcate în subteranul blocurilor.
Președintele Agenției, Laurențiu Alexandru Păștinaru, face apel la administratorii parcărilor subterane, agenți economici, instituții publice sau asociații de proprietari, să interzică accesul mașinilor GPL în subteran pentru a preveni eventuale evenimente.
„Este interzisă folosirea parcărilor subterane de vehiculele cu instalație GPL, dar deținătorii acestor spații merg pe încredere și consideră că doar prinzând această interdicție în regulamentele de parcare, nu au nicio răspundere în cazul unui accident. E plin de mașini GPL în parcările subterane, desi accesul lor e interzis. Nu sunt controale. Sigur, poate unora li se va părea o muncă, o cheltuială sau o responsabilitate în plus, dar consider că ar fi un gest de normalitate să le amintească mai mult utilizatorilor parcării de această interdicție, prin anunțuri cât mai vizibile și chiar prin verificări aleatorii. Fac un apel către administratorii parcărilor: luați măsuri pentru respectarea prevederii care interzice accesul mașinilor GPL în subteran, pentru a preveni eventualele accidente!”, a declarat Laurențiu Alexandru Păștinaru.
În opinia lui Păștinaru, mulți dintre conducătorii auto care dețin mașini cu GPL nu sunt conștienți de pericolul existent în cazul în care își parchează vehiculele în parcările subterane ale mall-urilor și ce catastrofă ar putea fi produsă în situația unei explozii în subteran.
„În cazul mașinilor echipate cu astfel de instalații, unul din cele mai importante pericole este degajarea accidentală de gaz din sistemul mașinii. Dacă în aer liber gazul s-ar dispersa mult mai ușor datorită curenților, în parcările subterane lucrurile nu stau la fel. Gazul petrolier lichefiat este mai greu decât aerul și, prin urmare, rămâne ca un nor invizibil și inflamabil, în garaj, în cazul unei scurgeri în sistemul de combustibil, spre deosebire de metan, de exemplu, care este mai ușor decât aerul, iar dacă iese din rezervor se ridică și este evacuat prin sistemul de ventilație. Nu are nimeni nimic cu mașinile GPL, sunt bune pentru mediu, dar trebuie să ne obișnuim ca atunci când regula interzice intrarea mașinilor care funcționează cu gaz, să respectăm acest lucru”, a mai spus președintele ANPM, subliniind că mașinile GPL sunt o soluție salvatoare pentru reducerea poluării și cheltuielilor pentru combustibil.
Sursa foto: www.4tuning.ro
N.R.
⚠️ ️️Articolele publicate de ATACUL.RO nu pot fi preluate decât în limita a 500 de caractere şi obligatoriu cu citarea sursei (indicarea link-ului este obligatorie). În caz contrar, ne rezervăm dreptul de a ne adresa instanței de judecată.