Filtrul de particule. Cum funcţionează şi ce este?
Pentru a minimiza emisiile generate de maşini, au fost introduse pe piaţa filtre numite filtre de „particule”, special concepute pentru maşinile cu un motor diesel de nouă generaţie. Aceste filtre sunt utilizate pentru a reduce emisiile de particule de carbon (PM10), un poluant produs de procesul de ardere al motoarelor diesel.
Particulele sunt mai bine cunoscute sub numele de „praf fin”. Filtrul de particule este o componentă importantă a mașinii tale și va trebui să te asiguri că este mereu curat.
Filtrul de particule funcţionează prin acţiunea unui aditiv, oxid de ceriu (numit şi cerina), care este amestecat cu motorină în timpul arderii. În acest fel, particulele de particule se aglomerează formând funingine care, datorită dimensiunii mai mari comparativ cu particulele individuale, rămâne prinsă în interiorul filtrului. Prin urmare, particulele poluante rămân în filtru, mai degrabă decât să fie dispersate în aer prin conducta de evacuare a maşinii, de unde ar ieşi altfel un fum negru gros. Filtrele aflate în prezent la vânzare pot, de asemenea, să blocheze 95% din particule, contribuind semnificativ la efortul de reducere a poluării atmosferice cauzate de autoturisme.
Când să înlocuiţi filtrul de particule?
Pentru a limita impactul funinginei asupra mediului, filtrul nu se limitează la captarea şi aglomerarea particulelor, ci are şi scopul de a le arde. Acesta este un proces numit regenerare, care serveşte pentru a elibera filtrul de acumulările de aglomerate şi pentru a evita înfundarea. Pe de altă parte, un filtru înfundat poate avea repercusiuni negative asupra funcționării motorului şi poate crea chiar şi daune grave. Cu toate acestea, după cum mulţi şoferi începători ignora, pentru a finaliza cu succes o regenerare a filtrului de particule, motorul trebuie să atingă temperaturi ridicate timp de câteva minute. Dacă această operaţiune nu este efectuată bine, există riscul să vă treziți cu filtrul înfundat şi să fiţi nevoit să îl înlocuiţi.
Cu toate acestea, dacă conduceţi în principal în oraş, maşina poate avea dificultăţi în atingerea temperaturilor necesare pentru arderea acumulărilor de funingine din filtru şi acest lucru duce la faptul că filtrul se înfundă mai repede. De obicei, aprinderea unei lămpi de avertizare de pe tabloul de bord (lampa de avertizare „service”) îl avertizează pe şofer despre necesitatea regenerării filtrului: idealul în acel moment ar fi să conduci pe autostrada între 60 şi 90 km / h măcar jumătate de oră. Cu toate acestea, luarea maşinii pe autostrada cu viteză mare cel puţin o dată pe săptămână poate ajuta la menţinerea filtrului curat înainte de a se acumula prea mult funingine în interior.
Cum să găsiţi filtrul şi ce instrumente să utilizaţi?
Înlocuirea filtrului de particule diesel este, de asemenea, o adevărată provocare în ceea ce priveşte sculele. Deci, înainte de a continua, verificaţi dacă aveţi toate instrumentele necesare de o dimensiune adecvată. De exemplu, o problemă obişnuită constă în faptul că nu aveţi cheia hexagonală cu dimensiunea potrivită pentru a slăbi şuruburile. În general, filtrul este clar vizibil în compartimentul motorului. Dacă aveţi îndoieli, consultaţi manualul de utilizare. Va deveni curând evident că un număr mare de alte componente sunt instalate în jurul filtrului de particule. Evaluaţi bine dacă aveţi abilităţile şi instrumentele necesare pentru o instalare de bricolaj. Dacă aveţi nelămuriri, contactaţi un atelier specializat, deoarece o înlocuire necorespunzătoare poate cauza deteriorarea motorului.
Articol sponsorizat
⚠️ ️️Articolele publicate de ATACUL.RO nu pot fi preluate decât în limita a 500 de caractere şi obligatoriu cu citarea sursei (indicarea link-ului este obligatorie). În caz contrar, ne rezervăm dreptul de a ne adresa instanței de judecată.







