Când vor începe reparațiile la podul de la Pângărați

2
2590

Lucrările de reparații la podul de pe DN 15 (Piatra-Neamț – Bicaz), din comuna Pângărați, care se află într-o stare avansată de degradare, ar putea să înceapă în vara acestui an, dacă nu vor apărea probleme pe parcursul procedurii de analiză a ofertei înscrise pentru obținerea acestui contract. Firmele nu s-au înghesuit pentru realizarea acestei lucrări, astfel că singura ofertă depusă este cea a asocierii formate din firmele C-ON Trust Engineering SRL (lider), TKT Tehnologii și Tensionări în Construcții SRL, Construcția SRL și Conferic SRL. Oferta se află în procedură de verificare până la începutul lunii viitoare, urmând să fie finalizată evaluarea financiară și tehnică. După evaluare va fi luată decizia în privința atribuirii. Dată fiind situația, cel mai probabil, asocierea înscrisă la licitație va fi declarată câștigătoare. C-ON Trust Engineerig este firma care reparat, în urmă cu câțiva ani, și podul de la Preluca.

Podul de la Pângărați ce urmează să fie reparat are o vechime de peste 70 de ani, iar starea construcției i-a obligat pe cei de la Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Iași să impună restricții de tonaj.

Problemele la acest pod au apărut în urmă cu câțiva ani, iar la un moment dat, administratorul drumului a fost nevoit să introducă o limitare de tonaj, interzicând accesul autovehiculelor cu tonaj mai mare de 30 de tone, măsură ce i-a înfuriat pe agenții economici.

Decizia a fost însă una corectă, pentru că specialiștii au constatat că podul se află într-o stare avansată de degradare și exista un risc mare de producere a unor tragedii.

Expertizele specialiștilor au scos în evidență mari probleme atât la nivelul suprastructurii, cât și la cel al infrastructurii podului: beton degradat, cu armături la vedere, fisuri și crăpături ale grinzilor principale, armături puternic corodate, infiltrații, rosturi de dilatație blocate, lipsa dispozitivelor seismice, borduri degradate etc.

În vara anului trecut, la insistențele transportatorilor, administratorul drumului a luat decizia semaforizării podului, astfel încât să aibă acces și autovehiculele cu tonaj mai mare de 30 de tone. Accesul acestor autovehicule a fost permis în anumite perioade de tip, pe un singur fir, după un orar fixat de drumari. Decizia a fost luată după ce experții au ajuns la concluzia că podul este atât de șubred încât ar exista riscul să se prăbușească dacă pe el s-ar afla, în același timp, două mașini de mare tonaj.

Ulterior, în luna noiembrie, Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Iași a impus o nouă măsură, cerută de expertul care a evaluat podul, reepectiv să se circule doar pe un singur fir.

Podul care urmează să fie reparat are o lungime de 142 de metri, valoarea estimată a lucrărilor fiind de 8.278.684 lei, fără TVA, adică aproape 10 milioane de lei, cu TVA inclusă.

N.R.

⚠️ ️️Articolele publicate de ATACUL.RO nu pot fi preluate decât în limita a 500 de caractere şi obligatoriu cu citarea sursei (indicarea link-ului este obligatorie). În caz contrar, ne rezervăm dreptul de a ne adresa instanței de judecată.

2 comments

  1. FLORIN 4 februarie, 2022 at 22:10 Răspunde

    Nu este o prioritate pentru Arsene/CJ.
    Prioritatea este in continuare sa se asfalteze in comune si sate parasite cu Antepriza de Autostrazi Suspendate”din Roznov.
    Este ”dovedit” faptul ca aceste comune si sate parasite”modernizate”prin gandirea vizionarului Arsene au atras sute de investitori din toata lumea astfel incat nivelul de trai in Judetul Neamt a crescut halucinant precum pensiile speciale/serviciu si salariile aberante si nesustenabile din statul securisto parazito mafiot la care PSD nu vrea sa”renunte”decat atunci cand FMI va veni sa guverneze Romanica.
    Podurile,spitalele,drumurile express,nu sunt de interes pentru CJ.
    ”Antrepriza de Autostrazi Suspendate”nu poate sa le faca deci nu se fac.
    E clar pentru toata lumea?

Leave a reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.