La Poștă, ca în Evul Mediu. Oficiile din Mărăței și Bicaz, fără căldură și apă

2
1804

Salariații Oficiului Județean de Poștă Neamț, care activează la unitățile din cartierul Mărăței (Piatra-Neamț) și din orașul Bicaz, lucrează ca în Evul Mediu, fără apă și căldură.

Oficiul Poștal Mărăței nu mai este alimentat cu apă de peste 5 luni, angajații fiind puși în postura de a căra apă cu bidoanele pentru a putea folosi grupurile sanitare. Cum nu există apă, nu e nici presiune la centrala termică, așa că nu funcționează, deci nici căldură nu au.

În cealaltă parte, în sediul oficiului de la Bicaz, căldura lipsește pentru că proprietarul spațiului în care funcționează unitatea refuză să repare centrala, iar angajații îngheață, la propriu, la muncă.

Cele două situații sunt cunoscute de conducerea Oficiului Județean de Poștă Neamț, directorul Cristian Tapalagă declarând că este în căutarea unor soluții pentru remedierea lor.

În cazul Oficiului Poștal Mărăței, lucrurile ar urma să se rezolve cel târziu în februarie, afirmă directorul Tapalagă. Conform acestuia, spațiul, care se află în proprietatea Poștei Române, nu are apă, pentru că, în urmă cu aproximativ o jumătate de an, au constatat că nu există încheiat un contract cu ApaServ SA. Acum, așteaptă aprobarea Consiliului de Administrație al Poștei Române, pentru încheierea contractului, cu tot ce înseamnă el – branșament, apometre etc.

„Centrala de la oficiul din Mărăței nu funcționează de două zile. Am solicitat ajutorul unei firme ca să încarce instalația cu apă, pentru că nu avem branșament de apă. E o lucrare de investiție, trebuie să facem contract nou cu Apa Serv. Noi am avut apă acolo, însă, acum câteva luni, s-a constatat că nu am avut contract. Situația ar fi apărut după împărțirea patrimoniului Romtelecom-Poșta Română. Acum, am depus toată documentația și urmează să o aprobe Compania Națională, după care vom monta apometre și vom avea apă. În privința centralei termice problema este că nu o putem încărca cu apă. Tocmai de aceea am apelat la o firmă care, folosind un dispozitiv special, va încărca instalația în cursul zilei de astăzi, iar centrala va funcționa”, a declarat directorul Cristian Tapalagă.

În ceea ce privește branșamentul la apă, operațiune care întârzie de aproape jumătate de an, vina aparține celor din Consiliul de Administrației al Companiei Naționale Poșta Română, care ar trebui să aprobe investiția … în apometre. Pentru că orice investiție angajată de Poșta Română, chiar și pentru achiziția unui apometru, se face doar cu aprobarea CA-ului (sic!). Ce-i drept, și jafurile de la Poșta Română au fost comise tot cu aprobarea CA-urilor. Oare dacă șefii de la București s-ar fi aflat în situația angajaților de la OP Mărăței, ar fi așteptat tot jumătate de an aprobarea pentru achiziția unui apometru? Sigur, nu!

La Oficiul Bicaz, toată iarna fără căldură

Oficiul Poștal Bicaz (foto) se confruntă de câțiva ani cu o problemă gravă – lipsa căldurii, astfel că angajații de aici îndură frigul în fiecare iarnă. Rezolvarea problemei este mutarea activității într-un alt spațiu, context în care conducerea Oficiului Județean de Poștă Neamț caută să închirieze un imobil. Și aici a apărut o problemă, și anume cea a  prețurilor exorbitante ale chiriilor.

„Oficiul Poștal Bicaz stă în chirie la un terț, iar acest proprietar, prin obligația contractuală, este să asigure utilitățile. În momentul în care acest partener al nostru nu-și respectă clauzele, vom înceta contractual, în sensul în care vom reloca sediul oficiului în altă locație. Răspunsul definitiv al acestui partener din Bicaz, la care stăm în chirie, este că ei nu vor mai repara niciodată centrala termică pentru simplul motiv că nu-și amortizează investiția. Noi am identificat spații pe raza orașului Bicaz, la niște prețuri exorbitante, tocmai de aceea le cerem salariaților puțină răbdare, pe cât se poate, sub rezerva diminuării programului de lucru cu publicul. Am dotat această unitate cu două instalații de căldură, respectiv turbine cu aer cald, doar că, din cauza instalației electrice foarte proaste, doar una poate fi folosită, că sar siguranțele. În cel mai scurt timp, vom reloca această unitate în altă locație. Când proprietarii aud de Poșta Română ne cer niște chirii de parcă am fi bogații țării. Este aproape imposibil. Cer chirii mai mari decât în Piatra-Neamț! Prioritatea numărul unu este să asigurăm condiții de muncă decente salariaților noștri. Mă preocupă fiecare salariat, dar e o situație de forță majoră, încă suntem pe contract, pe notificarea partenerului pentru a denunța contractual și identificarea unui nou spațiu. Am făcut tot ce am putut cu încălzirea acelor încăperi cu aparate auxiliare. Avem 7 salariați acolo, dintre care 3 stau efectiv la sediu, ba chiar 2. Restul este pe teren. Ne-am muta și pe 25 de metri pătrați, doar să găsim prețul cerut. Asta facem acum, căutăm un nou spațiu”, a mai spus Cristian Tapalagă.

N.R.

⚠️ ️️Articolele publicate de ATACUL.RO nu pot fi preluate decât în limita a 500 de caractere şi obligatoriu cu citarea sursei (indicarea link-ului este obligatorie). În caz contrar, ne rezervăm dreptul de a ne adresa instanței de judecată.

2 comments

  1. Joker 15 ianuarie, 2023 at 21:48 Răspunde

    Lăsați Posta. Hai în Upu să vedem cum in 2 camere vin urgențele dintr un judet întreg si doctorii au birou pe hol si din cand in cand le mai stropesc fișele omul care dă cu var. Oare cum se mai țin cei cu TBC, cei cu Covid, cei cu Gripă daca nu există camere să i separi? Baftă nemțeni, țara arde si,,baba ,,județului se piaptănă . Pieptanara-si 8.5 ani…..curand!

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.